| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > BMW seria 3 E46: kontrola skrzyni biegów

BMW seria 3 E46: kontrola skrzyni biegów

W poradniku tym dokonamy przeglądu skrzyni biegów w BMW serii 3 E46. Nie potrzebujemy do tego specjalnych narzędzi. Wstępne oględziny możemy wykonać we własnym zakresie.

Kontrolę skrzyni biegów zalecamy wykonać co roku. W poradniku tym przyjrzymy się manualnej i automatycznej skrzyni biegów. Najważniejsze co będziemy potrzebować to podnośnik warsztatowy lub kanał. Praca ze zwykłego lewarka wspomaganego podstawkami jest dosyć ryzykowna.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Naszą pracę zaczniemy od sprawdzenia szczelności skrzyni biegów. Jest kilka miejsc, które zdecydowanie możemy podejrzewać o wycieki. Przede wszystkim miejsce łączenia silnika ze skrzynią biegów, korek wlewu oleju.

Na początku myjemy obudowę skrzyni biegów, posypujemy kredą miejsca podejrzane o nieszczelność, opuszczamy samochód i udajemy się na jazdę próbną. Nie jest to zabieg konieczny, duże wycieki będą widoczne bez użycia kredy.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: wymiana oleju silnikowego

Po przejechaniu ok. 30km wracamy, unosimy auto i sprawdzamy czy są widoczne jakieś ślady. W przypadku braku wycieków sprawdzamy poziom oleju w przekładni. Poniżej znajduje się opis dotyczący manualnej skrzyni biegów. Producent ni przewiduje okresowej wymiany oleju. Dokonuje się tego podczas naprawy przekładni automatycznej lub zmiany na inną.

Do wykonania kontroli nie jest potrzebna duża ilość narzędzi. Musimy jedynie kupić olej przekładniowy. Najlepiej w serwisie BMW, będziemy mieć pewność, że jest odpowiedni dla naszego modelu. Czynność tą zalecamy wykonać z pozycji platformy warsztatowej lub kanału. Wykręcamy korek wlewu znajdujący się u boku skrzyni. Jeżeli jest wyciek to znak, że poziom oleju jest prawidłowy. Może być tak, że nie będzie nawet śladu po oleju przekładniowym. Wówczas musimy dokonać dodatkowego sprawdzenia.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: wymiana płynu hamulcowego

Dodatkowy test najlepiej dokonać za pomocą palca. Poziom oleju powinien sięgać minimalnie do dolnej krawędzi otworu. W przypadku stwierdzenia ubytku uzupełniamy różnicę nowym olejem przekładniowym. Jeżeli stan jest prawidłowy lub jesteśmy już po dolaniu brakującej ilości, dokręcamy korek wlewu.

W przypadku stwierdzenia zbyt dużych ubytków samo dolanie oleju nie jest rozwiązaniem problemu. Należy jak najszybciej znaleźć przyczynę takiego stanu. Pamiętajmy, że niski poziom oleju może doprowadzić do uszkodzenia skrzyni. Rynek części używanych jest bogaty, jednak zakup skrzyni to również jest jakiś wydatek. W większości przypadków jak nie ma śladu na obudowie to najczęściej poziom oleju jest prawidłowy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Deloitte

Audyt, konsulting, zarządzanie ryzykiem, doradztwo finansowe i podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »