| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Daewoo Lanos: kontrola układu chłodzenia

Daewoo Lanos: kontrola układu chłodzenia

O tym jak ważny jest układ chłodzenia dla prawidłowej eksploatacji silnika nie trzeba nikogo przekonywać. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać kontroli układu chłodzenia w Lanosie.

Regularna kontrola układu chłodzenia nie tylko w Lanosie, umożliwi nam uniknięcie niespodziewanej usterki. Przegląd taki zalecamy wykonać, co 20 000km lub co roku, razem z wymiana oleju. Pierwszą czynność jaką wykonamy będzie test szczelności. Sprawdzimy dokładnie w jakim stanie są przewody chłodnicze Lanosa. To właśnie na nich najczęściej pojawiają się wycieki płynu chłodniczego. Dotykając poszczególnych węży jesteśmy w stanie określić jakie „niespodzianki” mogą nas spotkać podczas dalszej eksploatacji.

Zobacz też: Daewoo Lanos: przegląd układu wydechowego

  • Wyczuwalnie miękki przewód – świadczy o wewnętrznym uszkodzeniu. Jest to dosyć poważna usterka. Jego cząstki mogą zanieczyścić cały układ i co gorsza skutecznie zapchać chłodnicę.
  • Stwardniały przewód – istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia w każdej chwili. Nawet solidne dokręcenie obejmy nie zatrzyma wszelkiego rodzaju wycieków. Tak jak w powyższym przypadku konieczna jest wymiana.
  • Spuchnięty przewód – jeżeli mamy spuchnięty przewód lub nasiąknięte olejem końcówki świadczy to o zanieczyszczeniu olejem lub smarem. Podobnie jak wyżej istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia.

Jeżeli jesteśmy już przy przewodach to należy dokładnie sprawdzić czy ich końcówki są prawidłowo osadzone na króćcach. Wszystkie muszą być solidnie zaciśnięte. Widząc skorodowane lub uszkodzone trzeba je natychmiast wymienić. Najlepiej użyć uniwersalnych, śrubowych

Kolejny krok to kontrola płynu chłodniczego. Układ chłodzenia Lanosa mieści w sobie 7 litrów płynu. Prawidłowy poziom powinien znajdować się pomiędzy oznaczeniem MIN i MAX. Zaleca się dokonywać kontroli na zimnym silniku. Układ jest pozbawiony ciśnienia. Dodatkowo istnieje mniejsze ryzyko poparzenia.

Chcąc uzupełnić zbiorniczek musimy odkręcić korek. Jeżeli robimy to przy rozgrzanym silniku, najlepiej owinąć go szmatką. Zbyt szybkie odkręcenie spowoduje wylanie cieczy ze zbiorniczka naszego Lanosa, konsekwencją tego mogą być poparzenia. Nie należy przekraczać poziomu MAX. Jeżeli w układzie będzie zbyt duża ilość płynu zostanie on upuszczony poprzez korek spustowy.

Zobacz też: Daewoo Lanos: kontrola układu hamulcowego

Zazwyczaj uzupełniane są niewielkie ubytki. W przypadku większych na początku należy namierzyć usterkę. Jeśli chodzi o dolewkę to w takim przypadku musi być wykonywana na zimnym silniku. W przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia silnika. Zalecamy kontrolować stan przez kolejne kilka dni.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marek Jurkiewicz

General Manager serwisu infoPraca (Grupo Intercom).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »