| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Daewoo Lanos: kontrola skrzyni biegów

Daewoo Lanos: kontrola skrzyni biegów

W poniższym poradniku opisaliśmy czynności, jakie należy wykonać, żeby skontrolować stan skrzyni biegów w Daewoo Lanosie.

Kontrolę skrzyni biegów w Lanosie zaczniemy od sprawdzenia szczelności przekładni. W tym celu musimy podnieść samochód i obejrzeć dokładnie całą skrzynię. Jeżeli są duże wycieki to będą widoczne, ale trudno będzie nam ustalić źródło. W takim wypadku zalecamy skorzystanie z bardzo skutecznej metody. Myjemy obudowę skrzyni biegów, posypujemy kredą miejsca podejrzane o nieszczelność, opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Po przejechaniu ok. 30km wracamy, unosimy auto i sprawdzamy czy są widoczne jakieś ślady.

Zobacz też: Daewoo Lanos: pomiar ciśnienia sprężania

Manualna skrzynia wypełniona jest olejem o przedłużonej trwałości. Nie jest on zużywany jak w przypadku silnika. Jeżeli stan oleju jest prawidłowy nie ma konieczności jego wymiany. Jednak producent zaleca regularne kontrole poziomu oleju w skrzyni biegów. Wymiany dopuszczalne są przy ewentualnych naprawach lub przy całkowitej wymianie przekładni manualnej.

Przechodzimy do sprawdzenia stanu oleju w manualnej skrzyni naszego Lanosa. W tym celu będzie nam potrzebny podnośnik lub kanał. Możemy skorzystać z platformy warsztatowej jeśli mamy taką możliwość. W innym przypadku unosimy auto na tradycyjnym lewarku i podstawiamy „kobyłki”. Do tej pracy będą nam potrzebne 4 sztuki ponieważ wymagane jest, żeby auto było na równym poziomie. Podczas unoszenia musimy być bardzo ostrożni.

Następnie lokalizujemy korek wlewu oleju z boku skrzyni i odkręcamy go. Prawidłowy stan oleju jest wtedy, kiedy sięga on do dolnej krawędzi. Jeżeli nie jest wyczuwalny to możemy sprawdzić go za pomocą zagiętego drutu. Wprowadzamy go w otwór korka wlewowego i sprawdzamy jaki jest rzeczywisty poziom. Dolewamy odpowiednią ilość i zakręcamy korek. Najlepiej dolać tyle oleju, żeby był widoczny wyciek. Mamy wtedy pewność, że jest odpowiednia ilość.

Olej najlepiej wlewać strzykawką poprzez otwór lub odpowiednio zagięty lejek. Po dolewce udajemy się na jazdę próbną. Staramy się jechać na każdym biegu. Po powrocie sprawdzamy czy nie ma ewentualnych wycieków. Jak widać wymiana nie jest trudna i możemy sobie poradzić z nią bez problemu. Pamiętajmy, że niski stan oleju w przekładni manualnej może doprowadzić do szybszego zużycia.

Zobacz też: Daewoo Lanos: wymiana półosi

Jeśli chodzi o zakup oleju proponujemy udać się do autoryzowanego serwisu. Sprzedawca dobierze nam odpowiedni dla naszej skrzyni.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PLISZKA inżyniering przeciwpożarowy

PLISZKA inżyniering przeciwpożarowy od 1989 roku działa na polu zwiększenia świadomości społecznej w zakresie profilaktyki i bezpieczeństwa przeciwpożarowego w domach, biurach, zakładach przemysłowych itp.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »