| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Focus MK1: wymiana filtru paliwa i powietrza

Ford Focus MK1: wymiana filtru paliwa i powietrza

Regularna wymiana filtrów to podstawa w utrzymaniu odpowiedniego stanu technicznego naszego Forda Focusa Mk1. W poradniku tym dowiesz się jak samemu to zrobić.

Producent zaleca wymianę filtru powietrza co 2 lata, natomiast co roku wymagane jest wyczyszczenie wkładu. Koszt zakupu wkładki powietrza to wydatek ok. 20-30 zł. Są również droższe zamienniki. Jak widać nie jest to zbyt duży wydatek i możemy z powodzeniem wymieniać filtr co roku. Wymiana nie jest skomplikowana. Pokrywa obudowy przykręcona jest za pomocą śrub. Odkręcamy je i zdejmujemy ją.

Zanim włożymy nowy wkład zalecamy oczyszczenie wnętrza obudowy. Można to zrobić za pomocą sprężonego powietrza lub szmatki niepozostawiającej włókien. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Dla osób, które zdecydują się na wymianę filtra co dwa lata zalecamy przeczyszczenie wkładu. Sposób demontażu jest identyczny. Do czyszczenia najlepiej użyć sprężone powietrze.

Zobacz też: Ford Focus MK1: przegląd układu zapłonowego  

Oczywiście należy robić to z dużą ostrożnością. Zbyt duże ciśnienie do tego z małej odległości może doprowadzić do uszkodzenia wkładki. Reszta działań (montaż) jest przeprowadzany tak samo jak w przypadku wymiany. Przechodzimy do wymiany filtru paliwa. Tutaj przedstawimy dwa warianty wymiany: dla silników benzynowych jak i wysokoprężnych. Kosz zakupu filtra to wydatek ok. 50 zł wzwyż. Na tym elemencie eksploatacyjnym nie radzimy oszczędzać.

Zaczynamy od silnika benzynowego. Na początku wyjmujemy bezpiecznik pompy paliwa (rozkład bezpieczników w instrukcji auta). Następnie uruchamiamy silnik i pozostawiamy go tak do momentu aż zgaśnie. W celu sprawdzenia czy ciśnienie zostało obniżone należy obracać rozrusznikiem przez ok. 6 sekund. Odłączamy ujemną klemę akumulatora, montujemy ponownie bezpiecznik i unosimy tył samochodu.

Zobacz też: Ford Focus MK1: kontrola układu chłodzenia

Możemy to zrobić za pomocą normalnego podnośnika z „kobyłkami”. Teraz podkładamy puste naczynie na paliwo. Ustawiamy je w pobliżu prawego kołka. Na początku odpinamy przewody na filtrze paliwa i zdejmujemy go z uchwytu mocującego. Opróżniamy go nad pustym naczyniem. Wkładając nowy filtr należy pamiętać by zachować odpowiedni kierunek. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

W silniku Diesla na początku odpinamy przewód masowy (minus). Następnie odłączamy dwa przewody z jego górnej części. Wyjmujemy filtr z zaczepu mocującego i odłączamy go od uchwytu. Przed montażem wypełniamy cały filtr olejem napędowym. Reszta kroków przebiega w odwrotnej kolejności do demontażu. Na końcu podłączamy klemę akumulatora i uruchamiamy silnik.

Zobacz też: Ford Focus MK1: wymiana wszystkich żarówek

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Okurowski

Specjalista od nowoczesnych technologii zarówno samochodowych jak domowych. Wyjątkowy znawca nawigacji samochodowych, systemów multimedialnych, car audio i aplikacji mobilnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »