REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Volkswagen Golf MK2: kontrola rozdzielacza zapłonu

Robert Kuśpiel
Kontrola rozdzielacza zapłonu w Volkswagenie Golfie MK II. fot. Newspress
Kontrola rozdzielacza zapłonu w Volkswagenie Golfie MK II. fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Kontrola rozdzielacza zapłonu w Volkswagenie Golfie Mk2 jest bardzo ważna. Jest to element odpowiedzialny za doprowadzanie napięcia do świec. Poniżej opis przeprowadzenia kontroli w Golfie MK2.

Funkcją rozdzielacza zapłonu w Volkswagenie Golfie Mk2 jest doprowadzanie do świec wysokiego napięcia. Musi on zachowywać przy tym odpowiednią kolejność 1-3-4-2. Oczywiście musi to nastąpić w odpowiedniej chwili, czyli z prawidłowym wyprzedzeniem. Znajduje się on przy głowicy – silnik 16V oraz w kadłubie silnika – pozostałe.

REKLAMA

Zaczynamy od kopułki rozdzielacza. Wymaga ona regularnego czyszczenia z pyłów elektrody węglowej, wilgoci oraz kurzu. Najlepszym środkiem jest benzyna. Bierzemy czystą szmatkę i nasączamy ją w niej. Czyścimy dokładnie całą powierzchnie i kontrolujemy jej stan. Nie może być nigdzie popękana. W podobny sposób postępujemy z palcem rozdzielacza. Jeżeli widzimy, że styk palca jest wytarty to wymieniamy na nowy. Pamiętajmy, żeby nowe oznaczenia pokrywały się ze starymi.

Zobacz też: Volkswagen Golf MK2: wymiana oleju silnikowego

REKLAMA

Utrzymywanie w czystości przewodów zapłonowych biegnących od rozdzielacza zapłonu do świec i od rozdzielacza zapłonu do cewki zapłonowej to podstawa. Co jakiś czas warto je wyjąć i oczyścić ich końce. Nie dopuszcza się skracania przewodów. Jeżeli zdecydujemy się na wymianę, najlepiej wybrać te oryginalne. Poniżej przedstawimy sposób na wymontowanie rozdzielacza zapłonu.

Zaczynamy od odłączenia przewodów zapłonowych lub zdejmujemy kopułkę. Teraz przyglądamy się dokładnie rozdzielaczowi. Na jego boku znajduje się czujnik Halla (czujnik prędkości obrotowej silnika. Za pomocą klucza nasadowego obracamy koło pasowe tak, żeby tłok pierwszego cylindra ustawił się w zwrocie zewnętrznym suwu sprężania (zwane również górnym położeniem zwrotnym, górnym martwym punkt. Tłok znajduje się najdalej od wału korbowego a najbliżej głowicy cylindra). Teraz zaznaczamy na obudowie rozdzielacza położenie ostrego końca palca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W silniku 16-zaworowym odkręcamy dwie śruby i usuwamy podłożoną blaszkę. Następnie wysuwamy (poziomo) rozdzielacz zapłonu z głowicy. W silniku 8 zaworowym odkręcamy jedną śrubę i zdejmujemy płytkę mocującą. Rozdzielacz wyjmujemy prosto, ruchem ku górze. W obydwu wersjach pamiętamy o zdjęciu uszczelki. Przy montażu warto użyć nowej.

Zobacz też: Volkswagen Golf MK2: kontrola układu chłodzenia

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Jeżeli podczas wszystkich prac wał korbowy nie był obracany i nie wykonywaliśmy żadnych napraw rozdzielacza to montujemy go w początkowym położeniu. Po skończonej pracy odpalamy samochód i oceniamy jego pracę. Powinna być równomierna i bez zakłóceń. Jeżeli nie mamy żadnych wątpliwości to pozostało nam wykonać jazdę próbną. Pamiętajmy również o regularnej wymianie świec.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    REKLAMA