REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

Robert Kuśpiel
Volkswagen Polo. Fot.Newspress
Volkswagen Polo. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana i odwadnianie filtru paliwa w silniku wysokoprężnym to jedna z podstawowych czynności serwisowych w samochodzie. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić i odwodnić filtr paliwa w modelu Ibiza III i Polo IV.

Wymianę filtra paliwa w Seacie Ibiza III/Volkswagenie Polo IV zalecamy przeprowadzać co roku lub co 20 000km. Proces odwadniania można wykonać co pół roku. Jednak nie jest to zbyt duży wydatek, dlatego zalecamy przeprowadzać tą czynność co roku. Koszt zakupu dobrego filtru to około 50 złotych. Są również dostępne tańsze i droższe zamienniki.

REKLAMA

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

REKLAMA

Podczas całej pracy zalecamy mieć pod ręką dużą ilość szmatek. Rozlane paliwo należy natychmiast usunąć. Poza nowym filtrem będzie nam potrzebny gumowy wężyk odporny na olej napędowy oraz pusty pojemnik. Pamiętajmy o tym, że wszelki odpady pozostałe po naszej pracy muszą zostać oddane do punktu utylizacji. Nie dopuszczalne jest wyrzucanie i wylewanie w przypadkowe miejsca.

Zaczniemy od odwadniania filtru paliwa. Znajduje się od pod maską. Na początku musimy zdjąć spinkę zabezpieczającą a następnie wyjąć zawór regulacyjny (na nim była spinka) razem z podpiętymi do niego przewodami paliwowymi. Na dole filtru znajduje się śruba odpowiedzialne za odwadnianie filtru.

Wsuwamy na jej króciec wąż gumowy i odkręcamy ją. Powinniśmy zlać do naczynia około 0,1L wody. Teraz dokręcamy ją i zdejmujemy przewód. Warto użyć nowego pierścienia uszczelniającego na zawór odwadniający. Teraz pozostaje nam zamontować zawór regulacyjny razem z przewodami i zabezpieczyć go spinką. Odpalamy silnik i pozwalamy mu popracować chwilę na wolnych obrotach. Wciskamy kilka razy pedał gazu w celu odpowietrzenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana świec zapłonowych

REKLAMA

Przechodzimy do wymiany. Tutaj będzie nam potrzebne około 0,2 litra czystego oleju napędowego. Na początku zdejmujemy spinkę mocującą i zdejmujemy zawór regulacyjny. Ściągamy opaski zaciskowe z przewodów paliwowych i demontujemy je. Teraz otwieramy zaciski mocujące i wyjmujemy filtr paliwa. Wkładamy nowy wkład, zalewam go czystym olejem napędowym.

Pozostało nam założyć nowy pierścień uszczelniający i złożyć wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o poprawny zamocowaniu wszystkich opasek. Na końcu uruchamiamy silnik i pozwalamy mu popracować na luzie. Następnie wciskamy kilkakrotnie pedał przyspieszenia w celu odpowietrzenia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA