| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola cieczy chłodzącej

Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola cieczy chłodzącej

Prawidłowe chłodzenie silnika jak wiadomo jest bardzo ważne. W poradniku tym pokażemy jak dokonać kontroli, żeby zapewnić optymalne warunki pracy silnikowi Seata Ibizy IV i Volkswagena Polo III.

Zbyt niski poziom płynu chłodniczego doprowadza do nieprawidłowej pracy silnika. Jeżeli są to niewielkie ubytki nie powinno być większych problemów. W przypadku widocznych nie należy zwlekać z dolewką, sprawdzeniem układu lub wymianę płynu chłodniczego. Prawidłowy stan powinien być kontrolowany regularnie np. co miesiąc. Do uzupełniania ewentualnej różnicy stosujemy płyn tego samego rodzaju.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: kontrola paska wieloklinowego

W przypadku wyraźnego ubytku w celu kontynuacji jazdy, w okresie letnim możemy użyć wody. Przy zimnym silniku poziom cieczy chłodzącej powinien się znajdować na wysokości oznaczenia MAX. W innym przypadku konieczne jest dolanie brakującej ilości.

Na początku przeprowadzamy zewnętrzne oględziny. Sprawdzamy dokładnie opaski mocujące. Bardzo małe wycieki mogą być trudne do zlokalizowania. W takim przypadku zaleca się przeprowadzić próbę ciśnieniową. Jest ona do wykonania w specjalistycznych warsztatach. Najlepiej wybrać taki, który specjalizuje się w układach chłodzenia.

Sprawdzamy czy nie są widoczne żadne przetarcia, pęknięcia lub nadpalenia.

  • Wyczuwalnie miękki przewód – świadczy o wewnętrznym uszkodzeniu. Jest to dosyć poważna usterka. Jego cząstki mogą zanieczyścić cały układ i co gorsza skutecznie zapchać chłodnicę.
  • Stwardniały przewód – istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia w każdej chwili. Nawet solidne dokręcenie obejmy nie zatrzyma wszelkiego rodzaju wycieków. Tak jak w powyższym przypadku konieczna jest wymiana.
  • Spuchnięty przewód – jeżeli mamy spuchnięty przewód lub nasiąknięte olejem końcówki świadczy to o zanieczyszczeniu olejem lub smarem. Podobnie jak wyżej istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia.

Zobacz też: Seat Ibiza III/Volkswagen Polo IV: wymiana filtra paliwa w silniku Diesla

W przypadku dużych ubytków należy pamiętać, żeby nie dolewać płynu na rozgrzany silnik. Może to doprowadzić do jego uszkodzenia. Jeżeli podejrzewamy nasz układ o nieszczelność, najpierw zalecamy znaleźć usterkę a potem pomyśleć o wymianie płynu. Zalecamy produkty sprawdzonych firm. Możemy się zdecydować na zakup gotowego płynu lub koncentratu – jeżeli zamierzamy przeprowadzić wymianę. Do uzupełnienia braku powinno nam wystarczyć litrowe opakowanie.

Jeśli chodzi o wymianę płynu chłodzącego to należy to wykonywać co 2 lata. Zaleca się wówczas przepłukanie całego układu czystą, miękką wodą. Do kupienia w hipermarketach w dużych i małych opakowaniach.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

StukPuk.pl

Jesteśmy grupą młodych ludzi zdrowo stukniętych na punkcie materiałów budowlanych, którzy pewnego dnia wpadli na pomysł, aby pasję i doświadczenie przekuć w sukces.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »