| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

Wymiana i odwadnianie filtru paliwa w silniku wysokoprężnym to jedna z podstawowych czynności serwisowych w samochodzie. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić i odwodnić filtr paliwa w modelu Ibiza III i Polo IV.

Wymianę filtra paliwa w Seacie Ibiza III/Volkswagenie Polo IV zalecamy przeprowadzać co roku lub co 20 000km. Proces odwadniania można wykonać co pół roku. Jednak nie jest to zbyt duży wydatek, dlatego zalecamy przeprowadzać tą czynność co roku. Koszt zakupu dobrego filtru to około 50 złotych. Są również dostępne tańsze i droższe zamienniki.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Podczas całej pracy zalecamy mieć pod ręką dużą ilość szmatek. Rozlane paliwo należy natychmiast usunąć. Poza nowym filtrem będzie nam potrzebny gumowy wężyk odporny na olej napędowy oraz pusty pojemnik. Pamiętajmy o tym, że wszelki odpady pozostałe po naszej pracy muszą zostać oddane do punktu utylizacji. Nie dopuszczalne jest wyrzucanie i wylewanie w przypadkowe miejsca.

Zaczniemy od odwadniania filtru paliwa. Znajduje się od pod maską. Na początku musimy zdjąć spinkę zabezpieczającą a następnie wyjąć zawór regulacyjny (na nim była spinka) razem z podpiętymi do niego przewodami paliwowymi. Na dole filtru znajduje się śruba odpowiedzialne za odwadnianie filtru.

Wsuwamy na jej króciec wąż gumowy i odkręcamy ją. Powinniśmy zlać do naczynia około 0,1L wody. Teraz dokręcamy ją i zdejmujemy przewód. Warto użyć nowego pierścienia uszczelniającego na zawór odwadniający. Teraz pozostaje nam zamontować zawór regulacyjny razem z przewodami i zabezpieczyć go spinką. Odpalamy silnik i pozwalamy mu popracować chwilę na wolnych obrotach. Wciskamy kilka razy pedał gazu w celu odpowietrzenia.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana świec zapłonowych

Przechodzimy do wymiany. Tutaj będzie nam potrzebne około 0,2 litra czystego oleju napędowego. Na początku zdejmujemy spinkę mocującą i zdejmujemy zawór regulacyjny. Ściągamy opaski zaciskowe z przewodów paliwowych i demontujemy je. Teraz otwieramy zaciski mocujące i wyjmujemy filtr paliwa. Wkładamy nowy wkład, zalewam go czystym olejem napędowym.

Pozostało nam założyć nowy pierścień uszczelniający i złożyć wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o poprawny zamocowaniu wszystkich opasek. Na końcu uruchamiamy silnik i pozwalamy mu popracować na luzie. Następnie wciskamy kilkakrotnie pedał przyspieszenia w celu odpowietrzenia.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Podkarpackie Biuro Analiz Podatkowych

K. Pysz Kancelaria Doradcy Podatkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK