| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Volkswagen Golf MK2: wymiana oleju silnikowego

Volkswagen Golf MK2: wymiana oleju silnikowego

Wymiana oleju silnikowego w Volkswagenie Golfie Mk2 to kolejna czynność, którą możemy wykonać we własnym zakresie. Poniżej znajduje się opis jak wymienić olej silnikowy w samochodzie Volkswagen Golf MK2.

Wymianę oleju w Volkswagenie Golfie MK2 zalecamy wykonać co roku lub co 20 000 km. Koszt zakupu materiałów eksploatacyjnych nie jest duży dlatego możemy pozwolić sobie na takim komfort. Jeśli chodzi o filtr to wydatek od 20 zł. W przypadku oleju wszystko zależy od tego jaki był zalany. Zalecamy używać tego samego, częste zmiany i wymieszania oleju nie wpływają dobrze na kondycję silnika.

Do przeprowadzenia całej operacji będzie nam potrzebny podnośnik warsztatowy, kanał rewizyjny lub podnośnik typu „żaba” razem z podstawkami. Ten ostatni wariant jest najmniej bezpieczny i wygodny. Zanim przejdziemy do pracy musimy nagrzać dobrze silnik. W tym celu zalecamy przeprowadzić jazdę próbną do momentu aż silnik osiągnie temperaturę roboczą. Zaciągamy hamulec ręczny i unosimy samochód.

Zobacz też: Czy olej ma termin ważności? Jak długo można przechowywać otwarty olej bez utraty jego właściwości?

Podstawiamy puste naczynie pod miskę olejową i odkręcamy korek spustowy. Robimy to bardzo ostrożnie, gdyż może dojść do poparzenia. Na początku olej wypływa z dużym ciśnieniem. Czekamy aż spłynie w całości i sprawdzamy jego stan w naczyniu, do którego został zlany. Jeżeli są wyczuwalne opiłki lub drobne cząstki metalowe świadczy to o uszkodzeniu mechanicznym naszego silnika.

Jeżeli są widoczne krople wody lub olej ma żółty kolor wskazuje to na pewną nieszczelność na uszczelce pod głowicą. Kiedy będzie innego koloru – ciemnobrązowy to nie ma powodów o obaw. To znak, że nadszedł czas na jego wymianę. Przechodzimy do wymiany filtra oleju. Używamy do tego klucza łańcuchowego lub zwyczajnego śrubokręta. W tym drugim przypadku wbijamy go w ściankę filtru i przekręcamy.

W przypadku demontaż wspornika pamiętajmy, żeby zastosować nową uszczelkę podczas jego montażu. Zanim zamontujemy nowy filtr musimy nawilżyć uszczelkę niewielką ilością oleju. Filtr przykręcamy ręcznie do momentu aż dotknie kadłuba silnika. Wtedy dokręcamy go kluczem (nie za mocno). Teraz wlewamy nowy olej poprzez otwór wlewowy w silniku. Olej wlewamy ostrożnie i w odpowiednich krokach.

Zobacz też: Jak wybrać olej silnikowy?

Nie zalecamy wlewać od razu np. 4 litrów. Na początku ¾ tej ilości i sprawdzamy stan na bagnecie. Kiedy zbliżymy się do maksymalnego poziomu, zakręcamy korek i odpalamy samochód. Pozwalamy mu pracować przez kilka minut i ponownie go gasimy. Sprawdzamy stan oleju i ewentualną różnicę uzupełniamy. Zalecamy kontrolować poziom oleju jeszcze przez kilka dni. Pozwoli nam to ustalić czy mamy jakiekolwiek wycieki.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

LexOmni.pl

usługi prawne on line

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »