| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Focus MK1: kontrola układu hamulcowego

Ford Focus MK1: kontrola układu hamulcowego

Sprawne i bardzo dobre hamulce są konieczne w każdym aucie. Oto opis krok po kroku jak dokonać kontroli układu hamulcowego w Fordzie Focus Mk1.

Do pozostałych przyczyn należą: zapchany filtr serwa hamulców, zużyty pierścień pomiędzy pompą hamulcową a serwem hamulców. W przypadku konieczności wymiany serwa możemy pomyśleć o używanym, jeśli mamy dostęp do pewnego źródła. W innym przypadku czeka nas zakup nowego.

Kolejny krok to sprawdzenie grubości klocków hamulcowych i szczęk hamulcowych. W pierwszym przypadku minimalna grubość wraz z płytką wynosi 6mm dla hamulców bębnowych 2.5mm. Kontrola uzależniona jest od tego, jaki wynik chcemy uzyskać i od rodzaju naszych felg. Jeżeli mamy alufelgi i zależy nam na poglądowym zbadaniu grubości to wystarczy spojrzeć na zacisk a dokładnie na wkładki, które są w nim zamontowane. Oczywiście, jeśli jest taka możliwość. Dostępne są alufelgi o różnym prześwicie (rozkład ramion).

Zobacz też: Ford Focus MK1: przegląd układu zapłonowego

W przypadku felgi stalowej musimy dokonać demontażu koła. Z takiej pozycji wszystko dokładnie widać. Nie ma sensu demontować zacisku w celu dokonania pomiaru. Jeżeli stan „na oko” nie budzi naszych zastrzeżeń to należy wstrzymać się z wymianą. Demontaż koła ma również dodatkową zaletę. Możemy ocenić stan tarcz hamulcowych. Dopuszczalna różnica to 2mm. Nowa sztuka ma grubość 22mm z przodu i 10mm z tyłu.

Jeżeli jest wyczuwalny bardzo duży rant nie ma sensu przetaczać tarcz zalecamy kupić nowe. Oczywiście operacja przetaczania jest dyskusyjna i wszystko zależy od nas, jaki wariant wybierzemy. W przypadku tylnych hamulców bębnowych jesteśmy zmuszeni do zdjęcia koła. Z zewnętrznych oględzin nic się nie dowiemy poza stanem korozji bębnów. Chcąc ocenić stan szczęk hamulcowych należy zdemontować bęben.

Zobacz też: Jak bez przyrządów sprawdzić poprawność działania hamulców?  

Zazwyczaj są z tym duże problemy. Wówczas zalecamy opukać go za pomocą młotka. Po zdjęciu oceniamy stan szczęk. Zazwyczaj nie ulegają one szybkiemu zużyciu, przez co ich wymiana nie jest zbyt często wykonywana. Nominalna średnica bębna to 203mm. Dopuszcza się zużycie sięgające 204mm. Jeżeli rant znajdujący się na bębnie jest dosyć wyraźny możemy być pewni, że przekroczyliśmy granicę.

W przypadku bębnów jest podobna sytuacja jak w tarczach. Możemy zdecydować się na przetoczenie lub wymienić na nowe. Dostępność zamienników jest tak duża, że można pozwolić sobie na zakup nowych. Wystarczą one na dłuższy czas. Pamiętajmy, żeby zamontować również nowe szczęki. Takie same wytyczne są do tarcz hamulcowych. Po tak wykonanym przeglądzie można być pewnym odnośnie stanu naszego układu hamulcowego.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawnicza FORUM r.pr. K. Piluś i s-ka sp.k.

Masowe odzyskiwanie wierzytelności

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »