REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW seria 3 E36: sprawdzenie ciśnienia sprężania

Robert Kuśpiel
BMW seria 3 (fot. Newspress)
BMW seria 3 (fot. Newspress)

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola ciśnienia sprężania pozwoli nam na realną ocenę stopnia zużycia silnika. W poradniku tym pokażemy jak poprawnie wykonać sprawdzenie ciśnienia sprężania w BMW serii 3 E36.

Przeprowadzając test możemy stwierdzić, w jakim stanie są tłoki, czy zawory silnika BMW E36. W zależności od tego jaki pomiar uzyskamy możemy podjąć decyzję o naprawie lub wymianie silnika. Jeżeli nie wykryjemy żadnych nieprawidłowości to nie podejmujemy żadnych kroków. W innym przypadku czeka nas wymiana lub naprawa silnika. Do wykonania pomiaru będzie nam potrzebne urządzenie do sprawdzania ciśnienia sprężania. Jest do zakupienia w sklepach motoryzacyjnych lub serwisach aukcyjnych. Koszt od około 100 do 400 złotych. Pamiętajmy żeby miał odpowiednio dużą skalę (Diesel).

REKLAMA

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu

REKLAMA

W wykonywanym pomiarze powinniśmy skupić uwagę na różnicy ciśnienia pomiędzy poszczególnymi cylindrami w modelu E36 powinna być 0.15MPa. Wartość maksymalna może być dodatkową informacją. W przypadku przekroczenia wartości tej różnicy jednym lub kilku cylindrach oznacza to uszkodzenie zaworów, zużycie pierścieni tłoków lub gładzi cylindrów. W silniku benzynowym do przeprowadzenia pomiaru musimy wykręcić świece zapłonowe. W Dieslu wykręcamy świece żarowe.

W silnikach benzynowych wartość ciśnienia sprężania powinna wynosić minimum 1 MPa, w jednostkach wysokoprężnych wartość ta powinna być dwukrotnie wyższa - 2 MPa. Zanim podejmiemy próbę sprawdzenia musimy się upewnić, że mamy dobrze naładowany akumulator. Silnik benzynowy powinien być rozgrzany do nominalnej temperatury pracy. Zaczynamy od silnika benzynowego.

Wyłączamy zapłon i zdejmujemy pokrywę skrzynki bezpieczników. Znajduje się ona po lewej stronie obok pompy hamulcowej. Teraz wyjmujemy główny przekaźnik oraz przekaźnik pompy paliwa. Znajdują się one w lewym górnym rogu skrzynki. Licząc od góry jest to drugi i trzeci przekaźnik. Kolejnym krokiem jest wymontowanie świec zapłonowych. Stosowany opis znajduje się w innym poradniku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przekręcamy kilka razy rozrusznikiem w celu wydmuchania sadzy i wciskamy miernik w otwór po świecy. Teraz będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Wciska ona pedał gazu i zaczyna kręcić rozrusznikiem. Wykonuje tą czynność do momentu osiągnięcia maksymalnej wartości. Podobnie postępujemy w pozostałych cylindrach.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: wymiana oleju silnikowego

W silniku Diesla operacja wygląda podobnie. Jednak tutaj musimy wymontować przekaźnik świec żarowych. W tym celu na początku musimy wymontować osłonę urządzenia sterującego. Umiejscowione jest po lewej stronie pod przednią szybą (stoimy przodem do maski). Odblokowujemy zaczepy i wyjmujemy go. Pamiętajmy, żeby nie łapać za przewody świec tylko za same końcówki.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA