| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Peugeot 205: kontrola układu chłodzenia

Peugeot 205: kontrola układu chłodzenia

Wymiana płynu chłodniczego i kontrola układu chłodzenia w Peugeocie 205 nie należy do trudnych. W poradniku tym dowiesz się jak dokonać prawidłowej wymiany płynu chłodzenia a także sprawdzenia układu chłodzenia.

Przechodzimy do napełnienia układu. W silnikach TU, XU oraz wysokoprężnych na początku odkręcamy śruby odpowietrzające w górnym wężu cieczy chłodzącej oraz obok obudowy termostatu. Silniki z wtryskiem benzyny mają o jedną śrubę mniej, natomiast silniki Diesla posiadają zamiast niej odpowietrznik.

Zobacz też: Peugeot 205: wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie połączeń elektrycznych

W silnikach gaźnikowych XV, XW i XY odkręcamy śruby na górnym wężu cieczy chłodzącej oraz na górnym króćcu cieczy chłodzącej. Inne modele z wyjątkiem silników z wtryskiem benzyny i wysokoprężnych: wyjmujemy zbiorniczek wyrównawczy z zamocowania i zawieszamy jak najwyżej na masce silnika. Jeśli chodzi o silniki gaźnikowe, to wlewamy ciecz chłodzącą do chłodnicy poprzez górny otwór do momentu, gdy w okolicach dolnej śruby odpowietrzającej zacznie wypływać ciecz nie zawierająca pęcherzyków powietrza. Dokręcamy śrubę odpowietrzającą i wypełniamy chłodnicę do górnej krawędzi oraz dokręcamy korek chłodnicy.

W pozostałych modelach Peugeota 205 wlewamy ciecz do układu chłodzenia przez otwór zbiorniczka wyrównawczego do momentu, kiedy zostanie on napełniony około 30 mm powyżej znaku ”Max” i przy śrubie odpowietrzającej wypłynie ciecz chłodząca. Zakręcamy go i przykręcamy każdą ze śrub odpowietrzających oraz podłączamy przewód masy do akumulatora.

Teraz uruchamiamy i nagrzewamy silnik, aż włączy się wentylator chłodnicy. Zwiększamy kilka razy obroty powyżej 3tyś poprzez gwałtowne wciśnięcie pedału gazu, dzięki czemu szybciej odpowietrzymy układ chłodzenia.. Następnie wyłączmy silnik i czekamy aż ostygnie. W silnikach gaźnikowych musimy poluzować korek chłodnicy i kolejny raz przykręcić, pod warunkiem, że ciecz chłodząca wydostanie się przez gwint korka. Luzujemy każdą ze śrub odpowietrzających do momentu, kiedy wypłynie ciecz i znowu przykręcamy.

Gdy silnik już ostygnie wypełniamy zbiorniczek wyrównawczy do znaku ”Max”. W autach, które wyposażone są w silniki gaźnikowe montujemy zbiorniczek w odpowiednim mocowaniu. Po kilku dniach zalecamy sprawdzić ponownie stan płynu. Niewielkie ubytki można uzupełniać przy zimnym i ciepłym silniku. Wlewanie zbyt dużej ilości cieczy na rozgrzany silnik może doprowadzić do jego uszkodzenia.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Renata Świgońska

Prawnik, Tłumacz Przysięgły J. Angielskiego i J. Niemieckiego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »