| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Ford Focus MK1: pomiar ciśnienia sprężania

Ford Focus MK1: pomiar ciśnienia sprężania

Wykonanie ciśnienia sprężania pozwala na uzyskanie wiarygodnej informacji dotyczącej stanu technicznego naszego silnika. Oto opis jak wykonać to samemu.

Czas, w którym musimy wykonać tą czynność jest trudny do określenia. Producent zaleca dokonać pomiaru, co 60 000 kilometrów jednak decyzję musimy podjąć sami biorąc pod uwagę nasze własne odczucia z jazdy Focusem. Jeżeli stwierdzimy, że nasze auto straciło na dynamice warto pomyśleć o wykonaniu pomiaru sprężania zanim zdecydujemy się na kosztowne naprawy. Zazwyczaj takie odczucia mamy, kiedy zbliżamy się do przebiegu 200 000 kilometrów. Pamiętajmy, że nie jest to regułą.

Przedstawiona tutaj metoda tyczy się wszystkich modeli Forda Focusa pierwszej generacji nie zależnie czy mamy silnik benzynowy czy wysokoprężny. Oczywiście należy wiedzieć, że wartości ciśnienia sprężania są różne dla każdej z tych wersji. Jednak celem naszego testu nie jest osiągnięcie jak najwyższego ciśnienia. Nas bardziej interesuje różnica ciśnienia w poszczególnych cylindrach. Nie może być wyższa niż 0,2MPa.

Zobacz też: Ford Focus Electric pojawi się w 2012 roku

Ciśnienie spada wraz ze zużyciem silnika. Po wykonaniu takiego pomiaru warto zastanowić się nad dalszym losem naszego silnika. Pozostaje nam remont lub wymiana na nowy. Przyczyną rozbieżności na każdym z cylindrów może być: zapieczenie pierścieni tłoka (osad po procesie spalania), zużycie tłoków oraz pierścieni tłoka, utrata oryginalnego kształtu cylindra, nadpalone zawory lub powyginane.

Do wykonania takiego testu będzie nam potrzebny przyrząd pomiarowy. Cena zakupu jest naprawdę zróżnicowana. Od 100 złotych wzwyż. Profesjonalny (lepszy) zestaw może kosztować około 400 złotych. Podczas całej pracy będzie nam potrzebna pomoc drugiej osoby. Przy wykonywaniu tej czynności akumulator musi być w nienagannym stanie. Kontrolę zaczynamy od pierwszego cylindra.

W silniku benzynowym wyjmujemy przekaźnik pompy paliwa ze skrzynki bezpieczników. W Dieslu musimy odłączyć złącze od zaworu odcinającego paliwo od silnika. Teraz wykręcamy świece żarowe lub zapłonowe i wkręcamy nasz przyrząd w otwór gniazda świec. Druga osoba uruchamia rozrusznik na około 6 sekund. Pamiętajmy o wciśnięciu pedału gazu i sprzęgła. Notujemy najwyższą wartość i przechodzimy do sprawdzania drugiego cylindra.

Zobacz tez: Nowy Ford Focus

Odczytane wartości porównujemy ze sobą i wyciągamy wnioski odnośnie naszego stanu silnika. Warto wiedzieć, jakie są poprawne wartości ciśnień. Dla silników benzynowych jest to od 1,2 do 1.4 MPa. Graniczne zużycie to 1,0 MPa. W silnikach wysokoprężnych zakres ten jest pomiędzy 2,8 – 3,4 MPa. Graniczna wartość to 2,4 MPa.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Miłkowski

Specjalista w zakresie public relations

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »