REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: wymiana oleju silnikowego

Robert Kuśpiel
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana oleju silnikowego
Volkswagen Golf V/Jetta/Touran wymiana oleju silnikowego

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana oleju silnikowego ma kluczowy wpływ na długość eksploatacji każdej jednostki napędowej. W poradniku tym przedstawimy proces wymiany oleju silnikowego w Volkswagenie Golf V, Jetta i Touran.

Wymianę oleju w Volkswagenie Golfie V należy przeprowadzić co roku o tej samej porze lub co 20 000 kilometrów. Regularne i częste wymiany pozwolą nam na zachowanie odpowiedniego stanu silnika przez długi czas. Koszt zakupu filtra to wydatek około 20 – 30 złotych w zależności od firmy na jaką się zdecydujemy. Jeśli chodzi o olej najlepiej wybrać taki, jaki był zalany wcześniej. Częste zmiany rodzaju oleju nie wpływają dobrze na silnik.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf V/Jetta/Touran: kontrola układu chłodzenia

Zaczynamy od zebrania odpowiednich materiałów eksploatacyjnych. Będzie nam potrzebny specjalny klucz taśmowy do odkręcania filtra oleju, klucz nasadowy 32, filtr oleju, kanał lub podnośnik, olej, nowy korek spustowy, puste naczynie. Na samym początku przedstawimy zestawienie wersji silnikowych wraz z potrzebną ilością oleju.

  • Silnik benzynowy 1.4 BCA – 3.5L
  • Silnik benzynowy FSI 1.4 BKG, BLN – 3.8L
  • Silnik benzynowy 1.4 TSI – 3.6L
  • Silnik benzynowy 1.6 BGU, BSE, BSF – 4.0L
  • Silnik benzynowy FSI 1.6 BAG, BLF, BLP – 3.8L
  • Silnik benzynowy FSI 2.0 AXW, BLR, BLX, BLY – 5.3L
  • Silnik benzynowy TFSI 2.0 AXX – 4.85L
  • Silnik Diesla 1.9 BRU, AVQ BJB, BKC, BLS – 4.2L
  • Silnik Diesla 2.0 55kW BDK – 4.0L
  • Silnik Diesla 2.0 100/103kW AZV, BKD – 3.8L

REKLAMA

Przystępujemy do wymiany. Operacja będzie prowadzona dla wszystkich wersji silnikowych. Ewentualne zmiany będą zaznaczane w tekście. W silniku benzynowym FSI 1.4 i 1.6 oraz w jednostkach Diesla należy odkręcić pokrywę obudowy filtra. Robimy to po to, żeby olej mógł swobodnie spłynąć do miski olejowej. Przed rozpoczęciem wymiany należy dobrze rozgrzać silnik. Najlepiej jak osiągnie roboczą temperaturę. W tym celu udajemy się na jazdę próbną.

Całą operację będziemy wykonywać na uniesionym aucie. Najlepiej wykorzystać do tego platformę warsztatową podnośnik z podstawkami lub kanał. Dla wielu osób jedynym rozwiązaniem pozostaje tradycyjny lewarek razem z „kobyłkami”. Przy zastosowaniu tej metody należy zachować szczególną ostrożność. Po uniesieniu samochodu demontujemy dolną osłonę silnika. Widać jej wszystkie mocowania, więc nie powinno być żadnego problemu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz podstawiamy pod korek spustowy puste naczynie i przystępujemy do zlewania oleju. Uważamy, żeby nie doszło do poparzenia. Pierwsza strumień oleju wypływa pod bardzo dużym ciśnieniem i może nas oblać. Warto przyjrzeć się w jakim stanie jest olej silnikowy. Jeżeli stwierdza się w nim opiłki metalowe może to świadczyć o uszkodzeniu chociażby łożysk wału korbowego.

REKLAMA

Przykręcamy korek spustowy stosując nowy pierścień uszczelniający i opuszczamy samochód. Przechodzimy do wymiany filtru oleju. Zaczniemy od silnika benzynowego 1.4 o oznaczeniu kodowym BCA. Na początku luzujemy filtr oleju łapiąc go od dołu kluczem płaskim 30. Następnie odkręcamy go ręcznie i wypływający olej wycieramy dokładnie za pomocą szmatki. Usuwamy starą uszczelkę i dokładnie czyścimy kołnierz filtru na kadłubie.

Nawilżamy nową uszczelkę olejem silnikowym i zakładamy w miejsce starej. Dokręcamy ręcznie filtr do momentu styku uszczelki z kadłubem silnika. Na samym końcu dokręcamy go jeszcze o ½ obrotu. Opuszczamy samochód i mamy gotowe auto do nalania świeżego oleju. Przechodzimy do silników FSI 1.4/1.6 o oznaczeniu BKG, BLN, BAG, BLF, BLP. Pierwszy krok to odkręcenie pokrywy kluczem oczkowym lub nasadowym.

Następnie zdejmujemy pokrywę razem ze starym wkładem filtru. Należy uważać na wypływający olej. Ewentualne wycieki wycieramy. Wypinamy zużyty filtr oraz zdejmujemy starą uszczelkę. Montujemy nowy pierścień uszczelniający, nakładając na niego niewielką warstwę oleju silnikowego. Wkładamy nowy filtr i dokręcamy pokrywę. Kolejną grupą silnikową są jednostki 1.6 BGU, BSE, BSF.

Najpierw luzujemy filtr oleju za pomocą klucza taśmowego i odkręcamy go ręcznie i wyjmujemy filtr razem ze starą uszczelką. Czyścimy dokładnie powierzchnię uszczelniającą chłodnicy oleju i montujemy nową uszczelkę nawilżając ją świeżym olejem silnikowym. Montujemy filtr i dokręcamy pokrywę ręcznie. Kolejnym będzie silnik benzynowy 2.0 we wszystkich odmianach.

Pierwszorzędnie demontujemy pokrywę przeciwpyłową od obudowy filtru. Odkręcamy obudowę filtru i wyjmujemy wkład. Może wylać się znaczna ilość oleju. W serwisach stosuje się przy tym specjalny przewód spustowy. Teraz montujemy nowy wkład razem z uszczelką, którą nawilżamy świeżym olejem. Dokręcamy obudowę filtru i instalujemy pokrywę przeciwpyłową.

Zobacz też: Uciekający prąd w samochodzie: gdzie szukać?

Na końcu pozostają silniki Diesla. Odkręcamy od góry pokrywę za pomocą klucza nasadowego 32 i wyjmujemy pokrywkę razem ze starym wkładem. Należy mieć przy sobie kilka szmatek do wytarcia wypływającego oleju. Zdejmujemy starą uszczelkę i instalujemy w jej miejsce nową razem z nowym wkładem. Dokręcamy pokrywę i opuszczamy samochód. Pozostało nam nalać olej silnikowy. Początkowo zalecamy wlać ¾ nominalnej ilości. Uruchamiamy silnik na minutę i wyłączamy, po czym sprawdzamy stan oleju i dolewamy brakującą ilość.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA