| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Mondeo MK3: wymiana filtra paliwa

Ford Mondeo MK3: wymiana filtra paliwa

Regularna wymiana filtru paliwa jest szczególnie ważna w silniku Diesla. Czytając ten opis dowiesz się jak dokonać wymiany w jednostce benzynowej i wysokoprężnej w Fordzie Mondeo Mk3.

W poradniku tym pokażemy jak wymienić filtr paliwa w silniku benzynowym i wysokoprężnym w Fordzie Mondeo Mk3. Producent, w silniku benzynowym przewiduje wymianę filtru co 6 lat lub 120 000km. W Dieslu okres ten jest skrócony o połowę. Nasza propozycja jest taka, żeby dokonywać wymiany w następującym harmonogramie: silnik benzynowy: co 2 lata, silnik wysokoprężny: co rok.

Cena zakupu filtrów to wydatek ok. 50 zł w górę. Nie jest to duży wydatek, dlatego można pozwolić sobie na częstą wymianę. Do przeprowadzenia tej pracy nie są potrzebne wyszukane narzędzia. Najważniejsze, żeby kupić odpowiedni filtr do naszego modelu. Najlepiej podać sprzedawcy rok produkcji, pojemność oraz opcjonalnie numer VIN.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: uszczelnienie obudowy i wymiana filtra kabinowego – poradnik

Zaczynamy od silnika benzynowego. Na początku musimy zredukować ciśnienie w obwodzie. Utrzymuje się one przez dłuższy czas po zgaszeniu silnika. Na początku musimy wyjąć bezpiecznik pompy paliwa. Rozkład wszystkich bezpieczników znajduje się w instrukcji samochodu. Nas interesuje ten, który znajduje się w gnieździe nr 27. Ulokowany jest w skrzynce bezpieczników w przedziale silnika.

Teraz ustawiamy dźwignię zmiany biegów na luz i uruchamiamy silnik. Czekamy aż zgaśnie i uruchamiamy rozrusznik na ok. 5 sekund. Jeżeli auto nie odpala ponownie montujemy bezpiecznik na swoje miejsce. Układ paliwowy został w ten sposób opróżniony z paliwa pod ciśnieniem. Podejmując pracę z układem paliwa pamiętajmy, żeby wykonywać wszystko z dala od źródeł ognia. Istnieje bardzo duże niebezpieczeństwo zapłonu oparów lub samego paliwa.

Na początku lokalizujemy filtr. Znajduje się ona pod samochodem. Dokładnie po prawej stronie zbiornika paliwa. Jeżeli zredukowaliśmy ciśnienie tak jak zostało to opisane powyżej możemy odłączyć ujemną klemę akumulatora. Teraz unosimy tył samochodu i podstawiamy podstawki. Możemy również skorzystać z kanału lub podnośnika warsztatowego wszystko zależy od tego, jakie mamy możliwości.

Zobacz też: Ford Mondeo MK3: wymiana oleju silnikowego

Następnie podkładamy puste naczynie pod filtr paliwa. Podczas demontażu będą duże wycieki i nie można dopuścić do rozlewania paliwa. Czyścimy końcówki przewodów paliwa i odkręcamy filtr z obejmy mocującej. Teraz rozłączamy przewody paliwowe i wyjmujemy filtr. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o poprawnym ustawieniu wkładu. Wzorujmy się na tym jak był zamontowany stary – strzałki informują nas o kierunku przepływu paliwa.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Czarnecki

Dyrektor Ds. Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease Polska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »