REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf IV/Bora: wymiana oleju silnikowego

Robert Kuśpiel
Wymiana oleju silnikowego w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress
Wymiana oleju silnikowego w Volkswagenie Bora. Fot.Newspress

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu przeprowadzić wymianę oleju w modelu Golf IV/Bora. Poniżej znajduje się opis przedstawiający wymianę oleju silnikowego w tych modelach Volkswagena.

Wymianę oleju w Volkswagenie Golfie IV lub Volkswagenie Bora (mechanicznie to te same samochodu) należy przeprowadzać co roku. Producenci podają różne przebiegi lub lata co ile wykonywać taką czynność. My jednak standardowo zalecamy robić to co roku. Częste wymiany pozwolą nam zachować silnik w bardzo dobrym stanie. Kosz zakupu filtrów to wydatek około 30 złotych. Cena oleju uzależniona jest od tego jaki był wcześniej użyty. Zalecamy stosować ten sam. Zbyt częste zmiany lub przypadkowe mieszanie nie jest dobre dla silnika.

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: kontrola układu chłodzenia

Na początku przedstawimy potrzebną ilość płynów do wymiany:

  • Silnik benzynowy 1.4 – 3.5L
  • Silnik benzynowy 1.6, 1.8 oraz Diesel 1.9 (90km), 1.9 (110km) – 4.5L
  • Silnik benzynowy 2.0, 2.3 – 4.0L
  • Silnik benzynowy 2.8 – 5.5L

REKLAMA

Przechodzimy do wymiany. Na początku musimy dobrze rozgrzać silnik w Golfie/Borze. Prowadzimy jazdę do momentu aż silnik nie osiągnie temperatury roboczej. Następnie podnosimy samochód. Możemy użyć do tego podnośnika warsztatowego, zwyczajnego lewarka lub ustawiamy samochód na kanale.

Jeśli w naszym modelu występuje osłona silnika musimy ją bezwzględnie zdemontować. Oglądamy ją dokładnie w celu zlokalizowania mocowań. Odkręcamy je i odkładamy osłonę silnika na bok. Teraz ustawiamy puste naczynie pod miską olejową. W zależności od ilości oleju dobieramy pojemność naczynia. Za pomocą klucza nasadowego odkręcamy korek. Robimy to bardzo powoli. Olej jest rozgrzany i łatwo może dojść do poparzenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odkręcamy filtr za pomocą specjalnego klucza. W przypadku jego braku przebijamy obudowę filtra śrubokrętem i wykręcamy go. Pamiętajmy, że nie można wyrzucić go gdziekolwiek. Olej wraz z filtrem musi być oddany do specjalnego punktu utylizacji. Teraz wkręcamy nowy filtr, smarując przedtem pierścień uszczelniający olejem silnikowym. Dokręcamy go ręcznie.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV/Bora: pomiar ciśnienia sprężania

Następnie wkręcamy korek spustowy w miskę olejową używając do tego nowej uszczelki. Tera wlewamy nowy olej. Zalecamy uzupełnić stan o ¾ nominalnej objętości. Teraz uruchamiamy silnik i czekamy aż zostanie dobrze rozprowadzony. Sprawdzamy stan oleju i dolewamy brakującą ilość. Pamiętajmy, żeby nie przelać ponad oznaczenie MAX. Zbyt wysoki poziom nie jest dobry dla silnika. Na koniec możemy udać się na dłuższą jazdę próbną i po powrocie dokonać ostatecznej kontroli.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA