| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Sierra: sprawdzenie ciśnienia sprężania

Ford Sierra: sprawdzenie ciśnienia sprężania

Kontrola ciśnienia sprężania pozwoli nam na ocenę faktycznego stanu silnika naszej Sierry. Sprawdzenie ciśnienia sprężania nie jest trudne i bez problemu wykonamy je we własnym zakresie.

Producent zaleca dokonać pomiaru, co 60 000km jednak decyzję musimy podjąć sami biorąc pod uwagę nasze własne odczucia z jazdy Sierrą. Pamiętajmy, że nie są to młode samochody i zużycie silnika może być już odczuwalne. Rzadko kiedy trafia się dobrze zachowany egzemplarz. Jeżeli stwierdzimy, że nasze auto straciło na dynamice warto pomyśleć o wykonaniu pomiaru sprężania zanim zdecydujemy się na ewentualne naprawy.

Do wykonania takiego testu będzie nam potrzebny przyrząd pomiarowy. Cena zakupu jest zróżnicowana. Od 100zł wzwyż. Bardziej markowy i sprawdzony zestaw może kosztować ok. 400zł. Podczas całej pracy będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Przy wykonywaniu tej czynności akumulator musi być dobrze naładowany. Kontrolę zaczynamy od pierwszego cylindra.

Zobacz też: Stopień sprężania silnika spalinowego

Celem naszego testu nie jest osiągnięcie jak najwyższego ciśnienia. Nas bardziej interesuje różnica ciśnienia w poszczególnych cylindrach. Nie może być wyższa niż 0.3MPa.

Ciśnienie spada wraz ze zużyciem silnika. Po wykonaniu takiego pomiaru warto zastanowić się nad dalszym losem naszego silnika. Pozostaje nam remont lub wymiana na nowy. Przyczyną rozbieżności na każdym z cylindrów może być: zapieczenie pierścieni tłoka (osad po procesie spalania), zużycie tłoków oraz pierścieni tłoka, utrata oryginalnego kształtu cylindra, nadpalone zawory lub powyginane.

Pierwszy krok to dobre nagrzanie silnika. Najlepiej udać się na jazdę próbną i nagrzać go do temperatury roboczej. Teraz wykręcamy świece i wkręcamy nasz przyrząd w otwór gniazda świec. Na cewce zapłonowej odpinamy przewód niskiego napięcia – zacisk 15. W silniku 1.6 CVH musimy odłączyć wtyczkę 3 stykową od cewki. Znajduje się ona na bloku silnika bezpośrednio pod kolektorem ssącym.

Zobacz też: Jak określić stopień zużycia silnika?

 Druga osoba uruchamia rozrusznik na ok. 6 sekund. Pamiętajmy o wciśnięciu pedału gazu i sprzęgła. Notujemy najwyższą wartość i przechodzimy do sprawdzania drugiego cylindra.

Odczytane wartości porównujemy ze sobą i wyciągamy wnioski odnośnie naszego stanu silnika. Warto wiedzieć, jakie są poprawne wartości ciśnień. Prawidłowy zakres to od 1.1 do 1.3 MPa.

Jeżeli ciśnienie te jest znacznie mniejsze jednak w podobnych granicach na każdym z cylindrów to nie musimy decydować się na naprawę. Jednym z rozwiązań jest dalsza eksploatacja (nastąpiło równomierne zużycie). Warto wiedzieć, że w przypadku Sierry cena części zamiennych nie jest zaporowa i możemy pozwolić sobie na wymianę silnika.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Karolina Sikorska-Kowal

Starszy Specjalista ds. projektów HR w Grupie Tempo

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »