| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > BMW seria 3 E36: wymiana oleju w mechanizmie różnicowym

BMW seria 3 E36: wymiana oleju w mechanizmie różnicowym

W BMW E36 należy pamiętać o regularnej wymianie oleju w mechanizmie różnicowym. Zaniedbania w dyferencjale to jedne z najczęstszych błędów użytkowników E36.

W mechanizmach różnicowych BMW E36 wyprodukowanych do sierpnia 1995 olej należy wymieniać co 40 000 kilometrów. W autach po 1995 roku okres serwisowy został wydłużony dwukrotnie (80 000 kilometrów). Zalecamy stosowanie oleju stosowanego przez autoryzowane stacje obsługi BMW. Mamy wówczas pewność, że olej będzie odpowiednio dobrany. Na końcu poradnika przedstawimy wytyczne co do stosowania oleju.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola układu hamulcowego

Na początku zaczynamy od skompletowania odpowiednich narzędzi i materiałów eksploatacyjnych. Będzie nam potrzebny klucz imbusowy do odkręcania korka wlewowego i spustowego, olej do mechanizmu różnicowego oraz dwie uszczelki aluminiowe 22x27. Na początku musimy wykonać jazdę próbną. Olej w mechanizmie różnicowym musi być odpowiednio rozgrzany.

Teraz unosimy samochód. Najlepiej zrobić to za pomocą platformy warsztatowej lub ustawiamy auto na kanale. Jak wiadomo, nie każdy ma dostęp do takich udogodnień dlatego w większości przypadków pozostaje nam tradycyjny lewarek razem z podstawkami. Pamiętajmy, żeby zachować dużą ostrożność. Należy zwrócić uwagę, żeby auto było równo podniesione. Ma to dosyć istotne znaczenie.

Za pomocą klucza imbusowego odkręcamy korek wlewu oleju. W ten sposób wykonamy również kontrolę poziomu oleju. Jeżeli zobaczymy, że wypłynie olej to znak, że poziom oleju jest prawidłowy i nie ma żadnych nieszczelności w układzie. W przypadku braku wycieku należy skontrolować poziom ręcznie. Wsadzamy palec do otworu i kontrolujemy czy stan jest na wysokości dolnej krawędzi.

Teraz przechodzimy do wymiany oleju. Odkręcamy znajdujący się poniżej korek spustowy i podstawiamy puste naczynie. Pamiętajmy, że zużyty olej należy oddawać do utylizacji. Warto wiedzieć, ze korek spustowy jest namagnesowany. Jego dodatkowym zadaniem jest wyłapywanie metalowych opiłków. Czyścimy go dokładnie i wkręcamy używając nowych uszczelek.

Wlewamy nowy olej za pomocą specjalnego lejka. Stosujemy olej hipoidalny SAE90. Poniżej znajdują się wytyczne co do poszczególnych pojemności układu.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: wymiana płynu hamulcowego

  • Typ K – 1.1L
  • Typ M – 1.7L

Warto wiedzieć jak rozpoznać poszczególne typy. Wbrew pozorom jest to bardzo łatwe. Typ K ma 4 śruby na obudowie bocznej natomiast typ M6. Zalecamy wlewać olej małymi partiami. Po uzupełnieniu całego układu zakręcamy korek wlewu używając nowej podkładki. Na koniec opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Piotrowski

Prawnik, aplikant radcowski.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »