| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > BMW seria 3 E36: sprawdzenie ciśnienia sprężania

BMW seria 3 E36: sprawdzenie ciśnienia sprężania

Kontrola ciśnienia sprężania pozwoli nam na realną ocenę stopnia zużycia silnika. W poradniku tym pokażemy jak poprawnie wykonać sprawdzenie ciśnienia sprężania w BMW serii 3 E36.

Przeprowadzając test możemy stwierdzić, w jakim stanie są tłoki, czy zawory silnika BMW E36. W zależności od tego jaki pomiar uzyskamy możemy podjąć decyzję o naprawie lub wymianie silnika. Jeżeli nie wykryjemy żadnych nieprawidłowości to nie podejmujemy żadnych kroków. W innym przypadku czeka nas wymiana lub naprawa silnika. Do wykonania pomiaru będzie nam potrzebne urządzenie do sprawdzania ciśnienia sprężania. Jest do zakupienia w sklepach motoryzacyjnych lub serwisach aukcyjnych. Koszt od około 100 do 400 złotych. Pamiętajmy żeby miał odpowiednio dużą skalę (Diesel).

Zobacz też: BMW seria 3 E36: kontrola układu chłodzenia i wymiana płynu

W wykonywanym pomiarze powinniśmy skupić uwagę na różnicy ciśnienia pomiędzy poszczególnymi cylindrami w modelu E36 powinna być 0.15MPa. Wartość maksymalna może być dodatkową informacją. W przypadku przekroczenia wartości tej różnicy jednym lub kilku cylindrach oznacza to uszkodzenie zaworów, zużycie pierścieni tłoków lub gładzi cylindrów. W silniku benzynowym do przeprowadzenia pomiaru musimy wykręcić świece zapłonowe. W Dieslu wykręcamy świece żarowe.

W silnikach benzynowych wartość ciśnienia sprężania powinna wynosić minimum 1 MPa, w jednostkach wysokoprężnych wartość ta powinna być dwukrotnie wyższa - 2 MPa. Zanim podejmiemy próbę sprawdzenia musimy się upewnić, że mamy dobrze naładowany akumulator. Silnik benzynowy powinien być rozgrzany do nominalnej temperatury pracy. Zaczynamy od silnika benzynowego.

Wyłączamy zapłon i zdejmujemy pokrywę skrzynki bezpieczników. Znajduje się ona po lewej stronie obok pompy hamulcowej. Teraz wyjmujemy główny przekaźnik oraz przekaźnik pompy paliwa. Znajdują się one w lewym górnym rogu skrzynki. Licząc od góry jest to drugi i trzeci przekaźnik. Kolejnym krokiem jest wymontowanie świec zapłonowych. Stosowany opis znajduje się w innym poradniku.

Przekręcamy kilka razy rozrusznikiem w celu wydmuchania sadzy i wciskamy miernik w otwór po świecy. Teraz będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Wciska ona pedał gazu i zaczyna kręcić rozrusznikiem. Wykonuje tą czynność do momentu osiągnięcia maksymalnej wartości. Podobnie postępujemy w pozostałych cylindrach.

Zobacz też: BMW seria 3 E36: wymiana oleju silnikowego

W silniku Diesla operacja wygląda podobnie. Jednak tutaj musimy wymontować przekaźnik świec żarowych. W tym celu na początku musimy wymontować osłonę urządzenia sterującego. Umiejscowione jest po lewej stronie pod przednią szybą (stoimy przodem do maski). Odblokowujemy zaczepy i wyjmujemy go. Pamiętajmy, żeby nie łapać za przewody świec tylko za same końcówki.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Michał Stępień

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »