| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Peugeot 205: wymiana filtru powietrza i paliwa w silniku benzynowym

Peugeot 205: wymiana filtru powietrza i paliwa w silniku benzynowym

Wymiana filtru paliwa i powietrza w Peugeocie 205 nie należy do skomplikowanych czynności. Poniżej znajduje się instrukcja jak dokonać wymiany filtru powietrza i paliwa w samochodzie Peugeot 205.

Filtr paliwa i powietrza zalecamy wymieniać co rok. Można zastosować pewne odstępstwo od tej reguły, jeśli chodzi o wkładkę paliwa. Tutaj można sobie pozwolić na wymianę co 2 lata. Koszt zakupu filtrów to wydatek od około 70 zł w górę (za dwa). Wszystko zależy od tego jakiego producenta wybierzemy. Całą operację zaczynamy od wymiany filtra paliwa, a w drugiej kolejności powietrza.

Zobacz też: Peugeot 205: kontrola skrzyni biegów

Wytyczne producenta (filtr paliwa) odnośnie poszczególnych wersji silnikowych są następujące: w silnikach gaźnikowych wymiana co 40 000 km oraz w silnikach z wtryskiem benzyny co 80 000 km. Będą nam potrzebne następujące rzeczy:

  • Zacisk do zamykania przewodów paliwowych
  • Filtr paliwa
  • Czyste szmatki

W silnikach benzynowych filtr paliwa znajduje się maską po prawej stronie, patrząc od przodu auta. Musimy zachować szczególną ostrożność i wykonywać tą pracę z dala od źródła ognia. W innym przypadku może dojść do niebezpiecznego pożaru. Demontaż rozpoczynamy od wykręcenia wspornika filtra i wyjmujemy go z podłączonymi przewodami paliwowymi. Potem przy pomocy zacisków blokujemy przewód dopływowy oraz odpływowy przy filtrze, żeby zapobiec ewentualnym wyciekom paliwa.

Zobacz też: Co daje układ wydechowy ze stali nierdzewnej?

Następnie zabieramy się za montaż i wpinamy na nowy filtr przewód prowadzący do rurki rozdzielczej i zabezpieczamy opaską. Na filtr nakładamy drugi przewód paliwowy i również zabezpieczamy opaską zaciskową. Teraz montujemy go na swoje miejsce. Pamiętajmy o tym, aby zwrócić uwagę na prawidłowe umocowanie. Na koniec zdejmujemy zaciski, uruchamiamy silnik i kontrolujemy szczelność połączeń.

Przechodzimy do wymiany filtra powietrza. W przypadku „suchej” odmiany musimy zakupić nowy wkład. W silniku Diesla musimy odkręcić nakrętki motylkowe i zdjąć pokrywę razem z przewodem ssącym. W pozostałych wersjach silnikowych na początku wykręcamy śruby lub odpinamy zatrzaski mocujące i wyjmujemy filtr. W modelu TU wkład ustawiony jest pionowo.

Zobacz też: Peugeot 205: wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie połączeń elektrycznych

W filtrach z kąpielą olejową wymagane jest czyszczenie. Występują one w silnikach o mocy 45, 50 i 60 km bez katalizatora. Na początku zdejmujemy pokrywę z obudowy filtru, wyjmujemy wkład i myjemy go w oleju napędowym. Samą obudową wycieramy szmatką po wcześniejszym zamoczeniu w tym samym paliwie. Ponownie wkładamy filtr i zalewamy świeży olej silnikowy do oznaczenia na obudowie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Verum Audyt

Audyt. Usługi księgowe. Doradztwo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »