| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju silnikowego

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju silnikowego

Regularna wymiana oleju silnikowego ma kluczowy wpływ na długość eksploatacji każdej jednostki napędowej. W poradniku tym przedstawimy proces wymiany oleju silnikowego w Volkswagenie Golf V, Jetta i Touran.

Wymianę oleju w Volkswagenie Golfie V należy przeprowadzić co roku o tej samej porze lub co 20 000 kilometrów. Regularne i częste wymiany pozwolą nam na zachowanie odpowiedniego stanu silnika przez długi czas. Koszt zakupu filtra to wydatek około 20 – 30 złotych w zależności od firmy na jaką się zdecydujemy. Jeśli chodzi o olej najlepiej wybrać taki, jaki był zalany wcześniej. Częste zmiany rodzaju oleju nie wpływają dobrze na silnik.

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: kontrola układu chłodzenia

Zaczynamy od zebrania odpowiednich materiałów eksploatacyjnych. Będzie nam potrzebny specjalny klucz taśmowy do odkręcania filtra oleju, klucz nasadowy 32, filtr oleju, kanał lub podnośnik, olej, nowy korek spustowy, puste naczynie. Na samym początku przedstawimy zestawienie wersji silnikowych wraz z potrzebną ilością oleju.

  • Silnik benzynowy 1.4 BCA – 3.5L
  • Silnik benzynowy FSI 1.4 BKG, BLN – 3.8L
  • Silnik benzynowy 1.4 TSI – 3.6L
  • Silnik benzynowy 1.6 BGU, BSE, BSF – 4.0L
  • Silnik benzynowy FSI 1.6 BAG, BLF, BLP – 3.8L
  • Silnik benzynowy FSI 2.0 AXW, BLR, BLX, BLY – 5.3L
  • Silnik benzynowy TFSI 2.0 AXX – 4.85L
  • Silnik Diesla 1.9 BRU, AVQ BJB, BKC, BLS – 4.2L
  • Silnik Diesla 2.0 55kW BDK – 4.0L
  • Silnik Diesla 2.0 100/103kW AZV, BKD – 3.8L

Przystępujemy do wymiany. Operacja będzie prowadzona dla wszystkich wersji silnikowych. Ewentualne zmiany będą zaznaczane w tekście. W silniku benzynowym FSI 1.4 i 1.6 oraz w jednostkach Diesla należy odkręcić pokrywę obudowy filtra. Robimy to po to, żeby olej mógł swobodnie spłynąć do miski olejowej. Przed rozpoczęciem wymiany należy dobrze rozgrzać silnik. Najlepiej jak osiągnie roboczą temperaturę. W tym celu udajemy się na jazdę próbną.

Całą operację będziemy wykonywać na uniesionym aucie. Najlepiej wykorzystać do tego platformę warsztatową podnośnik z podstawkami lub kanał. Dla wielu osób jedynym rozwiązaniem pozostaje tradycyjny lewarek razem z „kobyłkami”. Przy zastosowaniu tej metody należy zachować szczególną ostrożność. Po uniesieniu samochodu demontujemy dolną osłonę silnika. Widać jej wszystkie mocowania, więc nie powinno być żadnego problemu.

Teraz podstawiamy pod korek spustowy puste naczynie i przystępujemy do zlewania oleju. Uważamy, żeby nie doszło do poparzenia. Pierwsza strumień oleju wypływa pod bardzo dużym ciśnieniem i może nas oblać. Warto przyjrzeć się w jakim stanie jest olej silnikowy. Jeżeli stwierdza się w nim opiłki metalowe może to świadczyć o uszkodzeniu chociażby łożysk wału korbowego.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Fiszer

Starszy Specjalista ds. Projektów HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »