REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: przegląd układu kierowniczego

Robert Kuśpiel
Przegląd układu kierowniczego w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress
Przegląd układu kierowniczego w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Przegląd układu kierowniczego to jedna z większych i ważniejszych kontroli w modelu Golf IV i Bora. W poradniku tym pokażemy poszczególne kroki takiego przeglądu.

Układ kierowniczy pełni bardzo ważną rolę w każdym aucie. Jego nienaganny stan ma bardzo duże znaczenie dla naszego bezpieczeństwa i komfortu jazdy. W poradniku tym będziemy przechodzić przez szereg punktów kontrolnych, które należy sprawdzić. Zalecamy przeprowadzić taką kontrolę co roku. Większość kierowców decyduje się na taki ruch dopiero gdy ich auto zachowuje się nieprawidłowo na drodze.

REKLAMA

Zaczynamy od sprawdzenia luzu w układzie kierowniczym. Test jaki przeprowadzimy jest bardzo łatwy. Ustawiamy samochód na równej powierzchni z kołami skierowanym na wprost do jazdy. Otwieramy szybę i zaczynamy poruszać kierownicą w każdą stronę. Efekt takiego działania powinien być taki, że koła muszą się od razu poruszać. Należy się dokładnie przyglądać, gdyż opona maskuje delikatne ruchy poprzez swoją elastyczność.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola i demontaż półosi

REKLAMA

Może być tak, że nie ma żadnego luzu jednak występuje zacinanie się całej przekładni przy wykonywaniu mocniejszych skrętów. W takim wypadku należy wymienić całą przekładnię. Pozostajemy dalej w temacie przekładni i przystępujemy do sprawdzania osłon zębatki. Jak się dokładnie przyjrzymy zobaczymy, że z obudowy wystaje zębatka. Ma ona osłony gumowe z każdej strony. Chronią one przed zanieczyszczeniami i wilgocią. Smar wraz z zanieczyszczeniami jest bardzo szkodliwy dla przekładni.

Do przeprowadzenia kontroli będzie nam potrzebna latarka. Na początku musimy oświetlić dokładnie każdą część osłony. Pofałdowana guma sprawia, że łatwo jest ominąć nawet najmniejsze uszkodzenie. Najlepiej poprosić o pomoc drugą osobę, która będzie obracać kierownicę raz w lewo raz w prawo. Osłona rozciągnie się wtedy dokładnie i mamy większe szanse na nie ominięcie ewentualnych pęknięć. Opaski zaciskowe powinny być dobrze zaciśnięte.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola manualnej skrzyni biegów

Kolejny krok to sprawdzenie przegubów drążków kierowniczych wraz z osłonami. Łączą one drążki kierownicze do ramion zwrotnicy. Pamiętajmy, że luz w przegubach drążków kierowniczych lub uszkodzenie osłony powoduje natychmiastową wymianę danego elementu. Na początku sprawdzamy czy osłony przegubów nie są popękane lub uszkodzone. Teraz musimy sprawdzić czy nie ma żadnych luzów. Tutaj również przyda nam się pomoc drugiej osoby. Wjeżdżamy autem na kanał i druga osoba obraca kierownicą w lewo i prawo. Łapiąc ręką za przegub możemy wyczuć ewentualny luz.

Na końcu sprawdzamy łożyska. Unosimy samochód i staramy się poruszać kołem na boki. Jeżeli jest wyczuwalny luz to oznacza uszkodzenie łożyska. Można również zakręcić kołem, powinno być słychać specyficzne huczenie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA