| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > BMW seria 3 E46: wymiana filtru powietrza

BMW seria 3 E46: wymiana filtru powietrza

Wymiana filtrów jest bardzo ważna w każdym samochodzie. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić filtr powietrza w BMW serii 3 E46.

W BMW serii 3 E46 zalecamy wymianę filtru powietrza a także innych filtrów co roku. Nie jest to duży wydatek. Pamiętajmy, że mocno zabrudzona wkładka powoduje, że nie są dostarczane odpowiednie dawki powietrza do silnika. W takim momencie wiele osób doszukuje się niesprawności w silniku lub jego osprzęcie. Mało kto zaczyna od wymiany filtru powietrza, w wielu przypadkach to właśnie tutaj tkwi problem.

Jeśli chodzi o sam filtr nie jest on drogi w zakupie. Cena uzależniona jest od wersji silnikowej jaką posiadamy. Koszt zakupu to wydatek około 30 – 50 złotych. Są również droższe produkty, wszystko zależy od tego na co się zdecydujemy. Alternatywą dla tradycyjnych filtrów pozostają wkładki wielokrotnego użytku. Ich cena to wydatek około 300 złotych. Nie wymagają one wymiany.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: kontrola układu hamulcowego

Kiedy przechodzi czas na wymianę tradycyjnego filtra to ten należy czyścić. Służą do tego specjalne preparaty, które są dostarczane przez producenta. To, na który się zdecydujemy zależy od nas. W modelu E46 zostały zastosowane 2 typy obudowy. W pierwszej są klamry mocujące, wystarczy je odpiąć. W przypadku drugiej w celu demontażu również odpinamy klamry. Jednak dodatkowo odpinamy również te mocujące przepływomierz powietrza.

Kolejne działania są identyczne dla obydwu. Podnosimy obudowę do góry i wyjmujemy wkładkę filtru. Przed zamontowaniem nowej czyścimy dokładnie wnętrze obudowy za pomocą delikatnie wilgotnej szmatki. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Opis ten dotyczył silników benzynowych. Poniżej znajduje się instrukcja do wymiany w silnikach wysokoprężnych.

Jest ona identyczna dla każdej odmiany. Pierwszy krok to wymontowanie filtru przeciwpyłkowego. W tym celu obracamy zamknięcia po bokach przy podszybiu i wyjmujemy pokrywę ciągnąc ją do przodu. Teraz możemy swobodnie wyjąć wkład filtru kabinowego. Następnie odkręcamy osłonę przewodów elektrycznych w dolnej części obudowy. Przystępujemy do wymontowania dolnej osłony komory powietrza.

Zobacz też: BMW seria 3 E46: kontrola skrzyni biegów

Znajduje się ona przed filtrem przeciwpyłowym. Na początku odpinamy przewody elektryczne znajdujące się przy jej dolnej części. Pozostało nam odkręcić 4 śruby i możemy demontować dolny fragment komory. Zdejmujemy pokrywę wlewu oleju oraz osłonę silnika. Luzujemy śruby pokrywy filtru i wyjmujemy od tyłu stary wkład. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Mrugas

ekspert z zakresu prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »