| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Vectra B: wymiana oleju silnikowego

Opel Vectra B: wymiana oleju silnikowego

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić olej silnikowy w Oplu Vectra B. Cała operacja nie jest trudna i bez trudności wykonamy ją we własnym zakresie.

Wymianę oleju silnikowego w Oplu Vectrze B zalecamy wykonać co roku o tej samej porze. Jeżeli robimy większe przebiegu w granicach 30 000 rocznie wówczas należy robić to 2 razy do roku. Koszt zakupu oleju jest zależny od tego jaki był wcześniej zalany (proponujemy użyć tego samego) oraz od marki. Jeśli chodzi o filtr to standardowo jest to wydatek około 20 – 30 złotych. Do przeprowadzenia wymiany będą nam potrzebne następujące narzędzia i materiały eksploatacyjne:

Zobacz też: Opel Vectra B: kontrola skrzyni biegów

  • Podnośnik (samochodowy, warsztatowy) lub kanał rewizyjny
  • Klucz taśmowy do filtrów (1.6, 2.0, 2.5 oraz 1.7 Diesel)
  • Klucze nasadowe
  • Torx 40
  • Naczynie o pojemności do 6 litrów
  • Nowy filtr oleju
  • Nowy olej
  • Miedziany pierścień uszczelniający

Zobacz też: Czy można i czy warto stosować olej silnikowy lepszej klasy niż zaleca producent pojazdu?

Na początku musimy dobrze rozgrzać silnik. W tym celu udajemy się na jazdę próbną. Prowadzimy ją do momentu aż wskazówka informująca o temperaturze płynu chłodniczego osiągnie swój nominalny zakres. Po powrocie unosimy samochód. Możemy to zrobić za pomocą podnośnika warsztatowego lub typu „żaba” i użyć dodatkowo podstawek. Wygodnym rozwiązaniem jest również skorzystanie z kanału. Pamiętajmy, że bez znaczenia, który wariant wybierzemy należy zachować dużą ostrożność (największą przy standardowym podnośniku).

Teraz podkładamy puste naczynie pod miskę olejową i wykręcamy korek spustowy. Robimy to bardzo ostrożnie, rozgrzany olej może doprowadzić do poparzenia. Jeżeli w oleju znajduje się duża ilość metalowych opiłków może to świadczyć o nadmiernym zużyciu części silnika. Decydując się na naprawę należy pamiętać o dokładnym wyczyszczeniu kanałów i przewodów olejowych. Na końcu wkręcamy korek spustowy używając nowego pierścienia uszczelniającego.

Przechodzimy do wymiany filtru. W wymienionych na początku artykułu silnikach używamy klucza do filtrów lub wbijamy w niego śrubokręt i przekręcamy. Nakładamy olej na gumowy pierścień uszczelniający i przykręcamy filtr ręcznie. Kiedy dotknie kadłuba silnika dokręcamy go jeszcze o ½ obrotu. W silnikach z wkładką papierową odkręcamy pokrywę za pomocą klucza nasadowego i wyjmujemy filtr.

Zobacz też: Czy oleje silnikowe i przekładniowe można mieszać?

Montujemy nowy i przykręcamy pokrywę stosując nową uszczelkę. Przechodzimy do zalania silnika nowym olejem. Poniżej znajdują się wytyczne co do ilości potrzebnego oleju:

Silniki benzynowe

  • Silniki 1.6 – 3.5L
  • Silnik X18XE – 5.0L
  • Silnik X18XE1, Z18XE – 4.3L
  • Silnik X20XEV, Z22SE – 5L
  • Silnik X25XE – 4.5L
  • Silnik Y26SE – 4.4L

Silniki Diesla

  • X17DT – 5L
  • Pozostałe Diesle – 5.5L
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Fabryka Motywacji

Szkolenia, rekrutacja, coaching i mentoring, doradztwo HR, doradztwo biznesowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »