| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Volkswagen Golf MK2: kontrola układu chłodzenia

Volkswagen Golf MK2: kontrola układu chłodzenia

W poradniku tym pokażemy jak prawidłowo dokonać sprawdzenia układu chłodzenia w Volkswagenie Golfie MK2. Cała operacja nie jest trudna i bez problemu sami przeprowadzimy kontrolę systemu chłodzenia w naszym Volkswagenie Golfie „dwójce”.

Przegląd układu chłodzenia w Volkswagenie Golfie MK2 należy wykonywać co roku o tej samej porze. Zaglądając pod maskę i kontrolując stan w zbiorniczku jesteśmy w stanie stwierdzić jaki jest ubytek płynu i czy w ogóle występuję. Pamiętajmy, że jazda z małą ilością cieczy chłodzącej może doprowadzić do awarii silnika.

Kontrolę układu chłodzenia w Volkswagenie Golfie Mk2 przeprowadzamy po dłuższym postoju np. następnego dnia lub po kilku godzinach. Otwieramy maskę i odkręcamy korek od zbiorniczka wyrównawczego. Robimy to bardzo ostrożnie. Układ jest pod ciśnieniem, więc będzie słyszalne charakterystyczne syczenie. Najbardziej jest słyszalne, jeżeli odkręcamy go na gorącym silniku. Najbardziej miarodajny wynik uzyskamy gdy silnik jest zimny.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf: więcej Golfa w Golfie

Teraz odkręcamy korek i dokładnie czyścimy go razem z wlewem zbiorniczka wyrównawczego. Płyn znajdująca się w nim powinien być dostatecznie przezroczysty. W przypadku stwierdzenia rdzawego koloru oznacza to, że nasz układ potrzebuje przepłukania. Przechodzimy do kontroli przewodów. W zależności od ich stanu możemy wstępnie ocenić, w jakiej kondycji znajduje się nasz układ chłodzenia.

Na początku sprawdzamy czy nie są widoczne żadne przetarcia, pęknięcia lub nadpalenia.

  • Wyczuwalnie miękki przewód – świadczy o wewnętrznym uszkodzeniu. Jest to dosyć poważna usterka. Jego cząstki mogą zanieczyścić cały układ i co gorsza skutecznie zapchać chłodnicę.
  • Stwardniały przewód – istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia w każdej chwili. Nawet solidne dokręcenie obejmy nie zatrzyma wszelkiego rodzaju wycieków. Tak jak w powyższym przypadku konieczna jest wymiana.
  • Spuchnięty przewód – jeżeli mamy spuchnięty przewód lub nasiąknięte olejem końcówki świadczy to o zanieczyszczeniu olejem lub smarem. Podobnie jak wyżej istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia.

Zobacz też: Volkswagen Polo III: wymiana filtru powietrza i paliwa

Po przeprowadzonej kontroli okaże się czy jest wymagane uzupełnienie stanu cieczy chłodzącej pamiętajmy, żeby dolać płynu o tych samych właściwościach. Zlokalizowanie jakiegokolwiek wycieku nie jest trudne. Należy szukać białego lub rdzawego osadu. Jeżeli stwierdzimy, że metalowe zaciski nie są do końca sprawne, warto je wymienić na śrubowe.

Poniżej przedstawiamy pojemności układu chłodzenia:

  • Silniki gaźnikowe – 6L
  • Silniki wtryskowe – 6.5L

Na koniec czyścimy chłodnicę z wszelkich zanieczyszczeń. Najlepiej za pomocą sprężonego powietrz lub szczotki.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Smolińska-Wiśnioch

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »