| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola skrzyni biegów

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola skrzyni biegów

Zachowanie odpowiedniego stanu skrzyni biegów pozwala na prawidłowe działanie przekładni. W poradniku tym pokażemy jak skontrolować skrzynię biegów w Polo IV i Ibiza III.

W poradniku tym dokonamy kontroli przekładni manualnej i automatycznej. Na samym początku zbadamy przekładnię pod kątem wycieków. Najpierw postaramy się zlokalizować ewentualne wycieki. Unosimy samochód i oglądamy dokładnie całą skrzynie. Jeżeli są duże wycieki to będą widoczne, ale trudno będzie nam ustalić gdzie leży problem z racji zabrudzonej obudowy. Jednak można zastosować dosyć skuteczną metodę. Myjemy obudowę skrzyni biegów, posypujemy kredą miejsca podejrzane o nieszczelność, opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Po przejechaniu ok. 30km wracamy, unosimy auto i sprawdzamy czy są widoczne jakieś ślady.

Zobacz też: Synchronizator, synchronizowana skrzynia biegów

Miejsca, które są najbardziej narażone na nieszczelności to: połączenie silnika ze skrzynią biegów, półosie bezpośrednio przy skrzyni biegów, korek spustowy i wlewowy. Kiedy mamy ten punkt kontrolny za sobą przechodzimy do sprawdzenia poziomu oleju w przekładni. Zaczynamy od manualnej skrzyni biegów. Oznaczenie znajduje się na tabliczce znamionowej i na obudowie skrzyni biegów (jest kilka typów skrzyń). Pierwszy krok to demontaż dolnej osłony silnika.

Sposób postępowanie jest taki sam. Różnica polega na umiejscowieniu korka spustowego. Odkręcamy go i sprawdzamy poziom oleju palce. Jeśli jest niewyczuwalny to należy zrobić sobie z drutu próbnik poprzez zagięcie go w kształcie litery „L”. Jeżeli stan jest niższy niż do dolnej krawędzi otworu to musimy dolać oleju. Jeśli chodzi o tą skrzynię to nie wymaga ona wymiany oleju. Jest to konieczne w przypadku naprawy lub wymiany przekładni.

Zobacz też: Test Volkswagen Touran - prorodzinny

Przechodzimy do przekładni automatycznej. Na początku musimy doprowadzić do rozgrzania skrzyni – 30 stopni. Temperatura taka panuje już po krótkiej jeździe. Ustawiamy dźwignię zmiany biegów położenie „P” i odkręcamy korek u dołu skrzyni biegów z jej przedniej części. Uprzednio podkładamy puste naczynie na olej. Będzie on spływał kroplami z rurki przelewowej.

Nie gasimy silnika i czekamy aż osiągnie wyższą temperaturę. Jeśli będzie wypływał kroplami to znak, że jego stan jest prawidłowy. W przypadku braku jakiejkolwiek reakcji należy dolać oleju. wyżej znajduje się korek wlewowy zabezpieczony zatyczką ochronną. Zdejmujemy go i wlewamy go do momentu aż zacznie wypływać z rurki przelewowej. Po zakończeniu zakręcamy go i zakładamy nową zatyczkę. To samo tyczy się wszystkich uszczelnień każdego korka.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Dybała

Doradca podatkowy nr 11590

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »