| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Mercedes W202: wymiana filtru powietrza, przeciwpyłkowego i paliwa w silniku Diesla

Mercedes W202: wymiana filtru powietrza, przeciwpyłkowego i paliwa w silniku Diesla

Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna. Poniżej znajduje się opis wymiany filtru paliwa, przeciwpyłkowego i powietrza w Mercedesie C klasy W202 z silnikiem wysokoprężnym.

W przypadku filtru paliwa i powietrza producent zaleca wymianę co 4 lata lub co 80 000 kilometrów. Można zastosować się do zalecenia producenta lub dokonywać wymiany co roku. W silniku Diesla jest to nawet wskazane. Koszt zakupu filtru paliwa to wydatek zaczynający się od około 50 złotych. Wkładka powietrza jest trochę tańsza i można ją nabyć już za 30 złotych.

Zobacz też: 25-letni Mercedes jak nowy

Filtr paliwa

W Mercedesie W202 do wymiany będziemy potrzebować dwóch filtrów paliwa – głównego i wstępnego. Przed zakupem należy się upewnić czy dany model będzie pasować do naszej wersji silnikowej. Zaczynamy od głównego filtra paliwa, który był montowany w silnikach 601, 604 i 605. Najpierw odkręcamy śrubę mocującą filtr i wyjmujemy go do dołu. Teraz instalujemy nowy filtr i przykręcamy śrubę mocującą. Pamiętajmy o nowym pierścieniu uszczelniającym.

W silniku 611 czeka nas trochę więcej pracy. Na początku musimy wymontować osłonę przewodu powietrza doładowującego. Następnie demontujemy z pokrywy filtra dwa przewody, dolotowy i wylotowy. Teraz wykręcamy pierścień gwintowany i zdejmujemy go razem z pokrywą filtra. Wyjmujemy stary filtr razem z uszczelką. Zalecamy wyczyścić wnętrze obudowy jeśli jest zabrudzona.

Instalujemy nowy filtr razem z nową uszczelką. Obudowę filtru napełniamy świeżym olejem napędowym aż sięgnie krawędzi. Zakładamy pierścień gwintowany, należy zwrócić uwagę na poprawność montażu. Dokręcamy go do obudowy i podpinamy przewody paliwowe. Odpalamy auto i sprawdzamy czy nie ma żadnych wycieków bezpośrednio przy filtrze paliwa. Jeżeli nie stwierdzamy to w silniku 2.2 CDI montujemy ponownie osłonę powietrza doładowującego.

Przechodzimy do wymiany wstępnego filtru paliwa. W silniku 601 i 605 proces wymiany przebiega w taki sam sposób. Pierwszy krok to demontaż wspornika. Następnie odłączamy przewód paliwa. W tym momencie możemy wyjąć stary filtr wstępny. W jego miejsce instalujemy nowy i przykręcamy do wspornika. Podpinamy przewód paliwa i uruchamiamy silnik. Utrzymujemy obroty na poziomie 1500 obr/min.

W ten sposób cały układ odpowietrzy się. Należy zwrócić uwagę na to, żeby silnik nie zgasł. Jeżeli tak się stanie będzie bardzo ciężko ponownie go uruchomić.

Przechodzimy do silnika 604. Filtr umiejscowiony jest obok zbiornika paliwa, w podłodze. Na początku należy zdemontować pokrywę filtra wstępnego. Za pomocą zacisków blokujemy przewód ssący i tłoczący.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Dittmajer

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »