| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > BMW seria 3 E46: kontrola układu hamulcowego

BMW seria 3 E46: kontrola układu hamulcowego

O tym jak ważne są hamulce nie trzeba nikomu przypominać. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać kontroli układu hamulcowego w BMW serii 3 E46.

Kontrolę należy przeprowadzać nie rzadziej niż raz do roku. Powierzchowne oględziny można przeprowadzić podczas wymiany klocków hamulcowych. Poradnik ten będzie zawierał szczegółowe wytyczne dla poszczególnych punktów kontrolnych.

Zaczynamy od sprawdzenia przewodów hamulcowych. Ewentualne nieszczelności powoduję, że dalsze działania są praktycznie niepotrzebne. Mamy wyciek i to właśnie na tym należy się skoncentrować. Do przeprowadzenia tego testu będzie nam potrzebna platforma warsztatowa lub kanał. Działanie z pozycji tradycyjnego lewarka razem z podstawkami jest dosyć ryzykowne jednak możliwe do wykonania.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: wymiana żarówek

Po uniesieniu samochodu myjemy dokładnie przewody hamulcowe. Pamiętajmy, że są pokryte warstwą tworzywa sztucznego, które pełni rolę ochronną. Właśnie dlatego niedopuszczalne jest czyszczenie ich za pomocą szczotki drucianej lub papieru ściernego. W tym momencie warto posłużyć się mocną lampą lub latarką. Sprawdzamy dokładnie polaczenia od pompy hamulcowej. Znajduje się ona pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego.

Pamiętajmy, że sztywne przewody nie powinny być pogięte ani całkowicie zgniecione. Jeżeli widzimy wszelkiego rodzaju otarcia lub ślady korozji to nie trzeba czekać z wymianą. Podmieniamy uszkodzony odcinek aż do miejsca łączenia. Miejscami narażonymi na uszkodzenia są również miejsca połączeń sztywnych przewodów z giętkimi. Są one bardzo wytrzymałe jednak z biegiem czasu potrafią spęcznieć.  W celu kontroli wystarczy je przegiąć kilka razy.

Na końcu obracamy kilkakrotnie kierownicą i sprawdzamy czy nie występują żadne kolizje z innymi elementami podwozia. Jeżeli nie mamy żadnych zastrzeżeń to opuszczamy samochód. Kolejną czynnością, którą wykonamy będzie sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego. Jeżeli mamy pewność, że nie ma wycieków możemy podjąć się tego zadania. Będzie nam potrzebny płyn hamulcowy DOT4.

Na początku lokalizujemy zbiorniczek płynu hamulcowego. Znajduje się on pod maską. Jak da się zauważyć składa się z dwóch części. Każda z nich odpowiedzialna jest za każdy obwód hamulcowy. Z tego zbiorniczka są zasilane hamulce oraz urządzenie hydrauliczne odpowiedzialne za sterowanie sprzęgłem. Kontrolę zaczynamy od sprawdzenia drożności otworu odpowietrzającego, nie powinien być zatkany.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Z samą kontrolą płynu również nie powinno być żadnych problemów. Zbiorniczek jest przezroczysty i wszystko widać. Dodatkowo model E46 wyposażony jest w lampkę kontrolną, która sygnalizuje nam obniżenie się płynu hamulcowego poniżej dolnego oznaczenia – MIN. Jednak mimo wszystko warto sprawdzić to manualnie. Prawidłowy stan powinien znajdować się pomiędzy oznaczeniem MIN a MAX. Warto wiedzieć, że zużycie klocków również wpływa na obniżenie się stanu w zbiorniczku.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Darren Chong

Ekspert ds. kontaktów biznesowych z Azjatami

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »