| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Mondeo MK3: wymiana oleju silnikowego

Ford Mondeo MK3: wymiana oleju silnikowego

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić olej silnikowy w Fordzie Mondeo trzeciej generacji. Jest to jedna z podstawowych czynności, które warto wykonywać samemu. Czynność wymiany oleju jest prosta i pozwala zaoszczędzić pieniądze.

Wymianę oleju w Fordzie Mondeo Mk3 zalecamy wykonać, co roku po tej samej porze. Przed wymianą musimy zakupić odpowiedni filtr do naszego auta. w tym celu należy podać sprzedawcy rok produkcji naszego samochodu, pojemność oraz opcjonalnie numer nadwozia. Zakup filtru to wydatek ok. 30 zł. Jeśli chodzi o olej wszystko zależy od tego, jaki był wcześniej. Proponujemy użyć tego samego lub oleju zalecanego przez producenta auta.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia

Do wykonania tej pracy będzie nam potrzebny podnośnik warsztatowy, kanał lub lewarek wraz z podstawkami. Ten ostatni wariant jest najmniej bezpieczny. Oczywiście możliwy do wykorzystania, jednak mimo wszystko zalecamy skorzystać z dwóch pierwszych, jeśli mamy taką możliwość. Będziemy również potrzebować klucza nasadowego do odkręcenia korka spustowego, puste naczynie, nowy filtr, olej silnikowy oraz taśmowy klucz do filtrów.

Zobacz też: Ford Focus MK1: pomiar ciśnienia sprężania    

Poniżej znajduje się zestawienie silników oraz potrzebne ilości oleju

  • Silnik benzynowy 1.8 i 2.0 – 4.3L
  • Silnik benzynowy 2.5 – 5.5L
  • Silnik benzynowy 3.0 – 5.2L
  • Silnik Diesla 2.0 66 i 85kW – 6.5L
  • Silnik Diesla 2.0 96kW – 6.0L

Przed rozpoczęciem wymiany należy rozgrzać silnik. Wtedy wymiana będzie znacznie łatwiejsza. Rzadki olej szybciej spływa z silnika. Podstawiamy puste naczynie pod miskę olejową i odkręcamy korek spustowy. Robimy to bardzo ostrożnie, na początku gorący olej wypływa z dużym ciśnieniem i może dojść do poparzenia. W oleju nie powinno być zbyt dużej ilości metalowych opiłków.

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: wymiana świec zapłonowych 

Przechodzimy do wymiany filtra oleju. W silnikach benzynowych 1.8 i 2.0 do sierpnia 2003 oraz w silniku Diesla wygląda to w następujący sposób. Na początku demontujemy pokrywę od obudowy filtru i wyjmujemy ja razem z wkładem. Nie ma potrzeby wykręcania śruby mocującej obudowę filtru. W silniku Diesla odkręcamy pokrywę kluczem nasadowym i wyjmujemy ją razem z wkładem.

Nową uszczelkę filtru pokrywamy olejem i przykręcamy nowy wkład. W silnikach od września 2003 potrzebny jest nam klucz taśmowy. Odkręcamy go od kołnierza i zdejmujemy uszczelkę. Nową powlekamy olejem i montujemy filtr. Przykręcamy go ręcznie do momentu aż uszczelka dotknie kadłuba silnika. Po tym dokręcamy go o ¾ obrotu.

Pozostaje nam zalać silnik olejem na początku proponujemy wlać ok. 75% nominalnej ilości i pozostawić pracujący silnik na kilka minut. Ponownie dokonujemy pomiaru i wlewamy brakującą ilość.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Smoleńska

Dziennikarka, redaktor

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »