| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: przegląd automatycznej skrzyni biegów DSG

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: przegląd automatycznej skrzyni biegów DSG

Automatyczna skrzynia biegów DSG wymaga regularnych przeglądów. W poradniku tym pokażemy jak samemu wykonać kontrolę automatycznej przekładni DSG w Volkswagenie Golf V, Jetta i Touran.

Kontrolę skrzyni biegów DSG zalecamy wykonywać co roku. Warto mieć na uwadze, że automatyczne skrzynie biegów są wyczulone na braki oleju. Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek pracy musimy przygotować sobie odpowiednie miejsce. Chcąc skontrolować czy nie mamy wycieków musimy mieć dostęp od dołu auta. Możemy to zrobić na 3 sposoby. Korzystając z tradycyjnego lewarka i podstawek, podnośnika warsztatowego lub kanału. Dwie ostatnie wersje są najbardziej bezpieczne.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana alternatora

Na początku wykonujemy sprawdzenie szczelności skrzyni biegów. Jeżeli po uniesieniu samochodu mamy problem z lokalizacją wycieku z racji zabrudzenia to należy wykonać kilka dodatkowych czynności. Na początku myjemy obudowę skrzyni biegów, posypujemy kredą miejsca podejrzane o nieszczelność, opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Duże wycieki będą widoczne bez użycia kredy. Po przejechaniu ok. 30km wracamy, unosimy auto i sprawdzamy czy są widoczne jakieś ślady. W przypadku zlokalizowania nieszczelności należy ją usunąć.

Przechodzimy do kontroli poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów. Na początku należy sprawdzić czy nie jest włączony awaryjny tryb pracy. Potem ustawiamy dźwignię zmiany biegów w położeniu „P” i wyłączamy klimatyzację. Zaczynamy unosić samochód. Możemy do tego wykorzystać platformę warsztatową jak i tradycyjny lewarek z podstawkami. W obu przypadkach należy zachować szczególną ostrożność.

Teraz uruchamiamy silnik pozostawiamy go na biegu jałowym. Następnie podstawiamy puste naczynie do zbierania oleju. Po kilku minutach odkręcamy korek spustowy. Efekt jest taki, że zaczyna spływać olej znajdujący się w rurce przelewowej. Obserwujemy dokładnie co się dzieje.  Jeżeli olej wypływa kroplami to jego stan jest prawidłowy. W innym przypadku stan jest poniżej dopuszczalnego poziomu. W takim wypadku należy dokonać dolewki.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju i filtru w skrzyni DSG

Nie należy kontynuować jazdy przy niskim poziomie oleju. Może to doprowadzić do uszkodzenia skrzyni biegów. Naprawy przekładni automatycznych bywają bardzo drogie. W przypadku uszkodzenia najrozsądniejszą opcją wydaje się zakup używanej skrzyni jednak tutaj trzeba mieć pewność co do pochodzenia. Możemy kupić przekładnie, która będzie w o wiele gorszym stanie niż nasza obecna.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Wasilewski

Aplikant adwokacki w Izbie Warszawskiej. Absolwent Wydziału Prawa EWSPiA w Warszawie, uczelni afiliowanej przy instytucie nauk prawnych Polskiej Akademii Nauk utworzonej we współpracy ze Zrzeszeniem Prawników Polskich oraz Międzynarodowym Instytutem Rozwoju Prawa w Rzymie.


Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK