REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW seria 3 E36: kontrola układu hamulcowego

Robert Kuśpiel
fot. BMW
fot. BMW

REKLAMA

REKLAMA

Sprawny układ hamulcowy pozwala nam na bezpieczną i spokojną jazdę. W poradniku tym pokażemy jak przeprowadzić kompletny przegląd układu hamulcowego w BMW E36.

Podobnie jak w przypadku innych aut w BMW E36 zalecamy przeprowadzić przegląd co 20 000 kilometrów. Na początku przedstawimy plan działania. Pierwszorzędnie sprawdzimy przewody sztywne i giętkie, cylinderki oraz jakość połączeń. Dodatkowo sprawdzimy grubość klocków hamulcowych, tarcz oraz skontrolujemy poziom płynu hamulcowego i inne elementy odpowiedzialne za poprawne działanie układu hamulcowego.

REKLAMA

Zobacz też: BMW seria 3 E36: wymiana płynu hamulcowego

REKLAMA

Zaczynamy od sprawdzenia płynu hamulcowego wraz z lampką kontrolną. Zbiorniczek znajduje się w przedziale silnika. Podzielony jest na dwie części, osobne dla każdego układu hamulcowego. Korek ma otwór odpowietrzający, który powinien być bezwzględnie drożny. Sam zbiorniczek jest przezroczysty, co ułatwia nam kontrolę. Poziom płynu nie powinien przekroczyć górnego oznaczenia „MAX” oraz nie opaść poniżej „MIN”, kiedy zbiornik jest szczelnie zamknięty. Pamiętajmy, że po pewnym czasie klocki hamulcowe zmniejszają się, jest to normalny efekt zużycia. Skutkiem tego jest obniżenie się poziomu płynu hamulcowego

Przechodzimy do sprawdzenia stanu klocków hamulcowych. BMW E39 zostało wyposażone w system kontrolujący stan zużycia klocków przednich i tylnych. W przypadku zaświecenia się kontrolki informującej o osiągnięciu takiego poziomu zużycia należy natychmiast wymienić klocki. Jeżeli mamy alufelgi możemy ocenić stan zużycia patrząc przez ramiona felg. W przypadku „stalówek” musimy zdemontować koło

Na końcu zajmiemy się kontrolą przewodów hamulcowych. Czynność tą wykonujemy korzystając z kanału lub platformy warsztatowej. Zaczynamy od umycia przewodów hamulcowych. Pokryte są one warstwą tworzywa sztucznego, które chroni przed korozją. Właśnie, dlatego nie zaleca się używania szczotki drucianej lub papieru ściernego. Oglądamy dokładnie powierzchnie każdego przewodu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: BMW seria 3 E36: przegląd układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

W przypadku znalezienia uszkodzenia należy wymienić ten odcinek aż do miejsca najbliższego łączenia. Przewody elastyczne łączą cylinderki z przewodami sztywnymi. Te również są podatne na uszkodzenia. Chwytamy je oburącz i przekręcamy w każdą stronę. Pamiętajmy, że przewody nie mogą być pozginane ani pościskane. Na końcu obracamy kilka razy kierownicą i sprawdzamy czy nie ma żadnych kolizji. Do tej czynności warto poprosić o pomoc drugą osobę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA