| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > BMW seria 3 E46: sprawdzanie ciśnienia sprężania

BMW seria 3 E46: sprawdzanie ciśnienia sprężania

Wzrokowe oględziny silnika nie przedstawią nam jego autentycznego stanu. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać pomiaru ciśnienia sprężania w BMW serii 3 E46.

Wykonując taką kontrolę możemy z pewną dozą pewności, w jakim stanie są tłoki i zawory. Od wyniku takiej kontroli zależy jakie działania podejmiemy w sprawie naszego silnika (jeśli będzie taka potrzeba). Jeżeli wszystko będzie dobrze nie podejmujemy żadnych kroków. W innym przypadku czeka nas wymiana lub naprawa silnika. Do wykonania pomiaru będzie nam potrzebny ciśnieniomierz. W przypadku silnika wysokoprężnego, jego zakres musi być znacznie większy niż do benzynowego.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: demontaż pompy paliwao

Nasza uwaga powinna być skupiona na odczycie różnic w poszczególnych cylindrach. Nie powinna ona przekraczać 0.15 MPa. Maksymalne wartości osiągane przez poszczególne cylindry nie są tak bardzo istotne. W przypadku przekroczenia tej różnicy w jednym lub kilku cylindrach oznacza to uszkodzenie zaworów, zużycie pierścieni tłoków lub gładzi cylindrów. W silniku benzynowym do przeprowadzenia pomiaru musimy wykręcić świece zapłonowe. W Dieslu wykręcamy świece żarowe.

W silnikach benzynowych wartość ta powinna wynosić minimum 1 MPa, w modelach z wysokoprężnym silnikiem jest dwukrotnie wyższa, czyli 2 MPa. Przed wykonaniem tego zadania upewnijmy się, że mamy dobrze naładowany akumulator. Silnik benzynowy powinien być rozgrzany do nominalnej temperatury pracy, wysokoprężny musi być zimny.

Zaczynamy wykonywać pomiar. Kiedy mamy odpowiednio nagrzany silnik (normalna praca), gasimy go i wyłączamy zapłon. Demontujemy obudowę filtru powietrza w celu zapewnienia sobie dobrego dostępu do skrzynki z elementami elektronicznymi. Odkręcamy śruby i zdejmujemy z niej pokrywę. Wyjmujemy główny przekaźnik systemu sterowania zapłonem i wtryskiem benzyny DME. Wszystko po to, żeby nie było wtryskiwane paliwo podczas testu.

Zobacz też: Audi A3 I (1996-2003) kontra BMW serii 3 (1998-2005)

Demontujemy świece zapłonowe. Demontujemy cewki zapłonowe i odkręcamy je za pomocą specjalnego klucza. Ustawiamy skrzynię biegów na luz, zaciągamy hamulec ręczny i obracamy kilka razy rozrusznikiem w celu usunięcia zanieczyszczeń. Wciskamy lub wkręcamy ciśnieniomierz, druga osoba wciska pedał gazu i kręci rozrusznikiem do momentu aż przyrząd nie będzie wskazywał wzrostu ciśnienia. W taki sposób postępujemy z każdym cylindrem.

W silniku Diesla postępujemy podobnie z tą różnicą, że wykręcamy świece żarowe i podczas całego pomiaru silnik musi być bezwzględnie zimny.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Kornat

Adwokat kościelny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »