| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Daewoo Lanos: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Daewoo Lanos: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Kontrola stanu układu kierowniczego ma istotne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać kontroli układu kierowniczego w Daewoo Lanos.

W przypadku Lanosa przeglądy zawieszenia i układu kierowniczego zalecamy wykonać co 15 000 kilometrów. Na początku wykonamy kontrolę zewnętrzną. Nie będziemy potrzebować do tego żadnych specjalnych narzędzi. Parkujemy samochód na płaskiej nawierzchni i ustawiamy koła do jazdy na wprost i wyłączamy silnik. Teraz obracamy kierownicą w obie strony. Jeśli wyczuwamy nadmierny luz w układzie powodów może być kilka. Najprawdopodobniej są to łożyska piast kół przednich, przeguby napędowe lub tuleje dolnych wahaczy bądź luz na przekładni. Wszystko okaże się po uniesieniu auta do góry.

Zobacz też: Daewoo Lanos: kontrola układu chłodzenia

Korzystając z tego, że nie unieśliśmy jeszcze auta skontrolujemy stan amortyzatorów. Opieramy się o narożnik auta i uginamy go. Wykonujemy tą czynność kilka razy, jeżeli samochód nie wraca do swojego normalnego położenia oznacza to uszkodzenie amortyzatorów lub ich duże zużycie. Pamiętajmy, że amortyzatory wymieniamy parami. Warto przysłuchać się czy podczas tej pracy pozostałe elementy naszego zawieszenia nie wydają dziwnych dźwięków.

Przechodzimy do kontroli, które wymagają uniesienia auta. W tym celu możemy skorzystać z podnośnika warsztatowego lub lewarka z podstawkami. Decydując się na tradycyjny lewarek pamiętajmy o podłożeniu zabezpieczeń pod tylne koła. Zaczynamy od kontroli wzrokowej, która wbrew pozorom może nam wiele pokazać. Sprawdzamy dokładnie osłony przegubów. Nie mogą być, pęknięte, przerwane lub rozczepione. Należy pamiętać, że każde zabrudzenie pogarsza smarowanie i prowadzi do bardzo szybkiego zużycia przegubu.

Przechodzimy do dokładnego sprawdzenia amortyzatorów pod względem uszkodzeń mechanicznych i ewentualnych wycieków. W tym przypadku wystarczy, że przód auta będzie w górze. Oglądamy dokładnie amortyzatory, czy nie ma na nich żadnych wycieków. Za pomocą łyżki metalowej sprawdzamy elementy metalowo – gumowe zawieszenia. Wystarczy je lekko odgiąć i sprawdzić ich stan.

Zobacz też: Daewoo Lanos: wymiana oleju silnikowego

Teraz chwytamy oburącz koło i poruszamy nim. Jeżeli jest wyczuwalny luz może to świadczyć o wybiciu drążków. Kiedy korzystamy z kanału możemy poprosić drugą osobę, żeby zaczęła kręcić kierownicą w jedną i w drugą stronę. Mamy wtedy okazję sprawdzić jak pracują elementy naszego zawieszenia. Warto pamiętać o zaleceniach odnośnie napraw przy zawieszeniu – najlepiej wymieniać elementy parami.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna "Świeca i Wspólnicy"

Kancelaria Prawna „Świeca i Wspólnicy” Sp. k. jest podmiotem intensywnie rozwijającym się na polskim oraz międzynarodowym rynku usług prawnych. Wyróżnia się przede wszystkim postępowym działaniem, które ma na celu zapewnienie kompleksowego wsparcia prawnego oraz biznesowego zarówno dla przedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »