| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Volkswagen Golf MK2: obsługa gaźnika Pierburg 2EE

Volkswagen Golf MK2: obsługa gaźnika Pierburg 2EE

W poradniku tym przedstawimy całą charakterystykę i obsługę gaźnika Pierburg 2EE w Volkswagenie MK2. Poniżej znajduje się opis poszczególnych czynności serwisowych w gaźniku Golfa drugiej generacji.

Na początku kilka informacji odnośnie samego gaźnika Pierburg 2EE. Jest on stosowany do silników o pojemności 1,6 litra, które legitymują się oznaczeniem PN. W tym rozwiązaniu nasz gaźnik współpracuje z urządzeniem sterującym „Ecotronic”. Jeśli chodzi o budowę to jest podobny do modelu Pierburg 2E2. Jednak ten opisywany w tym artykule ma w pewnym stopniu sterowanie elektryczne.

Przechodzimy do demontażu gaźnika. Jako, że konstrukcyjnie jest podobny do modelu 2E2 metoda jest podobna. Sposób postępowania jest ten sam jednak jest dodatkowa czynność, musimy odłączyć dużą wtyczkę od elementu „Ecotronic”. Pamiętajmy, że robimy to tylko na wyłączonym zapłonie. Na początku zaczynamy od wymontowania filtru powietrza. W tym celu należy wymontować wszystkie przewody, które do niego prowadzą. Podciśnieniowe są opisane poprzez specjalne kolory, więc nie powinno być problemu z ich ponownym montażem.

Zobacz też: Jak w gaźniku działa urządzenie wzbogacające mieszankę podczas rozruchu zimnego silnika?

Teraz demontujemy od gaźnika przewody elektryczne wraz z przewodami paliwa. Następnie odkręcamy dwie nakrętki mocujące zacisk do obudowy gaźnika. W ten sposób możemy swobodnie odpiąć cięgna odpowiedzialne za sterowanie gaźnikiem. Na końcu demontujemy cięgno na dźwigni przepustnicy. W tym momencie zalecamy zlać trochę płynu chłodniczego w celu osiągnięcia poziomu poniżej gaźnika.

Demontujemy przewód od zbiornika podciśnienia i wykręcamy śruby mocujące gaźnik razem z tą środkową. Gaźnik mocowany jest razem ze specjalnym kołnierzem pośrednim do kolektora ssącego. Właśnie, dlatego musimy pamiętać o zabezpieczeniu otworu po nim jak wyjmiemy gaźnik.

Zobacz też: Jak pracuje gaźnik?

Jeśli chodzi o naprawę to jest pewien problem. Jest tutaj zastosowane elektroniczne sterowanie. Jedyne na co możemy sobie pozwolić to demontaż dysz. W przypadku regulacji tego typu gaźnika sprawa wygląda podobnie. Nie można dokonywać żadnych regulacji, gdyż jest elektroniczne sterowanie. Dokładnie ma to duże znaczenie dla regulacji biegu jałowego. W tym modelu jest ustawiana przez elektroniczne urządzenie sterujące.

Przyjęta wartość biegu jałowego to 900 obr/min. Jak widać ten typ gaźnika jest praktycznie bezobsługowy i wszelkie awarie kończą się zazwyczaj wymianą. Cena używanych części do tego modelu nie jest wygórowana więc w przypadku awarii warto pomyśleć o zakupie nowego gaźnika.

reklama

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Volkswagen Golf GTi II drugiej generacji pojawił się w 1985 roku. Jako pierwsze auto w swojej klasie wyposażone było w silnik z głowicą szesnastozaworową. Moc silnika wynosiła 139 KM. W 1989 roku wprowadzono dwie wersje specjalne: Rallye i G60 Limited (na zdjęciu). Oba auta posiadały napęd na cztery koła, a wersja Limited miała silnik o mocy 210 KM, choć niestety wyprodukowano tylko 71 sztuk.
Volkswagen Golf GTi II drugiej generacji pojawił się w 1985 roku. Jako pierwsze auto w swojej klasie wyposażone było w silnik z głowicą szesnastozaworową. Moc silnika wynosiła 139 KM. W 1989 roku wprowadzono dwie wersje specjalne: Rallye i G60 Limited (na zdjęciu). Oba auta posiadały napęd na cztery koła, a wersja Limited miała silnik o mocy 210 KM, choć niestety wyprodukowano tylko 71 sztuk.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

KPMG

Firma Doradcza KPMG

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »