| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Focus Mk1: czynności związane z obsługą wycieraczek i spryskiwaczy

Ford Focus Mk1: czynności związane z obsługą wycieraczek i spryskiwaczy

Prawidłowa widoczność jest bardzo ważna podczas jazdy o każdej porze dnia. W poradniku tym pokażemy jak zadbać o wycieraczki i spryskiwacze w Focusie MK1.

Zaczynamy od usterek, które mogą występować najczęściej. Zapchane dysze to dosyć często spotykany problem. Potrafią one zatkać całkowicie wylot płynu lub zmienić jego tor. W takim wypadku wymagane jest wyczyszczenie. Najlepiej zrobić to za pomocą sprężonego powietrza po jej wymontowaniu. Oczywiście można próbować usunąć zanieczyszczenie za pomocą szpilki. Jeżeli żadne z powyższych metod nie przyniesie efektu musimy wymienić dysze.

Otwieramy przednią maskę i zdejmujemy osłonę tłumiącą znajdującą się po jej wewnętrznej stronie. Wystarczy podważyć i wyjąć spinki mocujące. Teraz zdejmujemy przewód doprowadzający z dyszy. Nie należy się z nim siłować, wystarczy delikatnie podgrzać zapalniczką i zsunąć. Następnie demontujemy zaczepy i wyjmujemy dyszę. W przypadku problemów podważamy ją delikatnie za pomocą śrubokręta.

W tym celu warto podłożyć coś, żeby nie uszkodzić lakieru na masce. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności zwracając uwagę na poprawne osadzenie dyszy.

W wielu autach zdarzają się przypadki uszkodzenia silnika wycieraczek. Taka awaria jest dosyć nieprzyjemną niespodzianką w deszczowy dzień. Demontaż nie jest trudny w wykonaniu. Uszkodzony silnik najczęściej wymaga wymiany.

Zobacz też: Ford Focus MK1: sprawdzenie układu wydechowego 

Zaczynamy od odłączenia ujemnej klemy akumulatora. Następnie demontujemy ramiona wycieraczek. Odkręcamy śruby mocujące i unosimy delikatnie całe ramię. Poruszamy nim delikatnie na boki. Kiedy zobaczymy, że wyjdzie bez problemu, opuszczamy ramię i wyjmujemy razem z podkładką trzpienia. Teraz musimy wyjąć plastikowe podszybie. Zamocowane jest za pomocą 10 śrub (5 na górze i tyle samo na dole). Zabezpieczone są one specjalnymi zaślepkami, które uprzednio wyjmujemy.

Następnie zdejmujemy osłonę silnika wycieraczki i odpinamy od niego złącze. Pozostaje nam wykręcić 3 śruby mocujące i możemy wyjąć silnik. Na końcu odkręcamy nakrętki mocujące dźwignię. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy, żeby wszystkie elementy znajdowały się w tym samym położeniu jak przed demontażem. W przypadku tylnej wycieraczki sprawa wygląda podobnie.

Na początku odłączamy akumulator i wykręcamy nakrętkę mocującą wycieraczki. Otwieramy tylną klapę i demontujemy osłonę. Jest ona zamocowana na 2 śruby oraz 10 zatrzasków. Teraz delikatnie podważamy silnik wycieraczek, uważajmy, żeby nie uszkodzić lakieru. Odpinamy kostkę elektryczną i wykręcamy przewód masowy. Na końcu odkręcamy 3 śruby mocujące i rozdzielamy silnik od płytki montażowej.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Pismo "Niebieska Linia"

Dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »