| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Mondeo MK3: wymiana oleju silnikowego

Ford Mondeo MK3: wymiana oleju silnikowego

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić olej silnikowy w Fordzie Mondeo trzeciej generacji. Jest to jedna z podstawowych czynności, które warto wykonywać samemu. Czynność wymiany oleju jest prosta i pozwala zaoszczędzić pieniądze.

Wymianę oleju w Fordzie Mondeo Mk3 zalecamy wykonać, co roku po tej samej porze. Przed wymianą musimy zakupić odpowiedni filtr do naszego auta. w tym celu należy podać sprzedawcy rok produkcji naszego samochodu, pojemność oraz opcjonalnie numer nadwozia. Zakup filtru to wydatek ok. 30 zł. Jeśli chodzi o olej wszystko zależy od tego, jaki był wcześniej. Proponujemy użyć tego samego lub oleju zalecanego przez producenta auta.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia

Do wykonania tej pracy będzie nam potrzebny podnośnik warsztatowy, kanał lub lewarek wraz z podstawkami. Ten ostatni wariant jest najmniej bezpieczny. Oczywiście możliwy do wykorzystania, jednak mimo wszystko zalecamy skorzystać z dwóch pierwszych, jeśli mamy taką możliwość. Będziemy również potrzebować klucza nasadowego do odkręcenia korka spustowego, puste naczynie, nowy filtr, olej silnikowy oraz taśmowy klucz do filtrów.

Zobacz też: Ford Focus MK1: pomiar ciśnienia sprężania    

Poniżej znajduje się zestawienie silników oraz potrzebne ilości oleju

  • Silnik benzynowy 1.8 i 2.0 – 4.3L
  • Silnik benzynowy 2.5 – 5.5L
  • Silnik benzynowy 3.0 – 5.2L
  • Silnik Diesla 2.0 66 i 85kW – 6.5L
  • Silnik Diesla 2.0 96kW – 6.0L

Przed rozpoczęciem wymiany należy rozgrzać silnik. Wtedy wymiana będzie znacznie łatwiejsza. Rzadki olej szybciej spływa z silnika. Podstawiamy puste naczynie pod miskę olejową i odkręcamy korek spustowy. Robimy to bardzo ostrożnie, na początku gorący olej wypływa z dużym ciśnieniem i może dojść do poparzenia. W oleju nie powinno być zbyt dużej ilości metalowych opiłków.

Zobacz też: Ford Mondeo MK II: wymiana świec zapłonowych 

Przechodzimy do wymiany filtra oleju. W silnikach benzynowych 1.8 i 2.0 do sierpnia 2003 oraz w silniku Diesla wygląda to w następujący sposób. Na początku demontujemy pokrywę od obudowy filtru i wyjmujemy ja razem z wkładem. Nie ma potrzeby wykręcania śruby mocującej obudowę filtru. W silniku Diesla odkręcamy pokrywę kluczem nasadowym i wyjmujemy ją razem z wkładem.

Nową uszczelkę filtru pokrywamy olejem i przykręcamy nowy wkład. W silnikach od września 2003 potrzebny jest nam klucz taśmowy. Odkręcamy go od kołnierza i zdejmujemy uszczelkę. Nową powlekamy olejem i montujemy filtr. Przykręcamy go ręcznie do momentu aż uszczelka dotknie kadłuba silnika. Po tym dokręcamy go o ¾ obrotu.

Pozostaje nam zalać silnik olejem na początku proponujemy wlać ok. 75% nominalnej ilości i pozostawić pracujący silnik na kilka minut. Ponownie dokonujemy pomiaru i wlewamy brakującą ilość.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna "Świeca i Wspólnicy"

Kancelaria Prawna „Świeca i Wspólnicy” Sp. k. jest podmiotem intensywnie rozwijającym się na polskim oraz międzynarodowym rynku usług prawnych. Wyróżnia się przede wszystkim postępowym działaniem, które ma na celu zapewnienie kompleksowego wsparcia prawnego oraz biznesowego zarówno dla przedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »