| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > BMW seria 3 E36: przegląd układu zapłonowego

BMW seria 3 E36: przegląd układu zapłonowego

W przypadku awarii układu zapłonowego nie tylko w BMW E36 zazwyczaj występują problemy z uruchomieniem auta. Poniżej znajduje się opis jak wykonać przegląd układu zapłonowego.

  • 316i, 318i do sierpnia 1993 – 0.5Ω
  • 316i, 318i od 1993, 318is, 318ti, 320i, 323i, 323ti, 325i, 328i – 1.3Ω

Jeżeli pomiar daje inne wyniki należy wymienić impulsator. Przechodzimy do zamontowania. Montujemy impulsator i przykręcamy go śrubką następnie sprawdzamy jego odległość od wieńca zębatego. Najlepiej zrobić to za pomocą szczelinomierza. Powinien być oddalony o 0.7 – 1.3mm. Następnie montujemy przewód od czujnika w taki sposób, żeby nie było kolizji z paskiem klinowym.

Na końcu pokażemy jak wymontować i sprawdzić czujnik identyfikacji pracy cylindrów. W zależności od wersji silnikowej praca ta jest łatwa lub bardzo skomplikowana. W modelach 320i, 323i, 323ti, 325i, 328i wyprodukowanych od września 1992 dostęp jest bardzo trudny. Należy wymontować wtyk z zaworu elektromagnetycznego Vanos i na końcu odkręcić zawór. W garażowych warunkach może się to okazać trudne do wykonania.

W modelach 316i, 318i od września 1993 oraz w późniejszych modelach 318is, 318ti, 320i, 323i, 323ti, 325i, 328i musimy wykręcić śrubę z głowicy cylindrów i wyjąć czujnik. Jak widać nie jest to trudne. W wersjach 316i i 318i do sierpnia 1993 musimy wymontować osłonę rozdzielacza zapłonu i wyjąć z rozdzielacza 4 przewód wysokiego napięcia. Usuwamy z przewodu nasadkę i odłączamy pętlę indukcyjną czujnika oraz wyjmujemy czujnik. Przy montażu musimy zamocować nową nasadkę.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: wymiana żarówek

Dla wszystkich wersji silnikowych czujnik identyfikacji pracy cylindrów pomiędzy stykami 1 i 2 powinien mieć wartość 1Ω. Natomiast pomiędzy stykami 2 i 3 wartość ta powinna być na poziomie 10Ω.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Zachowując wszelkie środki ostrożności. Każdy element musi być solidnie dokręcony. Po tak wykonanym przeglądzie nie powinno być żadnych problemów z układem zapłonowym.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Arkadiusz Zuzmak

Radca prawny, ekspert w dziedzinie prawa cywilnego, handlowego i administracyjnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »