| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > BMW seria 3 E36: kontrola układu wydechowego

BMW seria 3 E36: kontrola układu wydechowego

Kontrola stanu układu wydechowego w BMW E36 jest kluczowa dla wygody użytkowników. W kilkuletnich E36 elementy wydechu mogą być już mocno pordzewiała i podatne na uszkodzenia w najmniej spodziewanym momencie. W poradniku tym pokażemy jak skontrolować i zdiagnozować usterki układu wydechowego w BMW serii 3 E36.

Każdy układ wydechowy ma określoną wytrzymałość. Po pewnym czasie dojdzie do usterki wynikającej z wyeksploatowania lub będzie to uszkodzenie mechaniczne. Warto nadmienić, że to, w jakim stanie będzie układ wydechowy naszego auta zależy głównie od sposobu, w jakim je eksploatujemy, konkretnie czy często jeździmy na krótkich czy długich odcinkach. W przypadku pokonywania krótkich odcinków, żywotność układu wydechowego mocno się obniża.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola automatycznej skrzyni biegów

Spaliny w początkowym odcinku układu (przednia rura + katalizator) mają zazwyczaj temperaturę ok. 900 stopni. Na wylocie jest już niższa o ponad 600 stopni. Na końcu układu powstaje niebezpieczna mieszanina gazów z wodą co jest idealnym początkiem do korozji układu. Podobny efekt daje również kontakt rozgrzanego tłumika z zimną wodą. Taka sytuacja doprowadza do powstania mikropęknięć.

Wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne (uderzenia kamieni) również przyczyniają się do szybszego zużycia. Okres zimowy jest bardzo trudny dla wydechu. Praktycznie ma non stop kontakt z solą, która jest na drogach. Zaczynamy kontrolować układ w BMW E36.Warto zacząć od gumowych uchwytów. Najczęściej są one naderwane, sparciałe lub rozciągnięte.  

W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek objawów zużycia wymieniamy je na nowe.

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie połączeń rurowych. Nie powinno być żadnych dziur, nieszczelności ani zgnieceń. Jeżeli jest widoczny czarny nalot to możemy być pewni, że mamy przedmuch. Chcąc się upewnić wystarczy zatkać tłumik szmatą i odpalić silnik. Jeśli nie zgaśnie i będziemy słyszeć charakterystyczny świst to znak, że jest nieszczelności. Nie powinno być problemów z lokalizacja.

Taką operację najlepiej wykonać z pozycji platformy warsztatowej lub kanału. Zachowujemy wówczas pełne bezpieczeństwo i możemy swobodnie obejrzeć każdą część układu wydechowego. Również ewentualne wymiany są łatwiejsze do wykonania. Niejednokrotnie będziemy użyć siły co z pozycji lewarka i podstawek mogłoby się okazać zbyt ryzykowne. Tyczy się to głównie połączeń śrubowych.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola manualnej skrzyni biegów

Nie należy za wszelką cenę starać się odkręcić skorodowanej śruby. Lepiej ją ukręcić i w jej miejsce zamontować nową. Możemy próbować wszelkiego rodzaju opukiwania, podgrzewania. Alternatywą może być WD40, który ułatwi odkręcenie takiego elementu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Sokołowska – Strug

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »