REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III: wymiana żarówek

Robert Kuśpiel
Seat Ibiza III wymiana żarówek.
Seat Ibiza III wymiana żarówek.

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana żarówek może okazać się bardzo problematyczna, zwłaszcza nocą. W poradniku tym dowiemy się jak samemu wymienić żarówki w Seacie Ibiza III.

Na początku warto wspomnieć, że dostęp do żarówek przedniej lampy jest zależny od modelu Ibizy. Bardzo możliwe, że będziemy musieli zdemontować całą lampę w celu wymiany. Stosowny dla takiego przypadku opis znajduje się w dalszej części poradnika. Pierwszy krok jaki musimy wykonać to wyłączenie zapłonu oraz przełącznika świateł. Unosimy przednią maskę i odłączamy ujemną klemę akumulatora. Nie jest to wymóg konieczny, jednak zalecamy to zrobić.

REKLAMA

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana płynu hamulcowego

Światła mijania i drogowe

Zaczynamy od świateł mijania i drogowych. Na początku musimy zdemontować dużą osłonę reflektora. W tym celu dociskamy na zewnątrz klamry mocujące. Odpinamy złącze elektryczne od żarówki świateł mijania i drogowych. Następnie wciskamy spinki mocujące do przodu i do środka w celu zdjęcia blokady. Teraz odchylamy je i wyjmujemy starą żarówkę świateł „długich” lub „krótkich”. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Światła pozycyjne

Przystępujemy do wymiany świateł pozycyjnych. Pierwszy krok to zdjęcie małej obudowy ochronnej. W tym celu dociskamy w bok zaciski mocujące i zdejmujemy ją. Chwytamy za złącze wtykowe i wyjmujemy reflektor światła postojowego. Demontujemy z niego oprawkę i wyciągamy żarówkę. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Kierunkowskaz przedni

Kolejnym punktem jest wymiana żarówki kierunkowskazu przedniego. Znajduje się ona pod małą obudową, która zamocowana jest za pomocą klamry. Dociskamy ją w bok i zdejmujemy osłonę. Następnie obracamy w lewo oprawkę i wyjmujemy ją razem z żarówką. Teraz wciskamy ją i przekręcamy w lewo. Wyjmujemy ją i instalujemy nową. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Demontaż przedniego reflektora

Jak już wspominaliśmy na początku artykułu, może zdarzyć się tak, że chcąc wymienić żarówki będziemy musieli zdemontować przedni reflektor. W tym celu będziemy musieli zdemontować przedni zderzak. Na początku otwieramy przednią maskę i lokalizujemy 4 śruby w górnej części zderzaka. Znajdują się tam również dwa gumowe ograniczniki, które należy wyjąć.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana świec żarowych

REKLAMA

Teraz odkręcamy 3 śruby w każdym z nadkoli i odpinamy dolny spojler zderzaka. Kolejny krok to wykręcenie śrub w kratkach halogenów. Pamiętajmy o czujniku temperatury zewnętrznej, który znajduje się za kratką po lewej stronie. Jeżeli nasze auto wyposażone jest w światła przeciwmgielne to również musimy je wymontować. Każde z nich trzyma się na dwóch śrubach. Po odkręceniu ich wypinamy złącze elektryczne i wypychamy reflektor do przodu.

Na końcu odkręcamy śruby, które znajdują się za wykręconą kratką halogenów. W tym momencie możemy zdjąć zderzak. Będzie nam do tego potrzebna pomoc drugiej osoby. Chwytamy go po obu stronach i pociągamy delikatnie do siebie. Teraz możemy wymontować reflektor przedni. Zamocowany jest ona na 4 śrubach. Odkręcamy je wyciągamy go do przodu. Odpinamy złącze i możemy swobodnie wymienić żarówki.

Kierunkowskaz boczny

Przechodzimy do wymiany żarówki kierunkowskazu bocznego. W żadnym wypadku nie należy podważać go śrubokrętem - możemy doprowadzić do uszkodzenia lakieru. Co więcej istnieje duże ryzyko ułamania elementu sprężynującego. W celu wyjęcia wystarczy docisnąć kierunkowskaz i przesunąć go w prawo. Wyjmujemy go z błotnika i demontujemy oprawkę razem z żarówką. Wymieniamy żarówkę na nową.

Wkładamy nową żarówkę do oprawki wciskamy ją do obudowy. Wkładamy najpierw część z zaczepem i na końcu wciskamy drugą część na swoje miejsce. Zajmiemy się teraz wymianą żarówki światła przeciwmgielnego. Zasada postępowania taka sama jak przy demontażu zderzaka. Odkręcamy kratkę halogenu a następnie dwie śruby mocujące lampę przeciwmgielną. Wyjmujemy ją ze zderzaka i odpinamy złącze elektryczne.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola cieczy chłodzącej

Z tyłu znajduje się osłona, którą obracamy w lewo i zdejmujemy. Odpinamy znajdujące się na niej złącza a następnie odchylamy sprężyste mocowanie i wyjmujemy żarówkę. Nową wkładamy tak, żeby pasowała na swoje ustalone miejsce.

Trzecie światło hamowania

Przechodzimy do tyłu pojazdu. Na początku zajmiemy się dodatkowym światłem hamowania. W modelu Ibiza musimy otworzyć klapę bagażnika a następnie wyjąć gumową zatyczkę znajdującą się na środku w górnej części tylnej klapy.

REKLAMA

Teraz odpinamy złącze elektryczne i odkręcamy cztery śruby spojlera i oddzielamy go od klapy bagażnika. W jego tylnej części znajdują się mocowania trzeciego światła stopu. Wyjmujemy żarówkę i instalujemy nową. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. W przypadku wymiany żarówki światła tablicy rejestracyjnej jest znacznie łatwiej. Do przeprowadzenia tej operacji będą nam potrzebne dwa śrubokręty.

Jednym dociskamy sprężynę ustalającą a drugi wsadzamy pod jej zaczep i odpinamy ją. W ten sposób możemy zdjąć klosz lampy. Wymieniamy żarówkę na nowa i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.

Tylne światła

Na końcu pozostała nam tylna lampa. W przypadku Ibizy jest ona podzielona na dwie części. Pierwsza znajduje się w bocznej części bagażnika a druga na tylnej klapie. Najpierw zaczniemy od wymontowania lampy znajdującej się w bocznej części bagażnika. W tym celu otwieramy tylną kapę i odkręcamy dwie śruby mocujące. Teraz wypychamy ją delikatnie na zewnątrz i łapiemy w dolnej części.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola paska wieloklinowego

Ruszamy ją na boki i powoli wyjmujemy z otworu montażowego. Odpinamy złącze elektryczne i wyciągamy ją całkowicie na zewnątrz. Następnie wykręcamy śruby i wyjmujemy korpus z lampy. Teraz wciskamy żarówkę i obracamy w lewo. Możemy teraz zamontować nową. Po wymianie montujemy lampę na swoje miejsce. Robimy to w odwrotnej kolejności do demontażu.

Przechodzimy do wymontowania lampy w kapie bagażnika. Na początku unosimy ją i zdejmujemy klapkę ochronną i zsuwamy zabezpieczające korki gumowe (są z boku). Pod nimi znajdują się śruby, które musimy wykręcić. Teraz odkręcamy śrubę mocującą i wyjmujemy lampę. Pamiętajmy o wypięciu kostki elektrycznej. W przypadku wymiany tylnego światła wystarczy przekręcić w lewo oprawkę lampy i wyjąć razem z nią przepaloną żarówkę.

Światło przeciwmgielne

W przypadku światła przeciwmgielnego dodatkowo należy wykręcić dwie śruby w lampie i wyjąć korpus. Następnie wciskamy żarówkę i obracamy ją w lewo. Montujemy nową i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.  

Żarówki we wnętrzu

Teraz zajmiemy się wymianą żarówek we wnętrzu pojazdu. W przypadku tych żarówek możemy stosować różne kombinacje. Jeżeli podoba nam się światło diodowe możemy je zamontować. Oczywiście konieczność takich zmian musimy ocenić sami. W tym temacie zdania są podzielone i należy podjąć decyzję według własnego uznania. Zaczynamy od lampy oświetlenia wewnętrznego w przedniej części pojazdu.

Podkładamy śrubokręt do klosza i podważamy go. Wyjmujemy żarówkę i wkładamy nową. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Podobnie postępujemy w przypadku tylnej lampki. Podważamy ją płaski śrubokrętem i wyjmujemy. Następnie przesuwamy w bok panel ochronny i wyjmujemy żarówkę. Tutaj również jest model rurkowy. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jak widać nie są to zbyt skomplikowane czynności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA