REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mercedes W202: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla

Robert Kuśpiel
Mercedes W202: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla
Mercedes W202: wymiana oleju silnikowego, jednostki Diesla

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana oleju to jedna z podstawowych czynności, które należy wykonywać regularnie. W poradniku tym pokażemy jak wymienić olej silnikowy w Mercedesie klasy C W202.

Wymianę oleju w Mercedesie W202 zalecamy wykonywać co roku lub co 15 000 kilometrów lub co roku. W silnikach 2.0 i 2.2 wymagane jest 6L oleju natomiast w jednostkach 2.5 o litr więcej. Zaleca się stosowanie oleju wskazywanego przez producenta. Zbyt częste zmiany oleju mogą doprowadzić do usterki silnika oraz powstania nieszczelności. Pomimo, że silniki Mercedesa uważane są za niezawodne nie należy poddawać ich takim próbom.

REKLAMA

Do przeprowadzenia całej operacji będzie nam potrzebny kanał, podnośnik warsztatowy lub tradycyjny lewarek. Zalecamy skorzystanie z pierwszych dwóch wariantów są one znacznie bezpieczniejsze. Wykorzystując lewarek z podstawkami należy zachować szczególną ostrożność. Będzie nam również potrzebny komplet kluczy nasadowych do demontażu pokrywy filtra oraz odkręcenia korka spustowego.

Zobacz też: Mercedes W202: kontrola układu chłodzącego – silniki Diesla

Z materiałów eksploatacyjnych należy kupić:

  • Olej silnikowy – w zależności od silnika od 6 do 7 litrów, koszt uzależniony od producenta oleju
  • Filtr oleju – koszt około 20- 30 złotych
  • Pierścień pod korek spustowy – najczęściej w zestawie z filtrem, w innym przypadku musimy dobrać na wymiar ze starego.
  • Puste naczynie na przepracowany olej silnikowy

REKLAMA

Przy zakupie filtra należy uważać, żeby kupić odpowiedni dla naszego rocznika i silnika. Warto podać sprzedawcy rok produkcji, pojemność oraz numer nadwozia. Mamy wtedy pewność, że zostanie on dobrze dopasowany. Przed wymianą należy dobrze rozgrzać silnik, mamy wtedy pewność, że spuścimy cały olej (minimalna ilość zawsze zostanie) razem z zanieczyszczeniami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Unosimy samochód i przystępujemy do wymiany. W silniku CDI należy zdjąć górną osłonę silnika. Przedstawimy wymianę dwóch typów filtrów. Pierwszy tyczy się następujących roczników:

  • C 200 D czerwiec 1993 do grudzień 1994
  • C 220 D wrzesień 1993 do maj 1994
  • C 250 D czerwiec 1993 do czerwiec 1994

Drugi typ filtra był stosowany w następujących rocznikach:

  • C 200 D styczeń 1995 do sierpień 1995
  • C 220 D od czerwca 1994
  • C 250 D lipiec 1994 do sierpień 1995
  • C250 TD od września 1995

REKLAMA

W pierwszej odmianie należy odkręcić pokrywę filtra oleju. Spowoduje to zlanie całego oleju do miski olejowej. Możemy teraz swobodnie wyjąć filtr. W drugim typie musimy zdemontować pokrywę za pomocą klucza nasadowego. Wyjmujemy ją razem z filtrem. W silniku CDI musimy odkręcić pokrywę kluczem do filtrów. Dostępny jest w sklepach motoryzacyjnych lub serwisach aukcyjnych za około 20 - 40 złotych.

Kolejne czynności są identyczne dla każdego z silników. Demontujemy dolną osłonę silnika i odkładamy ją na bok. Podstawiamy puste naczynie pod korek spustowy i odkręcamy go. Czekamy aż spłynie cały olej. Warto przyjrzeć się w jakim stanie jest zlany olej. Nie powinno w nim być żadnych opiłków. Jeżeli są widoczne i występują w bardzo dużej ilości to znak, że trzeba zlokalizować usterkę i jak najszybciej ją usunąć.

Dokręcamy korek spustowy razem z nowym pierścieniem uszczelniającym. Przechodzimy do montażu nowego filtru. W pierwszym typie należy sprawdzić czy otwór w rurze olejowej pokrywy filtra nie jest zanieczyszczony. Jeżeli tak jest należy wyczyścić go ręcznie oraz za pomocą sprężonego powietrza. Powinniśmy wyczuwać uciekające powietrze w dolnym otworze w rurce. W przypadku braku takiego efektu czeka nas wymiana pokrywy filtra razem z rurką.

Zobacz też: Mercedes W202: wymiana tulei mechanizmu zmiany biegów

Obydwa filtry przykręcamy tym samym momentem – 25Nm. Przechodzimy do nalewania świeżego oleju. Odkręcamy korek wlewu i zalewamy silnik na około ¾ nominalnej objętości oleju. Teraz opuszczamy samochód. W silniku 2.2 CDI montujemy górną osłonę silnika. Uruchamiamy silnik i czekamy około minuty aż olej w silniku zostanie prawidłowo rozprowadzony.

Następnie unieruchamiamy auto i kontrolujemy poziom oleju. Jeżeli jest mniejszy od wymaganego to dolewamy brakującą ilość. Teraz udajemy się na jazdę próbną. Po powrocie ponownie sprawdzamy jaki jest stan oleju. Ewentualne różnice uzupełniamy. Warto sprawdzić czy nie występują wycieki. W przypadku korka spustowego jest konieczność uniesienia samochodu.

Zużytego oleju nie wylewamy w dowolne miejsce. Pojemnik, w którym się znajduje należy oddać do punktu utylizacji razem z filtrem oleju.

Wszelkie potrzeby dolewki, które mogą wyniknąć podczas eksploatacji auta powinny być wykonywane tym samym olejem. Nie należy mieszać różnych gatunków. Jeżeli pojawi się wyciek spod filtra należy starać się go docisnąć bardzo mocno.

Rzadko zdarzają się przypadki, że filtr nie daje się odkręcić. W takiej sytuacji najczęściej pęka obudowa i jesteśmy zmuszeni kupić nową.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA