REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf MK2: kontrola rozdzielacza zapłonu

Robert Kuśpiel
Kontrola rozdzielacza zapłonu w Volkswagenie Golfie MK II. fot. Newspress
Kontrola rozdzielacza zapłonu w Volkswagenie Golfie MK II. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola rozdzielacza zapłonu w Volkswagenie Golfie Mk2 jest bardzo ważna. Jest to element odpowiedzialny za doprowadzanie napięcia do świec. Poniżej opis przeprowadzenia kontroli w Golfie MK2.

Funkcją rozdzielacza zapłonu w Volkswagenie Golfie Mk2 jest doprowadzanie do świec wysokiego napięcia. Musi on zachowywać przy tym odpowiednią kolejność 1-3-4-2. Oczywiście musi to nastąpić w odpowiedniej chwili, czyli z prawidłowym wyprzedzeniem. Znajduje się on przy głowicy – silnik 16V oraz w kadłubie silnika – pozostałe.

REKLAMA

Zaczynamy od kopułki rozdzielacza. Wymaga ona regularnego czyszczenia z pyłów elektrody węglowej, wilgoci oraz kurzu. Najlepszym środkiem jest benzyna. Bierzemy czystą szmatkę i nasączamy ją w niej. Czyścimy dokładnie całą powierzchnie i kontrolujemy jej stan. Nie może być nigdzie popękana. W podobny sposób postępujemy z palcem rozdzielacza. Jeżeli widzimy, że styk palca jest wytarty to wymieniamy na nowy. Pamiętajmy, żeby nowe oznaczenia pokrywały się ze starymi.

Zobacz też: Volkswagen Golf MK2: wymiana oleju silnikowego

REKLAMA

Utrzymywanie w czystości przewodów zapłonowych biegnących od rozdzielacza zapłonu do świec i od rozdzielacza zapłonu do cewki zapłonowej to podstawa. Co jakiś czas warto je wyjąć i oczyścić ich końce. Nie dopuszcza się skracania przewodów. Jeżeli zdecydujemy się na wymianę, najlepiej wybrać te oryginalne. Poniżej przedstawimy sposób na wymontowanie rozdzielacza zapłonu.

Zaczynamy od odłączenia przewodów zapłonowych lub zdejmujemy kopułkę. Teraz przyglądamy się dokładnie rozdzielaczowi. Na jego boku znajduje się czujnik Halla (czujnik prędkości obrotowej silnika. Za pomocą klucza nasadowego obracamy koło pasowe tak, żeby tłok pierwszego cylindra ustawił się w zwrocie zewnętrznym suwu sprężania (zwane również górnym położeniem zwrotnym, górnym martwym punkt. Tłok znajduje się najdalej od wału korbowego a najbliżej głowicy cylindra). Teraz zaznaczamy na obudowie rozdzielacza położenie ostrego końca palca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W silniku 16-zaworowym odkręcamy dwie śruby i usuwamy podłożoną blaszkę. Następnie wysuwamy (poziomo) rozdzielacz zapłonu z głowicy. W silniku 8 zaworowym odkręcamy jedną śrubę i zdejmujemy płytkę mocującą. Rozdzielacz wyjmujemy prosto, ruchem ku górze. W obydwu wersjach pamiętamy o zdjęciu uszczelki. Przy montażu warto użyć nowej.

Zobacz też: Volkswagen Golf MK2: kontrola układu chłodzenia

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jeżeli podczas wszystkich prac wał korbowy nie był obracany i nie wykonywaliśmy żadnych napraw rozdzielacza to montujemy go w początkowym położeniu. Po skończonej pracy odpalamy samochód i oceniamy jego pracę. Powinna być równomierna i bez zakłóceń. Jeżeli nie mamy żadnych wątpliwości to pozostało nam wykonać jazdę próbną. Pamiętajmy również o regularnej wymianie świec.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA