| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Focus MK1: kontrola układu hamulcowego

Ford Focus MK1: kontrola układu hamulcowego

Sprawne i bardzo dobre hamulce są konieczne w każdym aucie. Oto opis krok po kroku jak dokonać kontroli układu hamulcowego w Fordzie Focus Mk1.

Kontrolę układu hamulcowego zalecamy wykonywać, co roku o tej samej porze. Można również przyjąć przebieg ok. 25 000 km. W Fordzie Focusie zastosowano kontrolkę, która informuje nas o niedoborze płynu hamulcowego lub usterce całego układu. Jeżeli zaczyna migać podczas jazdy jest to informacja dla kierowcy o zbyt niskim stanie. Zazwyczaj nie ma problemów z dojechaniem do najbliższego punktu obsługi.

Oczywiście poza informacją na desce rozdzielczej warto wykonać wzrokową kontrolę. Zbiornik znajduje się pod maską przy przegrodzie czołowej. Zbyt niski stan płynu nie musi oznaczać usterki w układzie. Zużycie wkładek ciernych również wpływa na stan płynu w zbiorniczku. Jeżeli jego poziom jest pomiędzy znacznikiem „MIN” a „MAX” to nie ma powodów do zmartwień.

Zobacz też: Jak objawiają się problemy z hamulcami?   

Do wykonania kontroli układu hamulcowego jest nam potrzebny kanał lub podnośnik. Warunkiem bezwzględnym jest czyste podwozie a dokładnie przewody hamulcowe. Najlepiej umyć je za pomocą szmatki. Unikajmy czyszczenia za pomocą szczotki drucianej lub śrubokręta. Przewody hamulcowe pokryte są warstwą ochronną z tworzywa sztucznego. Na ich powierzchni nie powinno być żadnych uszkodzeń w postaci rys czy pęknięć. To samo tyczy się przewodów elastycznych. Jeżeli są wilgotne lub spuchnięte natychmiast trzeba je wymienić.

Sprawdzamy również odpowietrzniki, są one zakryte za pomocą specjalnych kapturków. Na koniec warto przeprowadzić najprostszą próbę ciśnienia. Wciskamy pedał hamulca i trzymamy przez ok. minutę. Przez ten czas pedał nie może się zapadać. Jeżeli jest inaczej a nie stwierdziliśmy wycieków to najprawdopodobniej mamy uszkodzoną pompę hamulcowa. W takim przypadku wymagane jest dokładne sprawdzenie ciśnienia w specjalistycznym warsztacie.

Kolejny krok to sprawdzenie serwa hamulców. Na początku wyłączamy silnik i wciskamy kilkakrotnie pedał hamulca. Trzymamy go w możliwie najniższym położeniu. Nie puszczamy go i uruchamiamy silnik. Pedał powinien się zapaść trochę niżej. Jeżeli tak się nie dzieje to jest znak, że występują pewne usterki. Poniżej przedstawimy możliwe usterki powodujące taki stan.

Zobacz też: Ford Focus MK1: wymiana oleju silnikowego

Jedną z kilku przyczyn może być uszkodzona przepona serwa. W takim przypadku nie przewiduje się naprawy, konieczna jest wymiana całego elementu. Kolejną jest uszkodzony zawór zwrotny w przewodzie podciśnienia. Tutaj możemy wykonać pewien test. Zdejmujemy przewód i sprawdzamy czy przedmuchuje powietrze, w żadnym wypadku nie może go zasysać.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krystyna Jolanta Ptasińska

Doradca podatkowy, prawnik. Prowadzi kancelarię podatkową.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »