| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > BMW seria 3 E36: wymiana filtru paliwa i powietrza

BMW seria 3 E36: wymiana filtru paliwa i powietrza

Wymiana filtrów paliwa i powietrza w BMW E36 ma istotny wpływ na kondycję silnika. W poradniku tym opisaliśmy wymianę filtrów - paliwa i powietrza w BMW serii 3 (E36).

Zaczniemy od opisu wymiany filtra powietrza w BMW E36, a następnie opiszemy wymianę filtra paliwa. W pierwszych akapitach opiszemy prace na przykładzie silnika benzynowego, w kolejnych na przykładzie silnika wysokoprężnego.
Wymianę filtra powietrza producent zaleca dokonać co dwa lata. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wykonywać to częściej np. co roku. Jeżeli zdecydujemy się na wymianę co dwa lata to warto przeczyścić samą wkładkę w połowie tego okresu (1 rok). Koszt zakupu zamiennika dobrej firmy to wydatek około 30 złotych.

Zobacz też: BMW seria 3 E36 obsługa pasków klinowych

Przystępujemy do wymiany. Warto wiedzieć, że w zależności od wersji silnikowej BMW E36, zostały zastosowane różne wkładki powietrza. W silniku 316i, 318i, 318is, 318ti w celu demontażu musimy otworzyć klamry mocujące. Dokładnie są cztery. Teraz zdejmujemy górną pokrywę filtru i wyjmujemy wkład. Wnętrze obudowy zalecamy przetrzeć wilgotną a następnie suchą szmatką.

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. W modelach 320i, 323i, 323ti, 325i i 328i wymiana przebiega w trochę inny sposób. Na początku należy wcisnąć lewy i prawy zatrzask specjalnego korytka z wkładem filtry powietrza. Wyjmujemy je a razem z nim wkład. W tym przypadku też zalecamy przeczyszczenie go za pomocą wilgotnej i suchej szmatki. Jeżeli wykonujemy czyszczenie to należy go solidnie wytrzepać. Można używać sprężone powietrze jeśli jest pod niskim ciśnieniem. W innym przypadku może dojść do uszkodzenia.

Przechodzimy do wymiany filtra paliwa w BMW E36. Zaczniemy od silnika benzynowego. Tutaj wymiana przewidziana jest co 80 000 kilometrów. Nie musimy czekać do tego okresu. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wymieniać filtr paliwa co roku, jest to na pewno zdrowe dla naszego silnika. Do przeprowadzenia wymiany będzie nam potrzebny podnośnik samochodowy oraz dwie podstawki. Bardzo przydatne okazują się zaciski do przewodów paliwa.  Do montażu będą nam potrzebne dwie opaski zaciskowe na przewody paliwa.

Filtr zamontowany jest w przedziale silnika, na dole po lewej stronie. Pomimo tego, że znajduje się pod maską dostęp jest tylko od dołu auta. Całą operację przeprowadzamy w pomieszczeniu dobrze wentylowanym. Niedopuszczalne jest przeprowadzanie wymiany w pobliżu źródeł ognia. Pierwszy krok to uniesienie przodu auta. Robimy to za pomocą tradycyjnego lewarka i podpieramy samochód na „kobyłkach”.

Teraz zaciskamy przewód elastyczny biegnący z pompy paliwa do filtru. Luzujemy opaskę mocującą i zaciskamy ją drugim zaciskiem. Następnie zdejmujemy przewód elastyczny prowadzący od filtru do rozdzielacza paliwa. W tym momencie odginamy delikatnie opaskę mocującą filtr i wyjmujemy go razem z przewodem. Pozostaje nam wypiąć zacisk i zdjąć przewód z filtru paliwa. Paliwo, które wydostaje się z przewodu zlewamy do pustego naczynia.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bartłomiej Ślawski

Country Manager VMware w Polsce

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »