REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Mondeo MK3: wymiana filtra paliwa

Robert Kuśpiel
Wymiana filtru paliwa w Fordzie Mondeo MK3.  Fot. Fotolia
Wymiana filtru paliwa w Fordzie Mondeo MK3. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Regularna wymiana filtru paliwa jest szczególnie ważna w silniku Diesla. Czytając ten opis dowiesz się jak dokonać wymiany w jednostce benzynowej i wysokoprężnej w Fordzie Mondeo Mk3.

W poradniku tym pokażemy jak wymienić filtr paliwa w silniku benzynowym i wysokoprężnym w Fordzie Mondeo Mk3. Producent, w silniku benzynowym przewiduje wymianę filtru co 6 lat lub 120 000km. W Dieslu okres ten jest skrócony o połowę. Nasza propozycja jest taka, żeby dokonywać wymiany w następującym harmonogramie: silnik benzynowy: co 2 lata, silnik wysokoprężny: co rok.

REKLAMA

Cena zakupu filtrów to wydatek ok. 50 zł w górę. Nie jest to duży wydatek, dlatego można pozwolić sobie na częstą wymianę. Do przeprowadzenia tej pracy nie są potrzebne wyszukane narzędzia. Najważniejsze, żeby kupić odpowiedni filtr do naszego modelu. Najlepiej podać sprzedawcy rok produkcji, pojemność oraz opcjonalnie numer VIN.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: uszczelnienie obudowy i wymiana filtra kabinowego – poradnik

REKLAMA

Zaczynamy od silnika benzynowego. Na początku musimy zredukować ciśnienie w obwodzie. Utrzymuje się one przez dłuższy czas po zgaszeniu silnika. Na początku musimy wyjąć bezpiecznik pompy paliwa. Rozkład wszystkich bezpieczników znajduje się w instrukcji samochodu. Nas interesuje ten, który znajduje się w gnieździe nr 27. Ulokowany jest w skrzynce bezpieczników w przedziale silnika.

Teraz ustawiamy dźwignię zmiany biegów na luz i uruchamiamy silnik. Czekamy aż zgaśnie i uruchamiamy rozrusznik na ok. 5 sekund. Jeżeli auto nie odpala ponownie montujemy bezpiecznik na swoje miejsce. Układ paliwowy został w ten sposób opróżniony z paliwa pod ciśnieniem. Podejmując pracę z układem paliwa pamiętajmy, żeby wykonywać wszystko z dala od źródeł ognia. Istnieje bardzo duże niebezpieczeństwo zapłonu oparów lub samego paliwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na początku lokalizujemy filtr. Znajduje się ona pod samochodem. Dokładnie po prawej stronie zbiornika paliwa. Jeżeli zredukowaliśmy ciśnienie tak jak zostało to opisane powyżej możemy odłączyć ujemną klemę akumulatora. Teraz unosimy tył samochodu i podstawiamy podstawki. Możemy również skorzystać z kanału lub podnośnika warsztatowego wszystko zależy od tego, jakie mamy możliwości.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: wymiana oleju silnikowego

Następnie podkładamy puste naczynie pod filtr paliwa. Podczas demontażu będą duże wycieki i nie można dopuścić do rozlewania paliwa. Czyścimy końcówki przewodów paliwa i odkręcamy filtr z obejmy mocującej. Teraz rozłączamy przewody paliwowe i wyjmujemy filtr. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o poprawnym ustawieniu wkładu. Wzorujmy się na tym jak był zamontowany stary – strzałki informują nas o kierunku przepływu paliwa.

Po odpowiednim zamontowaniu, podłączamy klemę akumulatora i uruchamiamy silnik. Wyłączamy go i sprawdzamy czy nie ma żadnych wycieków.

REKLAMA

Przechodzimy do wymiany filtru paliwa w silnikach Diesla. Na początku zajmiemy się silnikami Duratorq DI o mocy 90 i 115km produkowane do czerwca 2001. Pamiętajmy o zakryciu alternatora szmatka. Podczas wymiany filtru istnieje ryzyko jego zabrudzenia. Pierwszy krok to odłączenie akumulatora, wystarczy ujemna klema. Jeśli występuje to odpinamy klamrę mocującą a następnie zawór regulacyjny z przewodem powrotnym paliwa.. Na końcu odpinamy same przewody paliwa i wyjmujemy filtr poprzez ściśnięcie bocznych mocowań.

Podczas tej pracy warto mieć w pobliżu kilka szmatek na wyciekający olej napędowy. Montujemy nowy filtr i zalewamy go czystym olejem napędowym. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Podłączamy klemę akumulatora i staramy się uruchomić silnik. Jeśli po ok. 10 sekundach nie ma reakcji, czekamy ok. pół minuty i próbujemy ponownie. W przypadku dalszego braku efektu, musimy odpowietrzyć układ.

Do tego będzie nam potrzebna ręczna pompka do odpowietrzania układu paliwowego. Na początku musimy odłączyć od filtru przewód idący do niego od zbiornika paliwa. Pomiędzy nim a filtr montujemy pompkę paliwa. Ściskając gruszkę zasysamy paliwo. Kiedy wytworzymy ciśnienie uruchamiamy silnik i pozostawiamy uruchomiony na ok. 2 minuty. Odłączamy pompkę i wpinamy przewód na swoje miejsce.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: wymiana rozrusznika

Przechodzimy do silników Duratorq TDCI o mocy 115 i 130km. Odłączamy ujemną klemę akumulatora i przystępujemy do wymiany. Na początku odpinamy przewód powrotny (po obu stronach są wężyki) i doprowadzający paliwo do zbiornika (trzeci króciec patrząc od lewej strony). Teraz demontujemy przewód odpowiedzialny za doprowadzanie paliwa do pompy. Każdy z przewodów zaciskamy zaciskami. Odpinamy zaczep mocujący, obracamy filtr w prawo i wyjmujemy.

Montujemy nowy filtr i zalewamy go czystym olejem napędowym. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Podłączamy klemę akumulatora i staramy się uruchomić silnik. Jeśli po ok. 10 sekundach nie ma reakcji, czekamy ok. pół minuty i próbujemy ponownie. Resztę działań przeprowadzamy podobnie jak w starszych modelach silnika.

Pamiętajmy, że silniki na układzie Common Rail są bardzo czułe na jakość paliwa. Jak wiadomo zdarza nam się tankować na różnych stacjach, dlatego czekanie 3 lata na wymianę filtru jest zbyt długim okresem. Częstsza wymiana filtrów jest znacznie tańsza niż naprawa w silnikach CR.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA