| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Daewoo Lanos: kontrola układu hamulcowego

Daewoo Lanos: kontrola układu hamulcowego

W poradniku tym dokonamy kontroli układu hamulcowego w Daewoo Lanosie. Cała operacja nie jest trudna i bez problemu wykonamy ją samodzielnie.

Kontrolę układu hamulcowego w Lanosie należy przeprowadzić co 20 000 kilometrów lub co roku. Nie należy lekceważyć takiego przeglądu, gdyż od poprawnego stanu hamulców zależy nasze bezpieczeństwo na drodze. Pierwszą kontrolą, którą wykonamy będzie sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego.

Zobacz też: Daewoo Lanos: wymiana świec zapłonowych

Zaczynamy od sprawdzenia płynu hamulcowego. Zbiorniczek znajduje się w przedziale silnika. Poziom płynu nie powinien przekroczyć górnego oznaczenia „MAX” oraz nie opaść poniżej „MIN”, kiedy zbiornik jest szczelnie zamknięty. W celu uzupełnienia używamy tylko i wyłącznie płynu z oznaczeniem DOT4 lub DOT3. Producent dopuszcza de dwa rodzaje płynów, jednak my zalecamy wybrać ten pierwszy.

Pamiętajmy, że zużycie klocków również wpływa na stan płynu hamulcowego, może się on nieznacznie obniżyć z tego powodu. Nie należy przywiązywać do tego dużej uwagi.

Powodem do zmartwień może być szybki ubytek płynu. Jest to informacja o nieszczelności w układzie.

Kolejnym krokiem będzie sprawdzenie stanu klocków hamulcowych. Spotykane są Lanosy wyposażone w alufelgi. W tym przypadku nie musimy zdejmować koła. Jeżeli jest duży prześwit pomiędzy ramionami felgi to można bez problemu ocenić grubość klocka wzrokowo. W celu przeprowadzenia dokładnej kontroli musimy unieść samochód. Wystarczy nam do tego podnośnik typu „żaba”. Zdejmujemy koło i zaczynamy oględziny.

Sprawdzamy wzrokowo grubość klocka, nie uwzględniając metalowej płytki. Najlepiej zrobić to od góry zacisku. Jeżeli według naszej oceny nie pozostało zbyt wiele, warto je wymienić. Pozostają nam hamulce bębnowe, tutaj konieczne jest zdjęcie koła oraz bębna. Należy pamiętać, że nie ulegają one tak szybkiemu zużyciu jak to ma miejsce w przypadku hamulców tarczowych.

Zobacz też: Daewoo Lanos: wymiana filtra paliwa i powietrza

Kolejnym krokiem będzie sprawdzenie przewodów hamulcowych. Całą operację najlepiej wykonać korzystając z kanału lub platformy warsztatowej. Zaczynamy od umycia przewodów hamulcowych. Pokryte są one warstwą tworzywa sztucznego, które chroni przed korozją. Za pomocą lampy sprawdzamy przewody. Jeżeli zlokalizujemy jakieś uszkodzenie należy wymienić ten odcinek aż do miejsca najbliższego łączenia.

Przewody elastyczne łączą cylinderki z przewodami sztywnymi. Należy uważać bo one również są narażone na uszkodzenia. Chwytamy je i przekręcamy w każdą stronę w poszukiwaniu pęknięć.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PPW Group

PPW Group łączy wiedzę o rynku nieruchomości i marketingu inwestycji deweloperskich.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »