REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Polo IV: wymiana żarówek

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo IV wymiana żarówek
Volkswagen Polo IV wymiana żarówek

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak wymienić żarówki w Volkswagenie Polo IV.

Na początku warto wspomnieć, że dostęp do żarówek przedniej lampy jest zależny od modelu auta. Bardzo możliwe, że będziemy musieli zdemontować całą lampę w celu wymiany. Stosowany opis zostanie przedstawiony w dalszej części poradnika. Zaczynamy od przodu auta. Pierwsze będą światła mijania. Na początku podnosimy przednią maskę i demontujemy gumową osłonę reflektora. Znajduje się ona w jego tylnej części.

REKLAMA

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: demontaż pompy paliwa

REKLAMA

Teraz obracamy w lewo pierścień zabezpieczający i wyjmujemy przepaloną żarówkę. Nie zalecamy ciągnąć za pierścień gdyż jest on integralną częścią obudowy. Kolejnym krokiem jest odpięcie złącza elektrycznego od żarówki. Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o poprawnym osadzeniu nowej żarówki. Jej wycięcia muszą się zgadzać z wycięciami w oprawce.

Zabieramy się za światła drogowe. Początek jest taki sam jak wyżej. Zdejmujemy gumową osłonę znajdującą się z tyłu reflektora. Kolejno odłączamy złącze elektryczne od żarówki i wciskamy klamrę do przodu a następnie do wewnątrz. Odsuwamy ją na bok i wyjmujemy przepaloną żarówkę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności zwracając uwagę, żeby wszystko było dobrze zamocowane.

Światłą pozycyjne

Kolejnym punktem będzie wymiana żarówki świateł pozycyjnych. Jest to bardzo łatwa czynność. Na początku standardowo zdejmujemy gumę ochronną w tylnej części reflektora. Następnie wyjmujemy z reflektora oprawkę razem z żarówką. Wystarczy chwycić za złącze elektryczne. Na końcu wyjmujemy ją z oprawki i instalujemy nową. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przednie kierunkowskazy

REKLAMA

Na końcu pozostawiamy przednie kierunkowskazy. W celu wymiany przekręcamy w lewo uchwyt i wyjmujemy żarówkę razem z oprawką. Wciskamy ją i obracamy w lewo. Wyjmujemy i wkładamy w jej miejsce nową. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności. Jak zostało wspomniane na początku tekstu może zdarzyć się tak, że będziemy musieli wymontować przedni reflektor w celu wymiany żarówek. Poniżej przedstawimy opis jak tego dokonać.

Na początku należy zdemontować atrapę przednią czyli tak zwany grill. Odkręcamy dwie śruby po jego boku a następnie ciągniemy górną część do siebie. Wyjmujemy dolne mocowanie grilla (2 po bokach i 1 po środku) i możemy wymontować go całkowicie z auta. Znak VW powinien być wciśnięty do środka. Teraz przechodzimy do demontażu zderzaka. Jeżeli mamy spryskiwacze reflektorów to musimy wyjąć zaślepkę dyszy ze zderzaka.

Następnie odkręcamy 4 boczne śruby i rozdzielamy zderzak od nadkola. Kolejny krok to wyjęcie kratek ze zderzaka po jego prawej i lewej stronie. Wyjmujemy 4 spinki od dołu zderzaka i wypinamy czujnik temperatury zewnętrznej oraz lampy przeciwmgielne jeśli taki występują. W tym celu musimy odkręcić 3 śruby mocujące i odpiąć złącze z tyłu lampy przeciwmgielnej.

Pozostaje nam wykręcić śrubę po prawej stronie obok kratki i w górnej części zderzaka w miejscu gdzie znajduje się grill. Do zdjęcia zderzaka będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Każda z nich chwyta zderzak po swojej stronie i należy ciągnąć go z wyczuciem do przodu. Teraz możemy zdemontować przedni reflektor. Odkręcamy cztery śruby mocujące i wyjmujemy go z auta. Możemy swobodnie wymienić żarówki. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Światła przeciwmgielne

Pozostajemy przy przedniej części auta i podejmujemy się wymiany w reflektorze świateł przeciwmgielnych. Postępujemy identycznie jak w przypadku demontażu zderzaka. Na początku wypinamy kratki halogenów z zaczepów. Potem odkręcamy trzy śruby mocujące halogen. Sam reflektor wyjmujemy poprzez pociągnięcie go do przodu. Pozostaje nam tylko wypiąć złącze elektryczne w jego tylnej części.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: sprawdzanie układu wydechowego

Aby wymienić żarówkę musimy odpiąć zatrzask zabezpieczający. Znajduje się on z tyłu lampy. Zdejmujemy osłonę i odpinamy złącze elektryczne. Żarówka zaciśnięta jest za pomocą zacisków sprężystych. Odpinamy je z haczyków zabezpieczających i odchylamy. Wyjmujemy żarówkę i w jej miejsce wkładamy nową. Musi być ułożona zgodnie z wycięciami w lampie.

Boczne kierunkowskazy

W kolejnym kroku zajmiemy się wymianą żarówki bocznego kierunkowskazu. Nie należy podważać go śrubokrętem możemy doprowadzić do uszkodzenia lakieru w naszym aucie. Co więcej istnieje duże ryzyko ułamania elementu sprężynującego. W celu wyjęcia wystarczy docisnąć kierunkowskaz i przesunąć go w prawo. Wyjmujemy go z błotnika i demontujemy oprawkę razem z żarówką. Wymieniamy żarówkę na nową. Wkładamy nową żarówkę do oprawki - wciskamy ją do obudowy. Wkładamy najpierw część z zaczepem. Na końcu wciskamy drugą część na swoje miejsce.

Tylne światło stopu

Przechodzimy do tylnej części naszego auta. Na początku zajmiemy się wymianą żarówki w dodatkowym świetle stopu. W tym celu otwieramy tylną klapę bagażnika i demontujemy jej poszycie. W tym celu odkręcamy dwie śrubki i podważamy je z obu stron i wyjmujemy.

Teraz odkręcamy śruby mocujące dodatkowe światło stopu, odpinamy złącze elektryczne i wyjmujemy z samochodu. W celu wymiany żarówki odczepiamy zatrzaski i odpinamy oprawę żarówki od lampy. Pozostaje nam wyjąć przepaloną żarówkę i zamontować nową. Najlepiej zrobić to za pomocą szczypiec. Przechodzimy do wymiany żarówki podświetlenia tablicy rejestracyjnej.

W Volkswagenie Polo IV jest to bardzo łatwe. Wystarczy odkręcić lampę oświetlenia tablicy rejestracyjnej za pomocą śrubokręta gwiazdkowego. Wyjmujemy cała lampkę i odpinamy złącze elektryczne. Wyjmujemy żarówkę rurkową i instalujemy nową.

Trzecie światło hamowania

Pierwszy krok to otwarcie klapy bagażnika i zdjęcie pokrywy przy tylnej lampie. Następnie odłączamy złącze elektryczne z tyłu lampy. Jest tam także nakrętka w kształcie skrzydełek, którą należy wykręcić. Podciągamy lampę do góry i wysuwamy haki ustalające po jej lewej stronie w miejscu gdzie zrobiła się widoczna przestrzeń. 

Przechodzimy do wymiany żarówek. Na początku trzeba odpiąć zatrzaski i oddzielić korpus od lampy. Przepaloną żarówkę dociskamy i obracamy w lewo. Możemy ją teraz swobodnie wyjąć.  Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Opis powyżej dotyczył nadwozia typu hatchback. Volkswagen wypuścił również inny rodzaj nadwozia typu sedan. Nie jest to odmiana zbyt popularna na naszym rynku ale jest w ofertach sprzedaży. Lampy te są dzielone. Jeden element zamontowany jest w klapie bagażnika a drugi w bocznej części. Zaczynamy od tego drugiego. Najpierw otwieramy tylną klapę i odpinamy do dołu klapę znajdującą się w wyprasce za tylną lampą. Przyciskamy zaczep mocujący korpus do lampy i wyjmujemy go.

Wciskamy przepaloną żarówkę i przekręcamy w lewo. Wyjmujemy ją i w jej miejsce instalujemy nową. Wkładamy ponownie korpus zabezpieczamy go zakładamy klapkę ochronną. Przechodzimy do wymiany żarówek w drugiej części lampy, która znajduje się w klapie bagażnika. Zdejmujemy poszycie, podważamy je śrubokrętem i obracamy oprawkę, w której jest przepalona żarówka.

Wyjmujemy ją i wciskamy żarówkę po czym obracamy ją w prawo. Montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA