| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Sierra: kontrola układu hamulcowego

Ford Sierra: kontrola układu hamulcowego

Układ hamulcowy jest bardzo ważny w każdym samochodzie W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać kontroli układu hamulcowego w Fordzie Sierra.

Kontroli układu hamulcowego w Fordzie Sierra dokonujemy co 20 000 kilometrów lub co roku o tej samej porze. Nie są nam do tego potrzebne żadne specjalistyczne narzędzia. Przydatny będzie lewarek wraz z podstawkami oraz zestaw kluczy. Możliwe, że będziemy potrzebowali płynu hamulcowego do uzupełnienia braków w zbiorniczku. To właśnie od jego kontroli zaczniemy nasze działania.

Znajduje się on pod przednią maską. Jak się dokładnie przyjrzymy to zobaczymy, że składa się on z dwóch części. Każda z nich odpowiedzialna jest za obsługę każdego obwody. Jest on przezroczysty, więc nie będzie żadnych problemów z wykonaniem kontroli. Prawidłowy stan powinien zawierać się pomiędzy znakiem MAX i 8mm niżej od tego oznaczenia. W korku zbiorniczka znajduje się otwór odpowietrzający, który musi być bezwzględnie drożny.

Zobacz też: Ford Sierra: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia

W modelach z systemem ABS musimy przygotować się do przeprowadzenia kontroli. Należy kilkakrotnie nacisnąć pedał hamulca i przekręcić kluczyk w pozycję „I”. Robimy to w celu uruchomienia pompy układu hamulcowego. Naszą prace możemy zacząć wtedy gdy przestaniemy słyszeć odgłos pracy pompy. Po takim zabiegu można przejść do kontroli płynu hamulcowego.

Oczywiście należy uwzględnić również zużycie hamulców tarczowych. Im jest większe to poziom płynu znacznie się obniża. Jeżeli takie zjawisko powtarza się bardzo często w krótkich odcinkach czasy to możemy być pewni, że jest nieszczelność w układzie. W takim wypadku unosimy samochód i myjemy wszystkie przewody hamulcowe. Będzie nam łatwiej zlokalizować usterkę.

Sprawdzamy połączenia sztywne z giętkimi. To zazwyczaj tutaj powstają nieszczelności. Przechodzimy do kontroli klocków, tarcz i bębnów hamulcowych. W niektórych modelach jest czujnik zużycia, który informuje nas o osiągnięciu granicznej grubości. W innym przypadku unosimy samochód i zdejmujemy koło. Jeżeli wysokość klocka jest około 2mm to musimy je wymienić. Warto sprawdzić tarczę, jeśli jest wyczuwalny duży rant to również wymieniamy.

Zobacz też: Ford Sierra: kontrola skrzyni biegów

W przypadku hamulców bębnowych nie jest konieczny ich demontaż. Chociaż chcąc sprawdzić stan bębna musimy to zrobić. Jednak do samej kontroli okładzin wystarczy zdjąć korki gumowe z tyłu mocowania hamulca i za pomocą latarki sprawdzić jaka jest grubość wkładek. Przy okazji usuwamy wszelkiego rodzaju zadziory z okładzin. Najlepiej za pomocą śrubokręta. Na końcu wkładamy ponownie korki.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Pancewicz

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »