| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Sierra: wymiana oleju silnikowego

Ford Sierra: wymiana oleju silnikowego

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić olej silnikowy w Fordzie Sierra. Cała operacja nie jest trudna i bez problemu sami dokonamy wymiany oleju w Fordzie Sierra.

Wymianę oleju silnikowego w Fordzie Sierra zalecamy przeprowadzać, co roku. Producent przewiduje wymianę co 10 000km.  Jeżeli w ciągu roku pokonujemy znacznie większy dystans, wówczas olej należy wymieniać znacznie częściej niż raz do roku. Jeśli chodzi o olej to najlepiej stosować taki, jaki był zalany wcześniej.

Zbyt częste, przypadkowe mieszanie różnych olejów nie jest zdrowe dla silnika. Podczas zakupu filtru pamiętajmy, żeby dobrać odpowiedni dla naszego silnika. Najlepiej podać sprzedawcy kod silnika oraz jego pojemność. Koszt zakupu filtra to wydatek ok. 20zł. Jeśli chodzi o olej to cena zależy od wybranej przez nas marki. Poniżej przedstawiamy potrzebną ilość oleju dla każdego modelu:

  • Silnik benzynowy CVH – 3.5L
  • Silnik benzynowy OHC – 3.75L
  • Silnik DOHC – 4.5L
  • Silnik 6 cylindrowy 4.25L
  • Silnik wysokoprężny 1.8 – 5.5L
  • Silnik wysokoprężny 2.3 – 5.6L

Zobacz też: Ford Sierra: kontrola skrzyni biegów

Przystępujemy do wymiany. Musimy odpowiednio nagrzać silnik, w tym celu udajemy się na krótką jazdę. Kontynuujemy ją do momentu osiągnięcia przez silnik temperatury roboczej. Do pracy będzie nam potrzebny podnośnik warsztatowy lub kanał. Wymianę można również przeprowadzić z pozycji tradycyjnego podnośnika i podstawek, jednak jest to mało bezpieczne i niewygodne.

Podstawiamy pod miskę olejową puste naczynie. Pamiętajmy, żeby miało odpowiednią pojemność. Wszystko zależy od ilości oleju w naszym silniku. Teraz odkręcamy korek spustowy. Znajduje się on w dolnej części miski olejowej. Robimy to bardzo ostrożnie, olej jest rozgrzany i może dojść do poparzenia.

Teraz przechodzimy do wykręcania filtru oleju. Tutaj będzie nam potrzebny specjalny klucz do filtrów lub klucz taśmowy. Oczywiście, w przypadku braku klucza można użyć zwyczajnego śrubokręta. Przebijamy nim ścianki filtru i przekręcamy. Zakładamy nową uszczelkę na filtr i przykręcamy go ręcznie do momentu aż pierścień uszczelniający dotknie kołnierz filtra. Teraz dokręcamy go o ¾ obrotu. Czyścimy dokładnie śrubę spustową i wkręcamy ją używając nowej uszczelki.

Zobacz też: Czy można i czy warto stosować olej silnikowy lepszej klasy niż zaleca producent pojazdu?

Wlewamy świeży olej i zakręcamy korek. Pamiętajmy, żeby wlać odpowiednią ilość, przelanie może doprowadzić do uszkodzenia uszczelnień silnika. Uruchamiamy silnik i czekamy kilka minut aż zostanie rozprowadzony po całym silniku. Wyłączamy silnik i ponownie sprawdzamy stan oleju. Jeżeli stan jest poniżej poziomu „MIN” dolewamy odpowiednią ilość. W silniku 2.3 Diesel różnica między „MIN” i „MAX” wynosi 2L w pozostałych 1L.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Brzezińska Narolski Adwokaci sp.p

Kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »