| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Focus Mk1: czynności związane z obsługą wycieraczek i spryskiwaczy

Ford Focus Mk1: czynności związane z obsługą wycieraczek i spryskiwaczy

Prawidłowa widoczność jest bardzo ważna podczas jazdy o każdej porze dnia. W poradniku tym pokażemy jak zadbać o wycieraczki i spryskiwacze w Focusie MK1.

Zaczynamy od usterek, które mogą występować najczęściej. Zapchane dysze to dosyć często spotykany problem. Potrafią one zatkać całkowicie wylot płynu lub zmienić jego tor. W takim wypadku wymagane jest wyczyszczenie. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza po jej wymontowaniu. Oczywiście można próbować usunąć zanieczyszczenie za pomocą szpilki. Jeżeli żadne z powyższych metod nie przyniesie efektu musimy wymienić dysze.

Otwieramy przednią maskę i zdejmujemy osłonę tłumiącą znajdującą się po jej wewnętrznej stronie. Wystarczy podważyć i wyjąć spinki mocujące. Teraz zdejmujemy przewód doprowadzający z dyszy. Nie należy się z nim siłować, wystarczy delikatnie podgrzać zapalniczką i zsunąć. Następnie demontujemy zaczepy i wyjmujemy dyszę. W przypadku problemów podważamy ją delikatnie za pomocą śrubokręta.

W tym celu warto podłożyć coś, żeby nie uszkodzić lakieru na masce. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności zwracając uwagę na poprawne osadzenie dyszy.

W wielu autach zdarzają się przypadki uszkodzenia silnika wycieraczek. Taka awaria jest dosyć nieprzyjemną niespodzianką w deszczowy dzień. Demontaż nie jest trudny w wykonaniu. Uszkodzony silnik najczęściej wymaga wymiany.

Zobacz też: Ford Focus MK1: sprawdzenie układu wydechowego 

Zaczynamy od odłączenia ujemnej klemy akumulatora. Następnie demontujemy ramiona wycieraczek. Odkręcamy śruby mocujące i unosimy delikatnie całe ramię. Poruszamy nim delikatnie na boki. Kiedy zobaczymy, że wyjdzie bez problemu, opuszczamy ramię i wyjmujemy razem z podkładką trzpienia. Teraz musimy wyjąć plastikowe podszybie. Zamocowane jest za pomocą 10 śrub (5 na górze i tyle samo na dole). Zabezpieczone są one specjalnymi zaślepkami, które uprzednio wyjmujemy.

Następnie zdejmujemy osłonę silnika wycieraczki i odpinamy od niego złącze. Pozostaje nam wykręcić 3 śruby mocujące i możemy wyjąć silnik. Na końcu odkręcamy nakrętki mocujące dźwignię. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby wszystkie elementy znajdowały się w tym samym położeniu jak przed demontażem. W przypadku tylnej wycieraczki sprawa wygląda podobnie.

Na początku odłączamy akumulator i wykręcamy nakrętkę mocującą wycieraczki. Otwieramy tylną klapę i demontujemy osłonę. Jest ona zamocowana na 2 śruby oraz 10 zatrzasków. Teraz delikatnie podważamy silnik wycieraczek, uważajmy, żeby nie uszkodzić lakieru. Odpinamy kostkę elektryczną i wykręcamy przewód masowy. Na końcu odkręcamy 3 śruby mocujące i rozdzielamy silnik od płytki montażowej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Karolina Gierszewska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »