| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > BMW seria 3 E36: kontrola manualnej skrzyni biegów

BMW seria 3 E36: kontrola manualnej skrzyni biegów

Manualna skrzynia biegów w BMW E36, podobnie do przekładni automatycznej wymaga regularnych przeglądów. Poniżej znajduje się opis kontroli przekładni mechanicznej oraz wymiany oleju w manualnej przekładni BMW E36.

Skrzynia biegów w BMW E36, podobnie do innych układy wymagają regularnej kontroli. W tym przypadku proponujemy wykonać taki przegląd co roku. Często właściciele aut z manualną skrzynią biegów zapominają o jej kontroli. Wbrew pozorom jest ona również narażona na uszkodzenia. Pierwszy krok jaki wykonamy to sprawdzenie szczelności skrzynki. To od tego zależy nasze dalsze działanie.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: wymiana oleju w mechanizmie różnicowym

Jak w większości przypadków wycieki bywają trudne do zlokalizowania z racji lokalizacji przekładni. W celu dokładnej kontroli warto skorzystać z podnośnika warsztatowego lub kanału. Jeżeli nie mamy dostępu do takich rozwiązań musimy użyć tradycyjnego lewarka razem z podstawkami. Nie jest to do końca bezpieczne, jednak zachowując szczególną ostrożność możliwe do wykonania.

Wjeżdżamy na kanał lub unosimy samochód i przystępujemy do oględzin. Pierwsze miejsce to połączenie kadłuba silnika ze skrzynią biegów. Kolejne miejsca to korek wlewowo - kontrolny oleju oraz miejsce połączenia półosi ze skrzynią biegów. W celu dokładnego sprawdzenia musimy umyć obudowę skrzynki środkiem do mycia na zimno. Wszystkie połączenia należy posypać kredą i udać się na jazdę próbną.

Kontynuujemy ją do momentu aż silnik nie osiągnie temperatury roboczej. Wracamy i oglądamy dokładnie wszystkie miejsca. Po namierzeniu nieszczelności trzeba jak najszybciej naprawić taką usterkę.

Przechodzimy do wymiany oleju i kontroli poziomu. W BMW E36 zaleca się wymianę co 80 000 kilometrów. Zalecamy zakup oleju w ASO, mamy pewność, że będzie odpowiedni dla naszej skrzyni. Prawidłowy stan oleju sięga dolnej krawędzi korka wlewowego.

Odkręcamy go i sprawdzamy stan. Jeżeli jest poniżej to dolewamy do momentu aż zacznie się wylewać (osiągnie dolną krawędź). Odkręcamy korek spustowy na dole przekładni i zlewamy do pustego naczynia. Wkręcamy go ponownie i przechodzimy do zalewania skrzyni biegów. Poniżej znajduje się zestawienie pojemności dla danych modeli

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola układu hamulcowego

  • Wszystkie modele – 1.0L
  • 318tds, 325td, 325tds, 328i – 1.2L

Po uzupełnieniu zakręcamy korek wlewowy i opuszczamy samochód. Udajemy się na jazdę próbną starając się wykonać przełożenia w każdą pozycję. Po powrocie ponownie unosimy samochód sprawdzając czy nie ma ewentualnych wycieków.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Wieczorek

Adwokat, autorka bloga DEWELOPERSKI.com

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »