| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > BMW seria 3 E36: przegląd układu zapłonowego

BMW seria 3 E36: przegląd układu zapłonowego

W przypadku awarii układu zapłonowego nie tylko w BMW E36 zazwyczaj występują problemy z uruchomieniem auta. Poniżej znajduje się opis jak wykonać przegląd układu zapłonowego.

  • 316i, 318i do sierpnia 1993 – 0.5Ω
  • 316i, 318i od 1993, 318is, 318ti, 320i, 323i, 323ti, 325i, 328i – 1.3Ω

Jeżeli pomiar daje inne wyniki należy wymienić impulsator. Przechodzimy do zamontowania. Montujemy impulsator i przykręcamy go śrubką następnie sprawdzamy jego odległość od wieńca zębatego. Najlepiej zrobić to za pomocą szczelinomierza. Powinien być oddalony o 0.7 – 1.3mm. Następnie montujemy przewód od czujnika w taki sposób, żeby nie było kolizji z paskiem klinowym.

Na końcu pokażemy jak wymontować i sprawdzić czujnik identyfikacji pracy cylindrów. W zależności od wersji silnikowej praca ta jest łatwa lub bardzo skomplikowana. W modelach 320i, 323i, 323ti, 325i, 328i wyprodukowanych od września 1992 dostęp jest bardzo trudny. Należy wymontować wtyk z zaworu elektromagnetycznego Vanos i na końcu odkręcić zawór. W garażowych warunkach może się to okazać trudne do wykonania.

W modelach 316i, 318i od września 1993 oraz w późniejszych modelach 318is, 318ti, 320i, 323i, 323ti, 325i, 328i musimy wykręcić śrubę z głowicy cylindrów i wyjąć czujnik. Jak widać nie jest to trudne. W wersjach 316i i 318i do sierpnia 1993 musimy wymontować osłonę rozdzielacza zapłonu i wyjąć z rozdzielacza 4 przewód wysokiego napięcia. Usuwamy z przewodu nasadkę i odłączamy pętlę indukcyjną czujnika oraz wyjmujemy czujnik. Przy montażu musimy zamocować nową nasadkę.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: wymiana żarówek

Dla wszystkich wersji silnikowych czujnik identyfikacji pracy cylindrów pomiędzy stykami 1 i 2 powinien mieć wartość 1Ω. Natomiast pomiędzy stykami 2 i 3 wartość ta powinna być na poziomie 10Ω.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Zachowując wszelkie środki ostrożności. Każdy element musi być solidnie dokręcony. Po tak wykonanym przeglądzie nie powinno być żadnych problemów z układem zapłonowym.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska SA

Dom Maklerski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK