| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

Wymiana filtra paliwa jest bardzo ważna. Poniżej znajduje się opis wymiany filtra paliwa i powietrza w Volkswagenie Golf V, Jetta, Touran z silnikiem Diesla.

Koszt zakupu filtra to wydatek około 50 złotych. Bierzemy pod uwagę dobre firmy gdyż w przypadku nowych silników Diesla nie należy oszczędzać na materiałach eksploatacyjnych, gdyż są one wyczulone na jakość paliwa. Praktycznie można przyjąć, że wymiany dokonujemy co roku o tej samej porze. Bezpiecznym przebiegiem jest dystans do 30 000 kilometrów.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana świec zapłonowych

Zaczynamy od skompletowania potrzebnych narzędzi i materiałów eksploatacyjnych. Jeżeli mamy filtr ze śrubą odwadniającą będzie nam potrzebne specjalne puste naczynie do zebrania wody, giętki przewód odporny na olej napędowy oraz ręczna pompka podciśnieniowa. Z materiałów eksploatacyjnych będziemy potrzebować pierścienia uszczelniającego do śruby odwadniającej oraz wkład filtra razem z uszczelką. Zestaw do odwadniania można kupić w internetowych serwisach aukcyjnych.

W Volkswagenie Golf V, Jetta i Touran zostały zastosowane dwa typy filtrów: ze śrubą odwadniającą i bez niej. Na początku przedstawimy wymianę w filtrze ze śrubą odwadniającą. Najpierw odkręcamy wspomnianą śrubę. Następnie podłączamy przewód do naczynia jego drugi koniec osadzamy na króćcu odwadniającym filtra paliwa. Podpinamy pompkę i zlewamy do naczynia około 0.1L paliwa. Wyjmujemy przewód i dokręcamy śrubę odwadniającą.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju i filtra w skrzyni DSG

Teraz luzujemy śruby znajdujące się dookoła obudowy filtra paliwa i zdejmujemy górną pokrywę filtra. Oczywiście można podjąć się demontażu bez zlania paliwa jednak wtedy trzeba liczyć się z dużymi wyciekami. Następnie wyjmujemy wkład filtra razem z uszczelką. Możemy przystąpić do montażu nowego zestawu.

Nasuwamy uszczelkę i instalujemy nowy filtr w dolną część obudowy. Zakładamy górną pokrywę i przykręcamy ją za pomocą pięciu śrub. Pamiętajmy, żeby dokręcać je równomiernie. W innym przypadku może dojść do nieprawidłowego ustawienia się górnej pokrywy. Efektem tego będzie brak szczelności oraz uszkodzenie uszczelki. Teraz uruchamiamy silnik i pozwalamy mu pracować na luzie.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: przegląd automatycznej skrzyni biegów

Sprawdzamy dokładnie szczelność wszystkich połączeń. Wciskamy kilka razy pedał gazu w celu odpowietrzenia układu paliwowego.

W filtrze bez śruby odwadniającej postępujemy podobnie z tym, że pomijamy proces spuszczania paliwa. Od razu odkręcamy górną pokrywę. Paliwo i inne zanieczyszczenia musimy usunąć ręcznie. Montaż prowadzimy w odwrotnej kolejności.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sienkiewicz, Jaroszewski, Zamroch – Radcowie Prawni Spółka Partnerska

Kancelaria oferuje kompleksową obsługę prawną przedsiębiorców, jak również pomoc dla klientów indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »