| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Astra H i Zafira B: wymiana i odwadnianie filtra paliwa w silniku wysokoprężnym

Opel Astra H i Zafira B: wymiana i odwadnianie filtra paliwa w silniku wysokoprężnym

W poradniku tym pokażemy jak szybko i sprawnie odwodnić i wymienić filtr paliwa w silniku wysokoprężnym. Cała operacja jest łatwa i bezproblemowa.

W poradniku tym pokażemy proces wymiany o odwadniania filtra paliwa w silniku wysokoprężnym. Koszt zakupu filtru to wydatek około 40 złotych wzwyż. Wszystko jest uzależnione od producenta. Polecamy zamienniki sprawdzonych producentów. Nowoczesne silniki Diesla są bardzo wyczulone, na jakość paliwa. Dlatego proces filtrowania jest bardzo ważny, wszelkie zanieczyszczenia muszą być bezwzględnie zatrzymane. Wymianę zalecamy wykonywać, co roku o tej samej porze. Najlepiej przed okresem silnikowym.

Do przeprowadzenia tych dwóch czynności będzie nam potrzebne:

  • Puste naczynie do zebrania wody
  • Klucz do zdejmowania obudowy filtru (1,3 i 1,9)
  • Nowy filtr paliwa
  • 0,2L czystego oleju napędowego
  • Szmatki

Zaczynamy od odwadniania filtru paliwa. Czynność tą wykonujemy raz na pół roku. Na początku musimy odłączyć klemy akumulatora. Jest to pierwszy krok – taki sam dla wszystkich wersji silnikowych. Zaczynamy od silnika Z13DTH, Z19DTJ i Z19DTH.

Na początku musimy wymontować obudowę filtru paliwa. Następnie wypinamy złącze wielostykowe podgrzewania paliwa (na górze filtru) wraz z złączem czujnika temperatury paliwa (na dole – o ile jest zamontowany).

Zobacz też: Opel Astra H i Zafira B: kontrola układu kierowniczego i zawieszenia przedniego

Teraz wyjmujemy obudowę filtru do góry tak, żeby wyszła z elementu ochronnego. Pamiętajmy, że przewody paliwowe muszą zostać podłączone. Podstawiamy puste naczynie pod obudowę filtru. Starajmy się nią nie potrząsać. Na dole filtru znajduje się korek spustowy, który odkręcamy o około jeden obrót. Zlewamy do naczynie około 0.1litra wody. W momencie, kiedy zobaczymy czyste paliwo dokręcamy korek.

Robimy to z odpowiednim wyczuciem, chwila nie uwagi i doprowadzimy do całkowitego opróżnienia obudowy filtra paliwa. Wkładamy ją w element ochronny i wsuwamy w prowadnice. Na koniec podłączamy złącze wielostykowe odpowiedzialne za podgrzewanie paliwa oraz złącze temperatury paliwa, jeśli występuje w naszym modelu.

Przechodzimy do silnika Z17DTL, Z17DTH i Z17DTR. Na początku podkładamy puste naczynie pod obudowę filtru. W celu ułatwienia przeprowadzenia operacji można podłączyć odpowiednio giętki przewód do króćca korka spustowego i skierować bezpośrednio do pustego naczynia. Luzujemy delikatnie górną śrubę przy pokrywie filtru. Teraz odkręcamy na dole filtru korek spustowy o około jeden obrót. I zlewamy 0.1litr cieczy. Robimy to do momentu aż nie zobaczymy czystego oleju napędowego, wtedy dokręcamy korek spustowy.

Zobacz też: Opel Astra H i Zafira B: kontrola skrzyni biegów

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Oworuszko

Dyrektor Finansowy LeasePlan

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »