REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola skrzyni biegów

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo. Fot.Newspress
Volkswagen Polo. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Zachowanie odpowiedniego stanu skrzyni biegów pozwala na prawidłowe działanie przekładni. W poradniku tym pokażemy jak skontrolować skrzynię biegów w Polo IV i Ibiza III.

W poradniku tym dokonamy kontroli przekładni manualnej i automatycznej. Na samym początku zbadamy przekładnię pod kątem wycieków. Najpierw postaramy się zlokalizować ewentualne wycieki. Unosimy samochód i oglądamy dokładnie całą skrzynie. Jeżeli są duże wycieki to będą widoczne, ale trudno będzie nam ustalić gdzie leży problem z racji zabrudzonej obudowy. Jednak można zastosować dosyć skuteczną metodę. Myjemy obudowę skrzyni biegów, posypujemy kredą miejsca podejrzane o nieszczelność, opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Po przejechaniu ok. 30km wracamy, unosimy auto i sprawdzamy czy są widoczne jakieś ślady.

REKLAMA

Zobacz też: Synchronizator, synchronizowana skrzynia biegów

REKLAMA

Miejsca, które są najbardziej narażone na nieszczelności to: połączenie silnika ze skrzynią biegów, półosie bezpośrednio przy skrzyni biegów, korek spustowy i wlewowy. Kiedy mamy ten punkt kontrolny za sobą przechodzimy do sprawdzenia poziomu oleju w przekładni. Zaczynamy od manualnej skrzyni biegów. Oznaczenie znajduje się na tabliczce znamionowej i na obudowie skrzyni biegów (jest kilka typów skrzyń). Pierwszy krok to demontaż dolnej osłony silnika.

Sposób postępowanie jest taki sam. Różnica polega na umiejscowieniu korka spustowego. Odkręcamy go i sprawdzamy poziom oleju palce. Jeśli jest niewyczuwalny to należy zrobić sobie z drutu próbnik poprzez zagięcie go w kształcie litery „L”. Jeżeli stan jest niższy niż do dolnej krawędzi otworu to musimy dolać oleju. Jeśli chodzi o tą skrzynię to nie wymaga ona wymiany oleju. Jest to konieczne w przypadku naprawy lub wymiany przekładni.

Zobacz też: Test Volkswagen Touran - prorodzinny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przechodzimy do przekładni automatycznej. Na początku musimy doprowadzić do rozgrzania skrzyni – 30 stopni. Temperatura taka panuje już po krótkiej jeździe. Ustawiamy dźwignię zmiany biegów położenie „P” i odkręcamy korek u dołu skrzyni biegów z jej przedniej części. Uprzednio podkładamy puste naczynie na olej. Będzie on spływał kroplami z rurki przelewowej.

Nie gasimy silnika i czekamy aż osiągnie wyższą temperaturę. Jeśli będzie wypływał kroplami to znak, że jego stan jest prawidłowy. W przypadku braku jakiejkolwiek reakcji należy dolać oleju. wyżej znajduje się korek wlewowy zabezpieczony zatyczką ochronną. Zdejmujemy go i wlewamy go do momentu aż zacznie wypływać z rurki przelewowej. Po zakończeniu zakręcamy go i zakładamy nową zatyczkę. To samo tyczy się wszystkich uszczelnień każdego korka.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA