| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Focus MK1: wymiana płynu i odpowietrzenie układu hamulcowego

Ford Focus MK1: wymiana płynu i odpowietrzenie układu hamulcowego

W poradniku tym pokażemy jak wymienić płyn hamulcowy w Fordzie Focusie Mk1. Nie jest to trudne zadanie i bez problemu poradzimy sobie z nim we własnym zakresie.

Pracę zaczniemy od odpowietrzania układu hamulcowego w Fordzie Focusie Mk1. Operacja ta wymagana jest, jeśli przedostanie się do niego powietrze. Jeżeli którekolwiek przewody były odłączane również należy przeprowadzić taką operację. W celu wykonania odpowietrzania będzie nam potrzebny świeży płyn hamulcowy oraz przezroczyste naczynie oraz elastyczny wężyk.

Zobacz też: Jak obsługiwać nowoczesne układy hamulcowe?   

Zalecamy zapewnić sobie pomoc drugiej osoby. Pamiętajmy, żeby podczas tego procesu nasze auto znajdowało się na równej powierzchni. Podczas pracy z płynem należy pamiętać, że jest on bardzo szkodliwy dla lakieru samochodowego. W przypadku rozlania jakiejkolwiek ilości należy przemyć dokładnie to miejsce dużą ilością wody.

Osoba będąca na zewnątrz pojazdu powinna regularnie dolewać płynu do zbiorniczka. W przeciwnym razie może dojść do zapowietrzenia całego układu. Pierwszy krok to demontaż złącza czujnika na korku zbiorniczka wyrównawczego. Pociągamy do siebie zapadkę w celu odblokowania wtyczki. Następnie naciskamy kilka razy pedał hamulca żeby zredukować ciśnienie w serwie hamulców.

Zobacz też: Jak przedłużyć żywotność hamulców? 

Kolejność odpowietrzania w Fordzie Focusie Mk1 jest następująca: lewy przód, prawy tył, prawy przód, lewy tył. Na początku odpinamy kapturek ochronny z odpowietrznika i dokładnie go czyścimy. Naciągamy na niego końcówkę wężyka i wkładamy ją do naczynia napełnionego w pewnej części płynem hamulcowym. Osoba w samochodzie naciska kilkakrotnie pedał hamulca. Podczas wciskania odkręcamy odpowietrznik o jeden obrót.

Podczas tej czynności obserwujemy, wypływający płyn jest wolny od pęcherzyków. Zakręcamy odpowietrznik i przechodzimy do kolejnego koła. Zabieg ten powtarzamy aż zacznie wypływać płyn wolny od pęcherzyków powietrznych. Zakręcamy odpowietrznik i zdejmujemy wężyk. Zapinamy kapturek, uzupełniamy stan płynu do poziomu MAX i udajemy się na jazdę próbną.

Zobacz też: Ford – zestawienie żarówek w najpopularniejszych modelach

Wymiana płynu przebiega podobnie jak odpowietrzanie. Potrzebujemy ok. 2 litrów płynu oraz strzykawki. Za jej pomocą odciągamy płyn ze zbiorniczka pozostawiając jego stan na poziomie ok. 10mm od dolnej krawędzi. Stary płyn spuszczamy do momentu aż nie zacznie wypływać nowy (niemętny). Wymianę płynu zalecamy wymieniać, co 2 lata. Zużyty oddajemy do punktu utylizacji, nie można wylewać go w dowolnym miejscu.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

GRU21
TydzieńPWŚCPSN
491234567
50891011121314
5115161718192021
5222232425262728
129303101020304

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Karolina Sikorska-Kowal

Starszy Specjalista ds. projektów HR w Grupie Tempo

Zostań ekspertem Infor.pl »