| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > BMW seria 3 E46: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

BMW seria 3 E46: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

W poradniku tym pokażemy jak szybko i sprawnie skontrolować stan naszego zawieszenia przedniego oraz układu kierowniczego BMW serii 3 E46

W artykule tym przedstawimy szereg czynności, które należy wykonać przeprowadzając kontrolę układu kierowniczego i zawieszenia przedniego w BMW E46. Zaczniemy od sprawdzenia przegubów drążków kierowniczych. W dalszej części sprawdzimy ewentualne luzy, zamocowania i osłony ochronne. Dokonam również kontroli przegubów wahaczy oraz układu kierowniczego. Na koniec przejrzymy wspomaganie układu kierowniczego. Sprawdzimy szczelność, poziom oleju oraz wszystkie przewody i połączenia.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: demontaż pompy paliwa

Pierwszy krok to uniesienie samochodu. Możemy skorzystać z platformy warsztatowej, kanału lub podnośnika tradycyjnego wraz z podstawkami. Sprawdzamy dokładnie osłony czy nie widać na nich żadnych uszkodzeń. Szukamy również ewentualnych śladów smaru i oleju. Jeżeli jedna z nich będzie uszkodzona należy wymienić ją na nową.

Kolejny krok to sprawdzenie luzu w układzie kierowniczym. W tym celu ustawiamy koła do jazdy na wprost, opuszczamy szybę, chwytamy za kierownicę i zaczynamy nią obracać w prawo i w lewo. Luz nie powinien być większy jak 25mm (bez poruszenia kołami). W przypadku widocznie większej różnicy musimy sprawdzić drążki oraz samą przekładnie kierowniczą. Chwytamy za drążki oburącz i silnie poruszamy. Przeguby nie powinny mieć jakiegokolwiek luzu.

Na końcu przeprowadzamy kontrolę poziomu oleju w układzie wspomagania. Przed tym warto się zaopatrzyć w olej ATF z oznaczeniem Dexron II. Najlepiej wybrać się do autoryzowanej stacji obsługi i zakupić rekomendowany przez serwisantów. Nie ma szczególnych wymogów, co do kontroli poziomu oleju. Może być zimny lub rozgrzany. W silniku benzynowym znajduje się on pomiędzy silnikiem a chłodnicą. W dieslu (320d) znajduje się przed bagnetem oleju patrząc z pozycji kierowcy.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: sprawdzanie ciśnienia sprężania

Odkręcamy pokrywę zbiorniczka układu wspomagania, wycieramy wskaźnik i ponownie wkładamy. Poziom oleju musi znajdować się pomiędzy znakami na bagnecie pomiarowym. W razie potrzeby uzupełniamy do odpowiedniego stanu. Pamiętajmy, że używamy tylko świeżego oleju pozbawionego jakichkolwiek zabrudzeń. Uruchamiamy silnik i dolewamy oleju o ile będzie to wskazane.

Przystępujemy do odpowietrzenia układu. Na uruchomiony silniku obracamy kilkakrotnie kierownicę w obie strony do oporu. Spowoduje to automatyczne odpowietrzenie. Wyłączamy silnik i obserwujemy stan płynu dopuszczalne jest przekroczenie poziomu „MAX” o ok. 5mm. Jeżeli nie mamy żadnych podejrzeń, co do wadliwej pracy układu, zakręcamy korek.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marta Domagała

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »