REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Mondeo MK3: kontrola układu hamulcowego i wymiana płynu

Robert Kuśpiel
Kontrola układu hamulcowego i wymiana płynu w Fordzie Mondeo MK3.
Kontrola układu hamulcowego i wymiana płynu w Fordzie Mondeo MK3.

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym przedstawimy wymianę płynu hamulcowego w Fordzie Mondeo Mk3 oraz przeprowadzimy przegląd całego układu, który określi nam jego autentyczny stan.

Do przeprowadzenie kontroli układu hamulcowego w Fordzie Mondeo Mk3 będziemy potrzebować kanału, podnośnika warsztatowego lub typu „żaba” razem z podstawkami. Podczas wymiany płynu hamulcowego najlepiej sprawdzają się dwa pierwsze warianty.

REKLAMA

Zaczynamy od sprawdzenia klocków hamulcowych. Kontrolujemy wzrokowo jego grubość, nie wliczamy do tego metalowej płytki. Najlepiej zrobić to od góry zacisku. Jeżeli mamy alufelgi nie powinno być z tym problemów. W przypadku felg stalowych konieczne jest zdjęcie koła. Granica grubości klocka to 3mm. Jeżeli według naszej oceny nie pozostało zbyt wiele, warto je wymienić. Nie ma potrzeby wyjmowania go i mierzenia suwmiarką.

Zobacz też: Regularna kontrola i serwis układu hamulcowego   

REKLAMA

Podobnie postępujemy z tarczami. Dopuszczalne zużycie to 2mm. Dotykamy rant i oceniamy jego wysokość, jeżeli jest bardzo głęboki pomiar jest niepotrzebny. Czeka nas tylko i wyłącznie wymiana kompletu tarcz. Przed założeniem koła sprawdzamy zaciski hamulcowe, nie może wyciekać z nich płyn.

Przechodzimy do wymiany płynu hamulcowego, powinien być wymieniany co 2 lata. Ma on tendencję do wchłaniania wilgoci przez pory elastycznych przewodów i przez odpowietrznik zbiorniczka. Powoduje to obniżenie temperatury wrzenia płynu hamulcowego, co skutkuje znacznym pogorszeniem działania układu hamulcowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odkręcamy zbiorniczek z płynem hamulcowym i za pomocą strzykawki opróżniamy go tak żeby zostało około 10mm. Nie zalecamy całkowitego odessania, może to doprowadzić do wprowadzenia powietrza w układ. Napełniamy zbiorniczek świeżym płynem aż do znaku „max” Podłączamy czysty przewód elastyczny do śruby odpowietrzającej prawego zacisku tylnego koła.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: wymiana oleju silnikowego

Podstawiamy puste naczynie i odkręcamy odpowietrznik. Pompuje pedałem hamulca ok. 10 razy i zakręcamy go. W identyczny sposób robimy z pozostałymi zaciskami. Wypływający płyn powinien być przezroczysty, wolny od zabrudzeń i pęcherzyków.

Kolejność jest następująca:

  • Tylny prawy zacisk
  • Tylny lewy zacisk
  • Przedni prawy zacisk
  • Przedni lewy zacisk

Na końcu przechodzimy do sprawdzania przewodów hamulcowych. Całą operację najlepiej wykonać korzystając z kanału lub platformy warsztatowej. Zaczynamy od umycia przewodów hamulcowych. Po dokładnych oględzinach zobaczymy, że pokryte są one warstwą tworzywa sztucznego, które chroni przed korozją. Nie zaleca się używania szczotki drucianej lub papieru ściernego.

Zobacz też: Jak doraźnie naprawić przeciekające tłoczki w hamulcach bębnowych i zlikwidować inne wycieki płynu hamulcowego?  

Jeżeli zlokalizujemy jakieś uszkodzenie należy wymienić ten odcinek aż do miejsca najbliższego łączenia. Przewody elastyczne łączą cylinderki z przewodami sztywnymi. Są one podatne na uszkodzenia. Łapiemy je oburącz i przeginamy w poszukiwaniu pęknięć

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA